Cunoda Jukit nagyon kevés választja el attól, hogy jövőre állandó versenyzői ülést kapjon az Alpha Tauri F1-es csapatától. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nemrég úgy fogalmazott, hogy a japán tehetség mindenképpen megkapja a lehetőséget, amennyiben megszerzi az F1-es induláshoz szükséges szuperlicencet.
Ennek egyik feltétele, hogy legfeljebb két nap alatt megfelelő tempóban, legalább 300 kilométert teljesítsen egy F1-es autóban, amivel a szabadedzéseken való részvételhez meg is váltja az engedélyét. Nos, ez szerdán meg is történt, hiszen a 20 esztendős versenyző a legutóbbi Forma-1-es futam helyszínén, a csapat faenzai központjához rendkívül közel található imolai pályán tesztelhette a Toro Rosso átfestett 2018-as autóját. A jelenleg a Forma-2-ben szereplő pilóta elégedetten nyilatkozott, miután kiszállt a kocsiból.
„A mostani volt az első alkalom, hogy Forma-1-es autót vezethettem, és remek volt – jelentette ki. – Teljesen más világ az F2-höz képest, főleg a jóval nagyobb erő és a fékezési teljesítmény tekintetében. A köridők nem érdekeltek, csak arra koncentráltam, hogy hozzászokjak az autóhoz és teljesítsem a 300 kilométert. Rengeteget edzettem, hogy felkészüljek erre az alkalomra, de a nap végére így is elfáradtam, ugyanakkor az élmény nagy örömmel tölt el.”
Cunoda hozzátette, a szimulátorban rengeteget gyakorolt annak érdekében, hogy a kormányon található rengeteg gomb ne okozzon neki gondot. Azt is elmondta, hogy az egy hónappal ezelőtti üléspróbája óta nagyon sokat beszélt a csapat mérnökeivel, akikkel sikerült jó viszonyt kialakítania.
Amikor pedig a Honda erőforrása került szóba, anyanyelve jelentősen leegyszerűsítette a dolgokat.
„Összességében nagyszerű napon vagyok túl, ami részben annak köszönhető, hogy a nagyon gyors imolai pályán voltunk, ami még érdekesebbé tette az egészet. Még két F2-es forduló, négy verseny van hátra [a szezonból], én minden egyes etapra koncentrálni fogok, a végén pedig meglátjuk, milyen eredmény sül ki belőle.”
A tesztet Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke is figyelemmel kísérte, és a pilótához hasonlóan ő is elégedetten értékelt. Elmondta, hogy a japán tehetség dolgát a változó körülmények is megnehezítették, de remekül vette az akadályokat.
Cunoda Juki első, imolai tesztje nagyon eredményesnek bizonyult, összesen 352 kilométert tudtunk megtenni.
Délelőtt a pálya egy kicsit nedves volt, ezért esőgumikon kezdtünk. Juki nagyon hamar megszokta a kocsit, úgyhogy amikor száraz abroncsokra váltottunk, köridejei azonnal javultak. Az ebédszünet után új gumikon folytattuk, ő pedig még tovább gyorsult, megmutatva, hogy körről körre jobban érzi magát az autóban.”
Az osztrák szakember elárulta, Cunoda értékes visszajelzésekkel szolgált az autó viselkedését illetően, ami összhangban volt az előzetes várakozásokkal. A teszt végén pedig teljesített egy versenyszimulációt, aminek során nagyon kiegyensúlyozott volt, és mindent kézben tartott.
A 20 éves versenyző legközelebb Abu-Dzabiban, a fiatal pilóták számára rendezett teszten ülhet F1-es autóba.
Cunodának már csak a szükséges pontokat kell megszereznie ahhoz, hogy meglegyen a szuperlicence, ehhez pedig a könnyített rendszerben elég az F2-es tabella 6. pozíciójában végeznie. (Jelenleg a 3. helyen áll, és 18 pontos előnnyel rendelkezik a 7. helyezettel szemben.) Ha ez összejön, akkor jövőre minden bizonnyal Pierre Gasly csapattársa lesz az Alpha Taurinál.