Fernando Alonso immár harmadik alkalommal tesztel Forma-1-es autót, mióta bejelentette visszatérését a királykategóriába. A kétszeres világbajnok eddig Barcelonában, filmes napon vezette az idei Renault-t, majd Bahreinben körözött a 2018-as modellel. Ezúttal Abu-Dzabiban, a szezonzáró helyszínén pattant be a két évvel ezelőtti kocsiba, hogy tovább folytassa a visszarázódást. Marcin Budkowski, az enstone-i istálló ügyvezető izgatója érdekes történetet osztott meg arról, hogy mennyire motivált a spanyol pilóta.
Alonso már többször elmondta, hogy a 2021-es szezon előtti három napos tesztelés édeskevés ahhoz, hogy fel tudjon készülni a visszatérésre, ráadásul Esteban Oconnal kell majd osztoznia a gyakorlási lehetőségen, így várhatóan csak másfél napot fog az autóban tölteni. Ezért a spanyol pilóta kifejezett kérése, hogy annyit teszteljen addig, amennyit csak lehet. „Azért szeretne több napot eltölteni az autóban, hogy hozzászokjon a csapathoz, a rendszerekhez, a procedúrákhoz, hogy finomangolja az üléspozícióját, a kormányt és minden egyebet” – nyilatkozta Budkowski.
Valamint két éve nem vezetett Forma-1-es autót, ezek a kocsik pedig átkozottul gyorsak. Újra formába kell rázódnia, fel kell vennie a ritmust, úgyhogy minden lehetőséget kihasznál a vezetésre."
Noha a szabályok értelmében Alonso csak kétéves autóval, extra kemény gumikon vezethet, Budkowski szerint így is tud tanulni, hiába nagy a különbség a Renault idei és 2018-as kocsija között. „Ez egy lehetőség az olyanokon dolgozni, mint a kormánykerék. Hová szeretné a gombokat, miként szeretné aktiválni a különböző rendszereket és gyakorolni a folyamatainkat. Egyszerűnek tűnik, de minél többet gyakoroljuk ezeket most, annál kevesebbet kell a szezon előtti teszten. Csak három napunk van a két pilótánknak, úgyhogy az FIA procedúráit és minden mást is gyakorol, ami korábban más volt."
És hogy mennyire motivált a spanyol? Budkowski szerint „elképesztően" az, „mindenkit kérdésekkel bombáz, hajtja és motiválja az egész csapatot azzal, ahogyan hozzááll a dolgokhoz." Az ügyvezető ezzel kapcsolatban egy mindezt jól érzékeltető történetet is megosztott. „A szélcsatornában voltunk és megkérdezte, hogy »akkor még nem lehet tesztelni a 2022-es autót?« Mondtam neki, hogy »nem, a szabályok még nem teszik lehetővé«. Erre megkérdezte, hogy mikortól lehet. Mondtam, hogy január 1-jétől. Mire ő: »oké, január 1-jén akkor mát tesztelitek?«. Azt válaszoltam, hogy normális esetben nem, de ezúttal lehet, mivel ez az az év.
Erre azt mondta, »oké, tesztelnünk kell január 1-jén, idejöhetek és segíthetek nektek.« Ennyire motivált Fernando jelenleg."
Alonso november 15-én és 16-án tesztel Abu-Dzabiban, ahol a Renault szeretné, ha a szezonzáró utáni fiatal pilóták tesztjén is körözhetne az idei autóval, ehhez azonban az FIA hozzájárulása is kell.