Meglepő vereséggel búcsúztatta a 2020-as esztendőt a Mercedes, amely az Abu-dzabi Nagydíjon egy pillanatig sem volt versenyben az első helyért. Valtteri Bottas 16, Lewis Hamilton 18 másodpercet kapott a győztes Max Verstappentől, a Mercedes elmondása szerint mindez azonban nem a letekert motornak volt köszönhető. Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke pedig kijelentette: egy 100%-os állapotban levő Hamilton sem tudott volna mit kezdeni a Red Bull holland versenyzőjével.
Koronavírus-fertőzése után Hamilton saját bevallása szerint sem teljesen fitten, a betegség utóhatásaitól szenvedve tért vissza a szezonzáróra, majd a verseny után elmondta, hogy nagyon sokat kivett belőle az 55 kör. Mivel az év során számtalanszor előfordult, hogy a futamon gyakorlatilag állva hagyta Valtteri Bottast, többekben is felvetődött, hogy ha a csúcsformában levő Hamilton talán még nyerhetett is volna. Toto Wolff azonban kerek-perec kijelentette, hogy a győzelemre ebben az esetben sem lett volna esélyük.
A válasz nem. Természetesen nem volt 100%-os, ami sosem jó, de a Red Bullnak mindkét autója egyszerűen gyorsabb volt nálunk az egész hétvégén."
„Most látható volt, hogy mindenkinek vannak gyengeségei. Nem a legjobbunkat nyújtottuk ezen a hétvégén. Ez egyszerű tény. A Red Bull győzelme teljesen megérdemelt. Láthattuk, hogy [Alexander] Albonnak is nagyon jó versenye volt, úgyhogy nagyon jó volt az autójuk. Ha az autójuk rendben van, mindkét pilótájuk igazán jó munkát végez. Valószínűleg Albon gyorsabb is volt nálunk a végén, úgyhogy akár előttünk is végezhetett volna, ami számunkra még rosszabb lenne."
Wolff a részletekbe jobban belemenve elárulta, hogy az egész hétvégén nem találták meg a megfelelő beállítást, ami miatt nem tudták eléggé óvni a gumikat, így Bottasnak és Hamiltonnak is lassabban kellett mennie, mint amire képesek lettek volna.
Úgy megyünk el innen, hogy rácsaptak a kezünkre. Nem volt egy nagyszerű hétvége. Az autó egész évben nem hagyott minket cserben, kivéve talán ezt a hétvégét.
Mindkettejüknek nagyon sokat kellett óvni a gumikat, mert nem volt világos, hogy kibírják-e a végéig. Mindkettejük tudott volna gyorsabban menni. A végén látszott, hogy a mi autónk egyszerűen nem fordul úgy az ötös és hatos kanyarban, valamint az utolsó szektor sem volt valami remek. Egész nap alulkormányzott volt a kocsi. Pénteken még jó volt, szombaton már nem. Mindent megpróbáltunk, gyengítettünk a hátulján, de semmi sem segített. Egyszerűen nem találtuk el a megfelelő beállítást."
A Mercedes már a futam előtt jelezte, hogy az utóbbi időszakban tapasztalt, MGU-K-val kapcsolatos hibák miatt az összes Mercedes motoros autó visszafogott üzemmódban versenyez Abu-Dzabiban (Sergio Pérezen mondjuk ez sem segített, a Racing Point pilótája a 9. körben az MGU-K hibája miatt esett ki), Andrew Shovlin, a világbajnok istálló vezető versenymérnöke azonban a nagydíj után elárulta, hogy
ez körönként kevesebb mint 1 tizedmásodperces időveszteséggel járt, így akkor sem tudtak volna nyerni, ha rendesen használhatják az erőforrásokat.
„Nem volt olyan mértékű [a motor letekerése], ami befolyásolná a végeredményt. Körönként kevesebb mint egy tizedről beszélünk, úgyhogy nem ez idézte elő a különbséget az első és a második hely között" – jelentette ki a brit szakember.
„Nem értjük még teljesen [hogy mi a gond], de az elmúlt versenyeken előfordultak az MGU-K-hoz köthető meghibásodások a Mercedes motoroknál. Inkább ezt mondanám, mint azt, hogy egy bizonyos probléma ütötte fel mindig a fejét.
A lehető legkonzervatívabb módon üzemeltettük az erőforrásokat, hogy így kerüljük el az újabb problémákat. Amikor az ember nem érti teljesen, hogy mi a gond, akkor az egyetlen amit tehet, hogy egy kicsit óvatosabb lesz.
A verseny alatt próbáltuk egy kicsit csökkenteni a motor által kapott terhelést. A pilóták nem feltétlenül voltak tisztában ezzel, mert a háttérből próbáltuk menedzselni a dolgot."