Tesztlehetőséget biztosított a Ferrari a három kiemelt akadémistájának, az F2-es bajnoki címért küzdő Mick Schumachernek és Callum Ilottnak, valamint a sorozatban egyelőre kissé hátrébb szereplő, de szintén ígéretes Robert Shwartzmannak. Az idei szezon vége előtt mindhárman bemutatkozhatnak F1-es versenyhétvégén.
Schumacher és Ilott már a jövő hétvégi Eifel Nagydíjon autóba ülhet az Alfa Romeónál és a Haasnál, míg az orosz tehetség a szezon végén, Abu-Dzabiban kap lehetőséget. A német bajnokesélyes három héttel ezelőtt édesapja egykori Ferrari F2004-esével tehetett meg bemutató köröket, így azon kevés pilóták egyike, aki a szívómotorral szerelt autók korszakának egyik legjobbját és egy korszerű F1-es modellt is kipróbálhatott a 2018-as Ferrari SF71H révén.
„A legnagyobb különbség az, hogy ez hibrid [erőforrású] autó, de a súly is – utalt Schumacher arra, hogy az F2004-est 3 literes, V10-es szívómotor hajtotta, az SF71H-t pedig 1,6 literes V6-os, hibrid, így a rendszerteljesítménye nagyobb a 2004-es autóénál, viszont a súlya nem 605, hanem 733 kg.
Két különböző megközelítéssel készültek, manapság a csúcssebesség hihetetlen, ilyen tempót nem lehetne elérni a 2004-es autóval, de alapvetően a két autó egész működése eltérő.
A kijelző, a kormánykerék, és egyáltalán az, hogyan kell viselkedni és mit lehet megcsinálni a pályán. Hogy milyen lehetőségek vannak. Mindkettőnek megvan a zsánere, trükkjei, élvezetes vezetni őket.”
A német pilóta a Ferrari közleményében „régi vágású” autónak nevezte az F2004-est, a szerdai tesztnap során pedig kiismerte az erőforrás elektronikáját, és ráérzett, mekkorát fejlődött a sportág az aerodinamika terén.
„Nagyon hasznos volt, köszönet a Ferrarinak és az FDA-nak a lehetőségért, újabb ízelítőt kaptam abból, hogyan viselkedik az autó, most már eléggé tisztán látom, hogyan kell vezetni ezeket az autókat. Újabb lépést tettem afelé, hogy milyen [kihívás vár] a Nürburgringen. Ez magabiztosabbá tesz,
úgy fogok megérkezni, hogy tudom, mit kell tennem.
Már nagyon várom, hogy hazai közönség előtt pályára lépjek először egy első szabadedzésen. Úgy gondolom, nagyon különleges élmény lesz.”
„Az is szép, hogy ezt az Alfával tehetem meg, hiszen néhányan dolgoztak még édesapámmal, így közelebbről is megismerhetem őket, és megtanulhatom a munkamódszereiket. Már Bahreinben is ezt tettem egy évvel ezelőtt” – emlékeztetett a tavalyi tesztjére, és arra, hogy az Alfa Romeót jelenleg a Sauber Engineering működteti, ahol édesapja is versenyzett a Forma-1 előtt, amikor a svájci istálló a Mercedes gyári sportautó-programjáért felelt.
Schumacher előtt két F2-es ellenfele, Shwartzman és Ilott vezethette az SF71H-t, mindketten méltatták az autót, ami a konstruktőri világbajnokság 2. helyére ért oda 2018-ban, és Sebastian Vettel szintén a 2. helyezett lett vele az összetettben csapattársa, Kimi Räikkönen előtt. „A motorerő az igazán mellbevágó: kigyorsításnál úgy tűnik, sohasem fogynak el a lóerők. A fékek ugyanennyire meggyőzők: az autó akkor is megáll, amikor már úgy tűnik, túl késő bevenni a kanyart” – mondta az orosz pilóta.
Ilott az autó hatékony aerodinamikáját emelte ki, ami más kategóriákban példátlan tapadást biztosít a versenyzőnek. „Aztán ott van az extrém motorerő és az instant fékezés.”
Marco Matassa, a Ferrari pilótaakadémiájának technikai igazgatója szerint a fiatalok gyorsan felvették a ritmust, és ezt örömtelinek tartotta, mert szerinte ez akkor sem könnyű, ha Ilott és Schumacher korábban már vezetett F1-es autót. Kiemelte,
az F2-höz képest a Ferrari sokkal erősebb, jelentősen kifinomultabb a fékrendszere és a szervokormány precíz vezetést kíván meg.
„Mindannyian gyorsak voltak és rögtön jó tempóval indítottak. Úgy gondolom, a köreik nagyon hasznosak lesznek, amikor Mick és Callum pénteken pályára lép a Nürburgringen.”