BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 04: Carlos Sainz of Spain and McLaren F1 walks in the Paddock during practice ahead of the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 04, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Carlos Sainz kijelentette, szerinte neki is engedélyt kellene kapnia az Abu-Dzabiban zajló, fiatal pilóták számára kiírt teszten történő részvételre. A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl azonban úgy véli, a szabályok világosan kimondják, hogy erre nincs lehetőség.
Kisebb huzavona után az FIA végül engedélyezte, hogy Fernando Alonso részt vehessen a szezonzáró után megrendezett abu-dzabi teszten, amit eredetileg fiatal pilóták számára írtak ki. Az idény végén a McLarentől távozó és a jövő évet már a Ferrarinál töltő Carlos Sainz úgy véli, a Nemzetközi Automobil Szövetségnek számára is lehetővé kellene tennie, hogy már az idei év végén beülhessen a Ferrariba.
„Szeretnék tesztelni a Ferrarival – nyilatkozta a Szahíri Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján. – Szerintem most már nem titok, hogy az FIA azok előtt is megnyitotta az utat, akik nem újoncok vagy nem fiatalok.
Nem látom az okát, hogy az FIA miért ne tenné ezt lehetővé másoknak is.”
A Ferrari korábban bejelentette, hogy akadémiájuk egyik tagja, a jelenleg az F2-es bajnokságban szereplő Robert Shwartzman, valamint fejlesztőpilótájuk, Antonio Fuoco fog vezetni Abu-Dzabiban. Callum Ilott az Alfa Romeónál, Mick Schumacher pedig minden bizonnyal a Haasnál kap lehetőséget. Sainz kijelentette, szereplésével nem venné el a helyet a fiataloktól.
„Egyik fiatal versenyzőt sem szeretném kitúrni, de azt hiszem, Callum, Mick és Robert is egyaránt ott lesz a teszten. Szóval ha beülök az egyik Ferrariba, akkor nem veszem el előlük a helyet, hiszen ők is fognak vezetni.”
Alonso kapcsán Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke elárulta, azért kaptak külön engedélyt, mert mind az istálló, mind a pilóta elkötelezett az utánpótlás-nevelés iránt. Sainz szerint ez leendő csapatáról is elmondható.
„A Ferrari azon istállók közé tartozik, amelyek támogatják az ifjú pilótákat, szóval nem tudom, miért ne kaphatnám meg a lehetőséget. Ezzel együtt nem tudom, mi lesz, hogyan fog dönteni az FIA, de megpróbálom elérni, hogy ott lehessek.”
Főnöke szerint Sainz nem vehet részt a teszten
Erről a témáról Andreas Seidlt, a McLaren csapatfőnökét is megkérdezték, aki kerek-perec kijelentette, hogy ő nem tenné lehetővé Sainz részvételét. A német szakember szerint egyértelműen le van írva, hogy ki lehet ott és ki nem.
„Világosak a szabályok, úgyhogy nem látok esélyt arra, hogy Carlos részt vehessen [a teszten] – fogalmazott. –. Számunkra egyértelmű, hogy az érvényben lévő regulák értelmében aktív pilótát nem lehet bevetni. Más csapatokhoz hasonlóan emiatt hoztuk meg a döntést áprilisban, miszerint nem leszünk ott a teszten. Ez továbbra is indokolt, és a magunk részéről nem változtatunk a terveken.”
Seidl arra utalt, hogy a McLaren és a Racing Point úgy határozott, hogy nem vesz részt az eseményen, mert nem akad olyan pilóta az utánpótlásukból, akit be tudnának ültetni. A jövőre csatlakozó Daniel Ricciardo, illetve Sebastian Vettel pedig elméletileg nem lehetne ott, mint ahogyan Seidl szerint Sainz sem.
Nincs lehetősége, hogy vezethesse a Ferrarit, mert a szabályok ezt nem engedik meg. Ez a fiatal pilóták tesztje. Persze én csak azt tudom, hogy mi van a szabályzatban, ha valaki másképp dönt, azzal nem tudok mit kezdeni.”
Ha az FIA hirtelen úgy döntene, hogy bárki vezethet a teszten, a McLaren már akkor sem visszakozhat, hiszen már a személyzet és a felszerelés szállítását is elrendezték. A német szakember elmondta, az a céljuk, hogy fejlődjenek, amiben Ricciardo sokat segíthet.
„Megismétlem, nem áll szándékunkban részt venni a teszten. Nem szeretnék több energiát pazarolni erre a témára, ahogyan a csapat sem. Enélkül is elég teendőnk van, és az a legfontosabb, hogy csapatként megtegyük a következő lépést.
Nagyon várjuk, hogy Daniel januárban csatlakozzon hozzánk, hiszen tapasztalt pilótáról és tapasztalt istállóról van szó. Biztos vagyok benne, hogy jövőre jó formában leszünk.”
Seidl arra is kitért, hogy az abu-dzabi tesztre vonatkozó szabályokról a csapatok még a járvány kitörése után döntöttek az FIA-val közösen. Hozzátette, ez egy csomag, aminek része az előszezoni tesztnapok számának a csökkentése is, de a 2021-es idényben minden visszaáll a normál kerékvágásba, így ez csak egy különleges szituáció.