Vágólapra másolva!
Pályafutása során másodszor tesztelhetett a Ferrarinál a korábbi hétszeres világbajnok legenda, Michael Schumacher fia, Mick. A német fiatal a jövő hétvégi Eifel Nagydíjon az Alfa Romeónál F1-es hétvégén is bemutatkozhat. Az istállót működtető Sauber szintén kötődik édesapjához.

Tesztlehetőséget biztosított a Ferrari a három kiemelt akadémistájának, az F2-es bajnoki címért küzdő Mick Schumachernek és Callum Ilottnak, valamint a sorozatban egyelőre kissé hátrébb szereplő, de szintén ígéretes Robert Shwartzmannak. Az idei szezon vége előtt mindhárman bemutatkozhatnak F1-es versenyhétvégén.

Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Robert Shwartzman
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Robert Shwartzman
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Robert Shwartzman
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Callum Ilott
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Robert Shwartzman
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Callum Ilott
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Callum Ilott
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Callum Ilott
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Callum Ilott
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Mick Schumacher
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Mick Schumacher
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Mick Schumacher
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano,
Forma-1, Ferrari, teszt, Fiorano, Mick Schumacher

Schumacher és Ilott már a jövő hétvégi Eifel Nagydíjon autóba ülhet az Alfa Romeónál és a Haasnál, míg az orosz tehetség a szezon végén, Abu-Dzabiban kap lehetőséget. A német bajnokesélyes három héttel ezelőtt édesapja egykori Ferrari F2004-esével tehetett meg bemutató köröket, így azon kevés pilóták egyike, aki a szívómotorral szerelt autók korszakának egyik legjobbját és egy korszerű F1-es modellt is kipróbálhatott a 2018-as Ferrari SF71H révén.

„A legnagyobb különbség az, hogy ez hibrid [erőforrású] autó, de a súly is – utalt Schumacher arra, hogy az F2004-est 3 literes, V10-es szívómotor hajtotta, az SF71H-t pedig 1,6 literes V6-os, hibrid, így a rendszerteljesítménye nagyobb a 2004-es autóénál, viszont a súlya nem 605, hanem 733 kg.

A kijelző, a kormánykerék, és egyáltalán az, hogyan kell viselkedni és mit lehet megcsinálni a pályán. Hogy milyen lehetőségek vannak. Mindkettőnek megvan a zsánere, trükkjei, élvezetes vezetni őket.”

A német pilóta a Ferrari közleményében „régi vágású” autónak nevezte az F2004-est, a szerdai tesztnap során pedig kiismerte az erőforrás elektronikáját, és ráérzett, mekkorát fejlődött a sportág az aerodinamika terén.

„Nagyon hasznos volt, köszönet a Ferrarinak és az FDA-nak a lehetőségért, újabb ízelítőt kaptam abból, hogyan viselkedik az autó, most már eléggé tisztán látom, hogyan kell vezetni ezeket az autókat. Újabb lépést tettem afelé, hogy milyen [kihívás vár] a Nürburgringen. Ez magabiztosabbá tesz,

Már nagyon várom, hogy hazai közönség előtt pályára lépjek először egy első szabadedzésen. Úgy gondolom, nagyon különleges élmény lesz.”

Michael Schumacher a Sauber-Mercedes volánja mögött Forrás: Daimler AG

„Az is szép, hogy ezt az Alfával tehetem meg, hiszen néhányan dolgoztak még édesapámmal, így közelebbről is megismerhetem őket, és megtanulhatom a munkamódszereiket. Már Bahreinben is ezt tettem egy évvel ezelőtt” – emlékeztetett a tavalyi tesztjére, és arra, hogy az Alfa Romeót jelenleg a Sauber Engineering működteti, ahol édesapja is versenyzett a Forma-1 előtt, amikor a svájci istálló a Mercedes gyári sportautó-programjáért felelt.

A másik két F2-es pilótát is elkápráztatta a hibrid Ferrari

Schumacher előtt két F2-es ellenfele, Shwartzman és Ilott vezethette az SF71H-t, mindketten méltatták az autót, ami a konstruktőri világbajnokság 2. helyére ért oda 2018-ban, és Sebastian Vettel szintén a 2. helyezett lett vele az összetettben csapattársa, Kimi Räikkönen előtt. „A motorerő az igazán mellbevágó: kigyorsításnál úgy tűnik, sohasem fogynak el a lóerők. A fékek ugyanennyire meggyőzők: az autó akkor is megáll, amikor már úgy tűnik, túl késő bevenni a kanyart” – mondta az orosz pilóta.

Ilott az autó hatékony aerodinamikáját emelte ki, ami más kategóriákban példátlan tapadást biztosít a versenyzőnek. „Aztán ott van az extrém motorerő és az instant fékezés.”

Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari

Marco Matassa, a Ferrari pilótaakadémiájának technikai igazgatója szerint a fiatalok gyorsan felvették a ritmust, és ezt örömtelinek tartotta, mert szerinte ez akkor sem könnyű, ha Ilott és Schumacher korábban már vezetett F1-es autót. Kiemelte,

az F2-höz képest a Ferrari sokkal erősebb, jelentősen kifinomultabb a fékrendszere és a szervokormány precíz vezetést kíván meg.

„Mindannyian gyorsak voltak és rögtön jó tempóval indítottak. Úgy gondolom, a köreik nagyon hasznosak lesznek, amikor Mick és Callum pénteken pályára lép a Nürburgringen.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!