Verstappen legyőzte a Mercedeseket az év utolsó futamán
2020. december 13. 13:50
Az idén utoljára sorakozott fel a Forma-1-es mezőny verseny rajtrácsára, hogy az Abu-dzabi Nagydíjon zárja le az idei szezont. A pole pozícióból Max Verstappen kezdhette meg a szezonzárót, mellőle Valtteri Bottas, mögüle a második sorból pedig Lewis Hamilton rajtolhatott. A legtöbb kérdés már eldőlt, az egyéni pontverseny második helyéért azonban Verstappen és Bottas még meccselt egyet, valamint a konstruktőri pontverseny harmadik helye is kiadó volt, azért a Racing Point, a McLaren és a Renault csatázott.
Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, többen lezártak egy fejezetet a pályafutásukban, Kevin Magnussen a Forma-1-től, Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo és Sergio Pérez pedig a csapatától búcsúzott, noha a mexikói pilóta esetében az sem zárható ki, hogy az F1-nek is kénytelen lesz búcsút inteni, hiszen nincs szerződése a következő évre.
Az első tízből a két Mercedes, Verstappen, Sainz és Ocon kezdett a közepes gumikon, a többiek a versenystratégia szempontjából hátrányosabb lággyal kezdtek, míg hátrébb senki nem tette fel a piros oldalfalú Pirelliket, Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel, Sergio Pérez és Kevin Magnussen pedig egyenesen a kemény gumin rajtoltak.
A rajtnál Verstapppen megtartotta az első helyet, Bottas hiába nézelődött a belső íven, kénytelen volt besorolni a Red Bull mögé. Mögötte Hamilton maradt a harmadik, Norris a negyedik, Albon az ötödik.
Az első néhány kör során Verstappen kényelmes előnyt épített ki Bottas előtt, aki szintén leszakította magáról Hamiltont. Hátrébb a két Ferrari helyet cserélt, Vettel feljött a 12. helyre, Leclerc visszaesett mögé. A mezőny végén is volt esemény, Sergio Pérez megkezdte a felzárkózást azok után, hogy a 19. helyről rajtolva az első körben visszaesett az utolsó pozícióba.
Albon az ötödik helyen nem igazán tudta beváltani az ígéretét és segíteni Verstappent a Mercedesek szorongatásával, mivel beszorult Norris mögé, és csak a 6. körben sikerült megelőznie a McLarent. Hátránya ekkorra már több mint 5 másodpercre rúgott a harmadik helyezett Hamilton mögött. Ezzel egy időben Ocon a 10. helyen maga elé engedte a kemény gumin nála gyorsabb Ricciardót.
Úgy tűnt, hogy az első és várhatóan egyetlen kerékcserékig semmi nem fog történni, ekkor azonban a 9. körben Pérez alatt megállt a Racing Point. Először csak virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, az élmezőny pedig azonnal a bokszba hajtott a kemény gumikért. Az elején maradt a Verstappen, Bottas, Hamilton, Albon sorrend, az ötödik helyre azonban feljött a keményeken kezdő és még nem cserélő Ricciardo, valamint a két Ferrari is nyert, Vettel a hetedik, Leclerc a nyolcadik pozíciót örökölte meg. Utóbbi érdekes módon nem állt ki a közepes gumikon sem. Pérez kiesése egyébként nagyon érzékenyen érintette a Racing Pointot, amelynek jelentősen csökkentek az esélyei a konstruktőri harmadik hely megőrzésére.
Leclerc kint tartása a VSC alatt az újraindítás után bosszulta meg magát, előbb Sainz, majd néhány kör múlva Stroll, Gasly és Ocon is megelőzte a tapadásért küzdő Ferrarit, amely egészen 12. helyig csúszott vissza. A spanyol ezután Vettelt is levadászta, viszont közben vizsgálat alá került, amiért a VSC alatt feltartotta a bokszutcában a mögötte érkezőket, hogy a csapatnak több ideje legyen lecserélni Norris kerekeit. Ezt az FIA a verseny után tárgyalja.
Az élen eközben Verstappen 5 másodpercre leszakította Bottast, akit Hamilton szorongatott. A Mercedes a verseny előtt elárulta, hogy elővigyázatossági okokból minden Mercedes-motoros autót visszafogtak egy kicsit, mert aggódtak az MGU-K megbízhatósága miatt. Ez Verstappen kezére játszott a versenyen.
