SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 27: Track marshals clear the debris after a crash between Jack Aitken of Great Britain and Campos Racing (9) and Luca Ghiotto of Italy and Hitech Grand Prix (25) during the Formula 2 Championship Sprint Race at Sochi Autodrom on September 27, 2020 in Sochi, Russia. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Óriási baleset miatt kellett leállítani a múlt hétvégi F2-es futamot Szocsiban. Az F1-es mezőny tagjaiban felemás vélemény alakult ki a mentés láttán.
Veszélyes ütközés történt az Orosz Nagydíj betétfutamaként megtartott második F2-es versenyen a múlt vasárnap során. Jack Aitken és Luca Ghiotto balesetében szerencsére nem sérült meg senki, de az autók alaposan összetörtek, sőt, az olasz pilótáé ki is gyulladt. A futamot leállították és nem is indították újra. A történtek az F1-es mezőny tagjait is elgondolkodtatták.
„Nyilvánvalóan nagyon nagy ütközés volt – idézte a Racefans.net Daniel Ricciardót. – A TecPro [védősáv] szerintem nagyon jól bevált, eléggé lenyűgözött, hogy [a pilóták] ilyen könnyedén kiszálltak, pont ezt akartam látni.
Mindenképpen azt mondanám, hogy a TecPro nagyon fontos a tempós kanyarokban, mert sok erőt elnyel, és fokozatosan lassítja le az autót.”
Ricciardo viszont azt is észrevette, hogy Ghiotto autója lángra kapott, a tűzoltók viszont nem értek oda rögtön a baleset helyszínére. Michael Masi, az FIA versenyigazgatója ezt azzal indokolta, hogy az ütközés pont két sportbírói poszt között történt, és amíg autók voltak a pályán, addig a túloldalról sem tudtak átmenni a tűzoltók.
„Nem akarok bírálni egy ilyen baleset után, de a sportbírók szerintem elég lassan oltották el a tüzet – vélte. – Ghiotto persze kiszállt az autóból, de szeretném azt gondolni, hogy gyorsabban cselekedtek volna, ha [a kiszállás] nehezére esik.”
Ricciardo ellenfele, George Russell is méltatta a TecPro védősávot, különösen azt tartotta fontosnak, hogy az átlagos gumifalakkal ellentétben az autók nem pattantak vissza a pályára a versenytempóban érkező ellenfelek közé.
Russell hasonló helyzetbe került a Belga Nagydíjon, amikor nem tudta elkerülni Antonio Giovinazzi autóját.
„A TecPro egyetlen negatívuma, hogy az autó fölé gyűrődött, az kigyulladt, és [a pilótának] nagy szerencséje volt, hogy ki tudott szállni. Ha a sisakja fölé is jutott volna, akkor nagyon más lehetett volna a helyzet, de mindent összevetve, sokkoló ilyen tempónál balesetet látni, és megnyugtató volt látni, hogy mindenki megúszta.”
A baleset láttán felmerült az is, hogy szerepet játszhattak az F2-ben már az idén bevetett 18 colos keréktárcsák is, amelyek az F1-ben várhatóan 2022-től jelennek majd meg. Az új abroncsok oldalfala keskenyebb, és lehetséges, hogy külső behatásra könnyebben kapnak defektet.
„Én ezt nem vettem észre – nyilatkozta Ricciardo. – Csupán örülök annak, hogy a pilóták jól vannak, és biztos vagyok abban, hogy minden érdekelt ki fogja vizsgálni, hogy van-e probléma az új kerekek működésével.”