Legendák övezik Michael Schumacher pályafutását, amelynek az egyik legfontosabb állomása az 1995-ös szezon, és a Benettontól való távozása volt. Azt már korábban is lehetett tudni, hogy tárgyalt a McLarennel, egykori mentora és sportautós csapattársa, Jochen Mass azonban elárulta, a Ferrari mellett a korszak legjobb csapata, a Williams is érdekelte a későbbi hétszeres világbajnokot.
Schumacher 1994-ben és 1995-ben is megnyerte az összetettet a Benettonnal, a második szezonjában már a Williamshez hasonlóan Renault-motorral, de az ellenfél autója versenyképesebbnek tűnt. Ez 1996-ra még nyilvánvalóbbá vált, hiszen Damon Hill és Jacques Villeneuve simán elérte az egyéni pontverseny első két helyét.
A jelenleg 74 éves Mass korábban maga is F1-es pilóta volt, összesen 105 nagydíjon indult
a Surtees, a McLaren, az ATS, az Arrows és a March színeiben, megnyerte az 1975-ös Spanyol Nagydíjat és az 1989-es Le Mans-i 24 órás versenyt a Sauber-Mercedes sportautó-csapat tagjaként, majd tesztelhette az 1993-as világbajnok Williams FW14C-t is.
Masst annyira lenyűgözte az élmény, hogy a különböző elektronikai segédletek betiltása ellenére még 1995-ben is úgy vélte, hogy nem nagy kunszt világbajnoki címet nyerni a Williams aktuális autójával, ezért bár jó barátság fűzte az alapító Sir Frank Williamshez, Schumachert lebeszélte arról, hogy az 1996-os címet végül elhódító istállóhoz igazoljon.
„Úgy gondoltam, szenzációs lehet vezetni azt autót az összes elektronika meg [vezetői] segédlet miatt – utalt az 1993-as modellre a Beyond the Grid podcastban. – Mondtam neki, hogy csak azzal az autóval lehet világbajnok. Komolyan, röhejesen jó autó volt – folytatta. – Csodálatos volt, hogy annyira erőfeszítés nélkül lehetett vezetni, és mégis világbajnokságot lehetett nyerni vele.”
Mass elárulta, ennek ellenére a jóval kalandosabbnak ígérkező Ferrari mellett érvelt, ahogy a német pilóta menedzsere, Willi Weber is.
„Michael később felhívott és azt mondta, hogy a Williamsnél fog jövőre versenyezni. Én azt feleltem, hogy ez szenzációs, Michael, nagyon jó. Nagyon kedveltem Franket, és nagyon szerettem volna, ha hozzájuk kerül a legjobb pilóta. Michaelnek viszont azt mondtam:
Bármit is nyersz, az az autón fog múlni, nem rajtad, az autó túl jó. Neked a Ferrarira van szükséged, húzd ki őket a gödörből, csinálj belőlük újra bajnokot, és te leszel az olaszok királya.’
„Azt felelte, hogy nem tudja, de egy hónappal később felhívott, hogy a Ferrarihoz megy, én pedig mondtam neki, hogy jól teszi.”
„Bizonyos szempontból persze sajnáltam Franket, de amikor valakinek ennyire kimagasló autója van, nyilvánvalóan kevesebbet érnek a világbajnoki címek annál, ha valaki ismét világbajnokot csinál a Ferrariból.” Hozzátette, úgy véli, rajta múlt, hogy Schumacher milyen döntést hoz: „Ha azt mondtam volna neki, hogy ez szuper, remek ötlet, és csinálja, akkor belevágott volna.”
Schumacher végül a Ferrarihoz került és ötévnyi küzdelem után ötévnyi tarolás következett, a nehéz kezdetet pont olyan időszak váltotta, amit Moss megjósolt honfitársa számára. Schumacher az idei évig minden idők legsikeresebb versenyzője lett, a Scuderia igazi legendája, akit világszerte mindenhol ismernek, Olaszországban pedig valóban hősként tisztelnek.
Sikereit a többi ellenfél mellett pont a Williams kárára érte el, a grove-i istálló hiába került közel a világbajnoki címhez 2003-ban, Schumacher hatodik elsősége miatt továbbra is az a helyzet, hogy a Williams 1997-ben nyert utoljára világbajnoki címet, pont a német pilótát legyőzve.
Noha Schumacher döntő helyzetben 1994-ben és 1997-ben is nekiment Sir Frank Williams autójának, a csapatfőnök 2003-ban elmondta, hiányérzete van amiatt, hogy a német versenyző sohasem szerepelt a csapatában.
Michael még mindig a legjobb közülük
– idézi a Free Library. – Ezt örömmel és bánattal is mondom. A csillaga nem mostanában fog leáldozni. Néha azt kívánom, bárcsak eltűnne, de az idei szezon során arra jutottam, hogy ő a valaha volt legjobb autóversenyző. Ő a tökéletes csomag. Lenyűgöző versenyző és fenomenálisan keményen dolgozik. Minden megvan benne.”
„Még mindig szeretném, ha Michael a jövőben valamikor a Williams versenyzője lenne. Ez ambíció, nem álom, de azt sejtem, hogy a Ferrari után el akar majd tűnni, ha ezt megteheti. Úgy tudom, a szerződése a [2004-es] szezon végéig szól, de minden jel arra utal, hogy 2006 végéig megpróbálják együtt tartani őt és a jelenlegi csapat többi tagját” – nyilatkozta a legendás csapatfőnök.