Noha jövőre nem fog versenyezni a Forma-2-ben, nem kell teljesen lemondania az F1-es szereplésről Mick Schumacher idei bajnoki riválisának. Callum Ilott egy ideig a hétszeres világbajnok fiával volt versenyben nem csak az F2-es bajnoki címért, hanem a jövő évi F1-es bemutatkozásért is, végül azonban hoppon maradt, sem a Ferrarival egyaránt szoros kapcsolatban álló Alfa Romeo, sem a Haas nem igazolta le. A Scuderia azonban mentőövet dobott neki, úgyhogy jövőre a vörösök tesztpilótája lesz.
A korábban a Red Bull által támogatott versnyző 2017-ben csatlakozott a Ferrari versenyzői akadémiájához, amelynek tagjaként 2017-ben negyedik lett a Forma-3-as Európa-bajnokságon. Ezt egy összetettbeli harmadik hely követte 2018-ban a GP3-ban, mielőtt 2019-ben bemutatkozhatott a Forma-2-ben. Három pole-lal és két dobogós helyezéssel a 11. helyen zárt, az idei évben pedig már a bajnoki címért csatázhatott, végül azonban három győzelme, hét dobogós helyezése és hat pole pozíciója sem volt elég, 14 ponttal alulmaradt Mick Schumacherrel szemben.
Egy ideig úgy tűnt, hogy jövőre a Haasnál versenyezhet, a csapattal szerepelt is volna az Eifel Nagydíj pénteki első szabadedzésén, ha az időjárás nem hiusította volna meg a tréninget. A dolgok ezután azonban 180 fokos fordulatot vettek, Mick Schumacherről kiderült, hogy mégsem az Alfa Romeónál mutatkozik be, miután
a hinwili gárda Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi szerződését is meghosszabbította, a Haasnál pedig a Schumacher-Mazepin kettős debütálhat jövőre, a britnek így nem maradt hely.
Ilottnak kinézett még egy év az F2-ben, részt is vett a sorozat szezonzárója utáni bahreini teszten, ezután azonban bejelentette, nem látja értelmét annak, hogy 2021-ben is a mezőny tagja legyen. „Csak 14 ponttal csúsztam le a bajnoki címről. Mindig lehetne okokat mondani arra, hogy miért, de nem akarok kifogásokat keresni. Úgy érzem, hogy ha bekerülsz az első kettőbe vagy háromba, akkor nem kell ismét bizonyítanod."
Röviddel ezután pedig az is kiderült, hogy mihez kezd, a Ferrari ugyanis bejelentette, jövőre tesztpilótaként számítanak rá. Ez persze többnyire a gyárban végzett szimulátoros munkát és a versenyhétvégéken való jelenlétet fogja jelenteni, hiszen a következő szezon előtt csak három napot tesztelhetnek majd a csapatok, ezeken a napokon pedig a versenyzők fognak vezetni. F1-es autóban azért így is van már tapasztalata, tavaly egy napot tesztelt az Alfa Romeóval Barcelonában, az idén pedig részt vett a csapattal a szezonzáró után rendezett fiatal pilóták tesztjén, míg szeptemberben egy 2018-as Ferrarit vezethetett Fioranóban Schumacherrel és Robert Shwartzmannal.
„Nagyon örülök, hogy jövőre tesztpilótaként csatlakozhatok a Scuderia Ferrarihoz – nyilatkozta a 22 esztendős brit. – Már várom, hogy hozzájárulhassak a pályán és azon kívül zajló munkához, és várom a sok új dolgot, amit ezen izgalmas új kihívás során tanulhatok.
Mindent bele fogok adni, hogy jó munkát végezzek és olyan sok tapasztalatot gyűjtsek, amennyit csak lehetséges, hogy tovább fejlődjek versenyzőként.
Meg szeretném köszönni a Ferrari versenyzői akadémiájának és a Scuderia Ferrarinak ezt a nagyszerű lehetőséget és a támogatásukat. Megtiszteltetés volt az elmúlt három évben a programjuk részesének lenni, örülök, hogy együtt folytathatjuk az utunkat."