Vágólapra másolva!
Kevin Magnussen és Romain Grosjean egyetértett abban, hogy az idei Haas nem a vezethetősége miatt képtelen felvenni a versenyt a középmezőnnyel. A dán pilóta nem tudja, hogy kik lesznek az utódjaik, de ha újoncok, akkor ez bizonyos szempontból ideális lehet számukra.

A Haas már tavaly is gyenge szezont produkált, de az idei egyértelműen a csapat eddigi történetének legrosszabb idénye. A pilóták összesen 3 pontot szereztek, ami pedig az időmérős teljesítményt illeti, a Q1-ben legalább az egyikük mindig elvérzett.

A pilóták szerint az idei Haas könnyen vezethető Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Tolga Bozoglu

Időközben kiderült, hogy év végén mind Kevin Magnussen, mind Romain Grosjean távozik az istállótól. Azt még egyelőre nem tudni, hogy kik veszik át a helyüket, de a legvalószínűbb, hogy az amerikai csapat Mick Schumacherrel és Nyikita Mazepinnel, azaz két újonccal kezdi meg a következő szezont. A jelenlegi versenyzők egyetértenek abban, hogy az idei autót könnyű vezetni, így minden bizonnyal a 2021-essel sem lesz gond.

– nyilatkozta Magnussen az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján Bahreinben. – Ezeket a kocsikat jó vezetni, én sokszor azt gondoltam, hogy »most versenyképes lesz«, mert jól érzem magam benne, de soha nem így történt. Lassúak vagyunk, mert mindenből hiányzik egy kicsi, és ez az, ami nem tesz minket versenyképessé, nem az autó kezelhetősége. Úgy vélem, számukra gyors lesz, és élvezni fogják a vezetést.”

Az elmúlt két idényben Grosjean sokat hibázott, aminek következtében rengeteg pontot dobott el. Mostanra viszont jelentősen lecsökkent ezeknek a rontásoknak a száma, ami vélhetően a Magnussen által elmondottakra is visszavezethető. Mindenesetre a francia pilóta egyetért csapattársával.

– jelentette ki. – A kulcs a gumik működésre bírása, de nem tudom, hogy a 2021-es abroncsokkal ez hogyan fog működni. Ugyanakkor a kocsi gyorsabb lesz, mint amihez [az újoncok] hozzászoktak.”

Magnussen a tengerentúlon versenyezhet

Egyelőre még egyik távozó versenyzőről sem lehet tudni, hogy jövőre hol fog versenyezni. Édesapja, a korábban az F1-ben szintén megforduló Jan Magnussen nemrég azt javasolta neki, hogy a WEC-ben vagy az IndyCarban keressen magának lehetőséget.

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pirelli logo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault, Daniel Ricciardo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Roscoe
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault, Esteban Ocon
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Racing Point logo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Renault
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pirelli esőgumi

Előbbiben azonban átmeneti idény következik, hiszen jövőre bemutatkozik a Hypercar kategória. így nem valószínű, hogy a dán versenyző talál magának vonzó ajánlatot. Ami az IndyCart illeti, a hírek szerint egy kivételével az összes, októberben még szabad üléssel rendelkező istállót megkereste, de mindegyik olyan pilótát keres, aki pénzt is tud vinni.

Magnussen szponzorának, a Jack & Jones nevű dán ruhamárkának viszont nincs nagy piaca a kontinensen, ráadásul a kanadai anyavállalata nyáron tönkrement.

Ugyanakkor lehet, hogy a próbálkozás mégsem volt hiábavaló, ugyanis az Autosport értesülései szerint a Chip Ganassi IMSA (az észak-amerikai sportautó-versenyzés végrehajtó testülete) programjában vehet részt. Az istálló korábban több, sikeresnek mondható szezont is eltöltött a WEC-ben. Jan Magnussen egyelőre nem erősítette meg az információt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!