A 2021-es Forma-1-es visszatérésére gőzerővel készülő és minden korábbinál motiváltabb Fernando Alonso az elmúlt szűk húsz év során amellett, hogy bizonyította, minden idők legjobbjai között a helye, sokakban negatív képet alakított ki azzal, hogy számos konfliktusa volt éppen aktuális munkaadójával, vagy nyíltan kritizálta a csapatát. Megtette ezt a McLarennél is, ahol a Honda meg is orrolt rá emiatt, a vezérigazgatóval azonban mindig is jó volt a kapcsolata.
Az amerikai Zak Brownt 2016 novemberében nevezték ki a McLaren Technology Group ügyvezetőjévé, 2018 áprilisában pedig a McLaren Group átstrukturálásának részeként a McLaren Racing vezérigazgatója lett. A 49 esztendős üzletember tehát két teljes idényt húzott le Alonsóval a csapatnál, mielőtt a spanyol pilóta 2018 végén elhagyta a Forma-1-et, és bár előre figyelmeztették őt, hogy nem lesz könnyű kijönni a kétszeres világbajnokkal, kapcsolatuk végig harmonikus volt.
„Nagyon élveztem a közös munkát vele, kimagaslóan jó volt a kapcsolatunk” – nyilatkozta Brown Peter Windsor YouTube-csatornájának.
Sajnos sokkal több rosszat életünk meg együtt a versenypályán, mint jót, de a hírnevéből én semmit sem tapasztaltam. Mindenki azt mondta, hogy nehéz lesz kezelni őt, én azonban könnyűnek találtam a közös munkát.
A munkamorálja és intelligenciája páratlan, a Renault-nál szerintem nagyon erős ellenfél lesz. Valószínűleg ő a legteljesebb pilóta, akivel együtt dolgoztam a Forma-1-ben töltött rövid időm alatt, a sebessége pedig egyértelműen meglesz, ezért nehéz lesz őt legyőzni."
Brown fiatalon maga is profi autóversenyzőnek készült és a mai napig szokott történelmi autókkal versenyezni. Nem zárja ki, hogy ez is szerepet játszott abban, hogy bár a sikerek elkerülték Alonsót és a McLarent, ez mégsem vezetett vitákhoz. „Nem tudom, hogy ez azért van-e, mert kicsit versenyzői beállítottságú vagyok és ebből kifolyólag egy kicsit másképp dolgozom a pilótákkal, de
annak ellenére, hogy három borzasztó évünk volt együtt, soha nem különböztünk össze. Minden egyes körben beleadott mindent minden egyes hétvégén, legyen szó a hetedik vagy a tizenhetedik helyről."
Nem csak a Forma-1-ben, hanem 2017-ben, 2019-ben és 2020-ban az Indianapolis 500-on, valamint tavaly a Daytona 500-on is indultak együtt, utóbbin a részben Brown tulajdonában levő United Autosports színeiben. Noha sikeresnek csak utóbbi volt mondható, Alonso a balul sikerült 2019-es indianapolis kiruccanás (kvalifikálni sem tudta magát a versenyre) és a kudarccal végződő 2017-es megméretés után sem veszítette el a fejét.
„Ő egy abszolút profi. A 2017-es Indy 500 fantasztikus volt, szerintem sokkoltuk a világot a döntéssel. Huszonhét kört vezetett, úgyhogy az felemelő pillanat volt, ami persze könnyekben végződött, mert elromlott a motor.
A 2019-es próbálkozás aztán teljes katasztrófa volt, de akkor is profiként viselkedett.
Elengedtem Le Mans-ba, amit megnyert, majd közösen győztünk Daytonában. Úgyhogy kivételes a kapcsolatom vele és óriási tisztelettel viseltetek iránta."