Az elmúlt időszakban Bernie Ecclestone és Gerhard Berger is érdes kijelentéseket tett Sebastian Vettel jövőjével kapcsolatban. A 90 éves üzletember elárulta, hogy ő maga is próbálta meggyőzni Lawrence Strollt, a jövőre Aston Martinná váló Racing Point tulajdonosát, hogy igazolja le a négyszeres világbajnokot. A Ferrari egykori versenyzője pedig azt állította, hogy Vettel szívesen elindulna a német túraautó-bajnokságban úgy, hogy közben az F1-es sem hagyná ott. A német pilóta egyiküket sem cáfolta.
„Az igaz, hogy mindkettejükkel szoktam beszélni, sőt, hiszi vagy sem, másokkal is! Mindkettejüket barátomnak tekintem, és olyan embereknek, akikre hallgatok és aktívan kikérem a tanácsukat. Ilyen dolgokról is szó esett – mondta. –
Gerharddal arról beszélgettünk, hogy a múltban a versenyzők sok mást is csináltak, de az már nagyon régen volt, és manapság már nem lehet visszatekinteni.”
A Ferrari pilótája korábban elárulta, szívesen elindulna a Nordschleifén rendezett 24 órás sportautóversenyen, most pedig arról beszélt, hogy örülne, ha több sorozatban is részt tudna venni. „Az viszont jó lenne, ha különböző autókat vezethetnénk, és különböző kihívások elé állhatnánk, de 23 versenyes szezonnal ez elég nehéz feladat, mert a hétvégék fele már így is foglalt.”
Vettel a nemrég nyilvánosságra hozott előzetes versenynaptárra utalt, ami 23 hétvégéből áll. A felépítése hasonlít az idei év elején, még a koronavírus előtt tervezett programra, a különbséget a Szaúd-arábiai Nagydíj bemutatkozása jelenti, valamint a vietnámi pályát vélhetően másik helyszínnel helyettesítik. Ennek kapcsán a 33 éves versenyzőt arról kérdezték, hogy ez nem jelent-e túl sok futamot.
Nyilván nem ugyanoda fogunk menni mind a 23 alkalommal, ha ez lenne a helyzet, igennel felelnék. Ez azonban egy világbajnokság, amit a világ különböző pontjain tartanak, szóval valószínűleg nem. Ugyanakkor nem csupán a helyszíneken, hanem a képernyők előtt is rengetegen követnek minket.”
Korábban többen is kiemelték, hogy a sűrű menetrend elsősorban azoknak a dolgát nehezíti meg, akik már jóval a hétvége hivatalos részének megkezdése előtt munkához látnak az adott helyszínen, és a leintés után is van még teendőjük. Vettel szintén rámutatott erre a problémára.
„Szerintem sokkal fontosabb, hogy a csapatok képesek lesznek-e teljesíteni 23 futamot, hiszen ez elég nagy erőfeszítésbe kerül. [Egy hétvége] nem csak abból a másfél órából áll, amit önök vasárnaponként látnak, a háttérben ennél jóval több a munka.”
Emellett az sem elhanyagolandó, hogy a koronavírus mennyire fogja befolyásolni a 2021-es idényt. Az a veszély talán nem fenyeget, hogy az idei szezonhoz hasonlóan az első tíz futamot halasztani vagy törölni kelljen, de elképzelhető, hogy lesz egy-két problémás helyszín.
A másik lényeges kérdés, hogy milyen szezonkezdetünk lesz, meddig tart a vírus körüli hercehurca
– folytatta Vettel. – Szerintem a jövő évi versenynaptárat is ez fogja meghatározni, az idény elejét mindenképpen. Mindannyian abban bízunk, hogy addigra minden visszatér a normális kerékvágásba, a szurkolók kimehetnek a versenyekre, meg ilyesmi, és újra a versenyzésre koncentrálhatunk.”
A jövő évi világbajnokság a tervek szerint március 21-én, az Ausztrál Nagydíjjal kezdődik. A futamot Melbourne-ben rendezik, ahol a legutóbbi sajtóhírek szerint el fogják halasztani az ausztrál nyílt teniszbajnokságot. Utóbbi ugyan két hónappal korábban lenne esedékes, de ez így sem megnyugtató az F1 számára.