ISTANBUL, TURKEY - NOVEMBER 13: Romain Grosjean of France driving the (8) Haas F1 Team VF-20 Ferrari during practice ahead of the F1 Grand Prix of Turkey at Intercity Istanbul Park on November 13, 2020 in Istanbul, Turkey. (Photo by Tolga Bozoglu-Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Kevin Magnussen és Romain Grosjean egyetértett abban, hogy az idei Haas nem a vezethetősége miatt képtelen felvenni a versenyt a középmezőnnyel. A dán pilóta nem tudja, hogy kik lesznek az utódjaik, de ha újoncok, akkor ez bizonyos szempontból ideális lehet számukra.
A Haas már tavaly is gyenge szezont produkált, de az idei egyértelműen a csapat eddigi történetének legrosszabb idénye. A pilóták összesen 3 pontot szereztek, ami pedig az időmérős teljesítményt illeti, a Q1-ben legalább az egyikük mindig elvérzett.
Időközben kiderült, hogy év végén mind Kevin Magnussen, mind Romain Grosjean távozik az istállótól. Azt még egyelőre nem tudni, hogy kik veszik át a helyüket, de a legvalószínűbb, hogy az amerikai csapat Mick Schumacherrel és Nyikita Mazepinnel, azaz két újonccal kezdi meg a következő szezont. A jelenlegi versenyzők egyetértenek abban, hogy az idei autót könnyű vezetni, így minden bizonnyal a 2021-essel sem lesz gond.
Nem tudom, hogy ezek a srácok lesznek-e az utódaink, de akárkik is lépnek a helyünkre, nem hiszem, hogy gondjuk lesz az autó irányíthatóságával
– nyilatkozta Magnussen az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján Bahreinben. – Ezeket a kocsikat jó vezetni, én sokszor azt gondoltam, hogy »most versenyképes lesz«, mert jól érzem magam benne, de soha nem így történt. Lassúak vagyunk, mert mindenből hiányzik egy kicsi, és ez az, ami nem tesz minket versenyképessé, nem az autó kezelhetősége. Úgy vélem, számukra gyors lesz, és élvezni fogják a vezetést.”
Az elmúlt két idényben Grosjean sokat hibázott, aminek következtében rengeteg pontot dobott el. Mostanra viszont jelentősen lecsökkent ezeknek a rontásoknak a száma, ami vélhetően a Magnussen által elmondottakra is visszavezethető. Mindenesetre a francia pilóta egyetért csapattársával.
Ahogyan Kev is mondta, a kocsi enyhén alulkormányzott, szóval viszonylag könnyen vezethető
– jelentette ki. – A kulcs a gumik működésre bírása, de nem tudom, hogy a 2021-es abroncsokkal ez hogyan fog működni. Ugyanakkor a kocsi gyorsabb lesz, mint amihez [az újoncok] hozzászoktak.”
Magnussen a tengerentúlon versenyezhet
Egyelőre még egyik távozó versenyzőről sem lehet tudni, hogy jövőre hol fog versenyezni. Édesapja, a korábban az F1-ben szintén megforduló Jan Magnussen nemrég azt javasolta neki, hogy a WEC-ben vagy az IndyCarban keressen magának lehetőséget.
Galéria: Bahreinben indul az F1 sivatagi triplája - Galéria
1/28
BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT, BAHRAIN - NOVEMBER 26: Pirelli proof of performance during the Bahrain GP at Bahrain International Circuit on Thursday November 26, 2020 in Sakhir, Bahrain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)
Előbbiben azonban átmeneti idény következik, hiszen jövőre bemutatkozik a Hypercar kategória. így nem valószínű, hogy a dán versenyző talál magának vonzó ajánlatot. Ami az IndyCart illeti, a hírek szerint egy kivételével az összes, októberben még szabad üléssel rendelkező istállót megkereste, de mindegyik olyan pilótát keres, aki pénzt is tud vinni.
Magnussen szponzorának, a Jack & Jones nevű dán ruhamárkának viszont nincs nagy piaca a kontinensen, ráadásul a kanadai anyavállalata nyáron tönkrement.
Ugyanakkor lehet, hogy a próbálkozás mégsem volt hiábavaló, ugyanis az Autosport értesülései szerint a Chip Ganassi IMSA (az észak-amerikai sportautó-versenyzés végrehajtó testülete) programjában vehet részt. Az istálló korábban több, sikeresnek mondható szezont is eltöltött a WEC-ben. Jan Magnussen egyelőre nem erősítette meg az információt.