Fernando Alonso egyre jobban beleássa magát a Forma-1-es visszatérésének előkészületeibe. A kétszeres világbajnok egy napot már tesztelte is az idei autót, ezen a héten két napon át pedig Bahreinben gyakorol a Renault 2018-as versenygépével. A spanyol pilóta emellett már versenyre is ellátogatott, Imolában egészen a futamig a helyszínen volt és ismerkedett a csapat munkafolyamataival, részt vett a megbeszéléseken. Ha pedig már ott volt, interjút is adott, amelyben elmondta, hogy miért tért vissza és meddig tervez maradni.
Alonso 2018-ban, a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj után köszönt el a Forma-1-től, mint azt most már tudjuk, csupán két évre. Ezalatt az időszak alatt versenyzett a sportautó-világbajnokságban, ahol világbajnok lett és nyert két Le Mans-i 24 órást, de elindult a Daytonai 24 óráson is, amelyet szintén megnyert. Ezen kívül részt vett két Indianapolis 500-on (kvalifikálni csak az egyikre tudta magát), valamint az idén a Dakar-ralin is.
Érdekes időszaka volt ez az életemnek. Jó volt két évig távol lenni a Forma-1-től, szívni egy kis friss levegőt az itteni környezet után
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Személyes oldalról is jó volt különböző csapatokkal és csapattársakkal dolgozni, különböző filozófiákkal találkozni és csapatban működni például a Dakaron vagy a sportautó-világbajnokásgon. Összességében jobb emberként és remélhetőleg jobb versenyzőként térek vissza két évvel a legutóbbi versenyem után."
Visszatérése okáról azt mondta, hogy az utóbbi két évben sikerült feltöltődnie.
Mentálisan és fizikálisan is helyrerázódtam. Tizennyolc megszakítás nélkül a Forma-1-ben töltött év után minden rutinná válik, az ember pedig talán már nem annyira motivált.
Szükségem volt erre a szünetre, most pedig készen állok, hogy mindent beleadjak."
A kétszeres világbajnok elárulta azt is, hogy több F1-es istállóval is felvette a kapcsolatot, de mindig a jövőre már Alpine néven induló Renault volt a listája tetején. „Néhány csapattal beszéltem, de mindig a Renault volt az elsődleges választás, két okból is. Az egyik, hogy nagyon vonzó volt az, hogy a középmezőnyből indulva építsünk fel valamit, a második pedig, hogy ismerem ezt a csapatot, ismerem a versenyzés iránti szenvedélyüket, és harmadszor jövök ide, itt otthon érzem magam."
Alonso két évre írt alá, szerződésének második szezonja tehát a 2022-es átfogó szabályváltozások évére esik, amelyben a Renault reményei szerint kiegyenlítődik a küzdelem, és talán ők is beleszólhatnak majd az első helyek sorsába.
A Sky Sports riporterének kérdésére a 39 esztendős pilóta azonban tagadta, hogy csak akkor fog majd végleg visszavonulni, ha harmadszor is világbajnok lesz.
„Nem hiszem – felelte a kérdésre, hogy addig marad-e, amíg nem lesz meg a harmadik cím. – Nem fogok konkrét eredményt kitűzni, hogy amíg azt nem érem el, nem vonulok vissza. A motorsportban a stopper mondja meg, hogy mikor van itt az ideje abbahagyni, nem a kor. Remélem, hogy a stopper az én oldalamon lesz a következő években."
Ami a 2021-re való felkészülést illeti, Alonso eheti kétnapos tesztje után a Renault reménykedik benne, hogy az FIA külön engedélyével részt vehet az Abu-dzabi szezonzáró utáni fiatal pilóták tesztjén is, hogy a következő szezon előtti három napos gyakorlásra a lehető legfelkészültebben érkezzen.