Romain Grosjean maga is hálás volt a glória néven elhíresült fejvédő bukókeretnek, amiért megmentette az életét a vasárnapi baleseténél. Bár sokan elsősorban azután könnyebbültek meg, hogy látták kimászni a tűzgolyóvá vált autóból, a franciát nagy valószínűséggel nem csak a lángok veszélyezetették volna, ha nincs az autóján a glória, amely vélhetően súlyos fejsérüléstől óvta meg. A 2018 óta használt védőeszköz nélkül a baleset a lángok nélkül is tragédiába torkollhatott volna.
Amikor az F1 elkezdett komolyabban foglalkozni a pilóták fejének védelmével, több megoldási alternatíva is felmerült a pilótafülkék hatékonyabb védelmére. Grosjean a változást ellenzők táborához tartozott.
Én ellenzem a pajzsot, a szélvédőt és a glóriát is
– mondta 2017-ben. – Az F1 most újra olyan, mint amilyennek lennie kell, vagány és agresszív autókkal versenyzünk. Szerintem semmivel nem kellene lerombolnunk azt, amit felépítettünk. Személy szerint úgy gondolom, hogy szomorú nap a Forma-1-nek, amikor bejelentették valamelyik bevezetését. Én még mindig ellenzem."
Akkor nyilván senki sem látta előre, de a glóriát igen hamar megszokta a közönség, néhány futam múlva már szinte fel sem tűnt a látványa az autókon és teljesen más témák uralták a közbeszédet.
Hozzá kell tenni, hogy nem csupán az esztétika miatt hoztak fel érveket a glória ellen: néhányan amiatt aggódtak, hogy a rajtlámpákat vagy zászlójelzéseket is kitakarhatja, vagy egy boruláskor megnehezítheti a kiszállást.
Grosjean anno mnég rosszullétre is panaszkodott a glóriával szerelt autó vezetése közben, amire akkor a csapatfőnöke azt mondta, „le kell ülnünk vele, és megbeszélni, hogyan segíthetünk neki. Talán a szimulátorban megszokja majd, de még nincs erre megoldásunk.”
Még mindig ellene vagyok, szerintem nem a Forma-1-be való
– nyilatkozta Grosjean 2017 nyarán, amikor az FIA részletesebben is bemutatta a terveket a glóriáról. – A glória hatékony védelmet nyújt számos veszély ellen, ugyanakkor bizonyos esetekben tovább ronthat a helyzeten. Remélem, hogy nem leszünk tőle olyan rosszul, mint amennyire én [a tesztelésekor] Brazíliában. Pocsékul lettem tőle. Keresztbe álltak a szemeim, furcsa volt."
Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója mellett többen, köztük maga a francia pilóta is úgy vélték, hogy Grosjean életét a glória mentette meg. „Ha nem lett volna a glória, biztos vagyok benne, hogy nagyon más lett volna a végkifejlet. Elképesztő volt, ahogyan elsétált. A biztonság annyit fejlődött az elmúlt években, hogy ezért csak hálásak lehetünk" – nyilatkozta George Russell a futam után.
Sokszor megnehezítjük az FIA életét, sokat kritizáltuk a glóriát, de minden elismerés megilleti őket, hogy egy autóban, amelyik így kettéhasít egy korlátot és kigyullad, a versenyző túléli az ütközést
– követte meg magát Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. – Elkerülhetetlen, hogy ebből levonják a következtetést, mindig lesz mit fejleszteni az autókon, a pályákon, a felszereléseken. Mindig tanul az ember, nem csak arról, hogy miként tegyen gyorsabbá egy autót, hanem a biztonságról és védelemről is. Romain Grosjean ma nagyon szerencsés fiatalember volt."