A Ferrari végül a 22. körben kegyelmezett meg Leclerc-nek, és kihívta a bokszba kemény gumikért, amelyekkel a monacói az utolsó helyre jött vissza, és több olyan autó is elé került, amely hozzá hasonlóan nem tervezett több kerékcserét. Nem volt túl sok értelme a Ferrari stratégiájának.
Amikor már úgy tűnt, hogy a vezető négyes szépen elkocsikázik a célig, némi izgalom is került a meccsbe, Verstappen és Hamilton is azt jelentette ugyanis, hogy nem hiszi, hogy kibírják a gumik a végéig. A holland mondjuk ennek ellenére 7 másodperc fölé növelte az előnyét Bottasszal szemben, úgyhogy annyira azért nem spórolt az abroncsokkal.
A kemény gumin rajtolók közül Ricciardo bírta a legtovább. Vettel 35 kör után kijött a 9. helyről közepes keverékért, hogy 10 másodpercre Leclecr-től, a 15. helyre álljon vissza. Ricciardo az 5. helyről az 55 körös futam 39. körének végén látogatta meg a szerelőit, és a két McLaren mögé, a 7. helyre állt vissza sárga Pirelliken.
A gumik miatti dráma végül elmaradt, a vibrációval bajlódó Verstappen 10 másodperc fölé növelte az előnyét Bottas előtt, és tükörsima győzelmet aratott. Mögötte a pontversenyben a második helyet bebiztosító Bottas, majd Hamilton jött be a célba, míg a negyedik helyet a végén a hétszeres világbajnokot megszorongató Alex Albon kaparintotta meg.
Verstappen legfeljebb amiatt lehetett bosszús kicsit, hogy Daniel Ricciardo az utolsó körben megfutotta a leggyorsabb kört, így nem triplázott.
Lando Norris ötödik és Carlos Sainz hatodik helyének, illetve Pérez kiesésének köszönhetően a McLaren végül előzött, és az övé lett a harmadik hely a konstruktőri pontversenyben. Az első tízet Ricciardo, Gasly, Ocon és Stroll tette teljessé.
Utolsó ferraris versenyén Sebastian Vettel a 14. helyen zárt, míg csattársa, Charles Leclerc a 13. lett.
„Nagyon élvezetes verseny volt. Jól rajtoltunk, onnan pedig csak vigyáztam a gumikra. Az autónak jó volt az egyensúlya, mindent jól csináltunk.
Ha valaki az első helyről indul, akkor kontrollálhatja a versenyt, és ez mindent könnyebbé tesz.
Ami a gumikat illeti, egy kicsit visszavehettem, mert láttam, hogy a Mercedesek lemaradtak. Összességében nagyon erős verseny volt ez a csapat részéről" – értékelt Verstappen.
„A Red Bull túl gyors volt ma, meglepően gyors.
Azt gondoltuk, hogy hasonló lesz a versenytempónk, de kontrollálni tudták a futamot és el tudtak szakadni, amikor kellett. Én mindent megpróbáltam, de nem tudtam tartani velük a tempót."
– nyilatkozta Bottas. – Úgy érzem, nem volt ez rossz futam a részemről, nem követtem el hibákat. A mai csomagunkból nem tudtam volna többet kihozni. Ebből a szempontból ez jó verseny volt, és legalább a csapattársam előtt végeztem. Egy ideje nem álltam már dobogón, úgyhogy ez is jó lesz, habár nem pezsgőzhetünk."
„Nem lehet az összes futamot megnyerni – jelentette ki a harmadik helyezett Hamilton, aki elismerte, koronavírus-fertőzése még éreztette hatását. – Az elmúlt hetek tükrében összességében boldog vagyok a hétvégével. Nyilván nem volt százszázalékos, vagy olyan jó, amilyennek szeretném, de gratulálok Maxnak. Fizikálisan nagyon kemény volt számomra a futam. Egész évben rendben voltam fizikálisan, de ma egyértelműen nem. Örülök, hogy vége, nagy-nagy köszönet a csapatnak a folyamatos támogatásukért. Így is fantasztikus eredmény, hogy mindketten dobogóra állhatunk."
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat! Nemsokára kezdődik a Forma-1-es szezonzáró, az Abu-dzabi Nagydíj. A második szabadedzésen egyértelműnek tűnt a Mercedes-fölény, a pole pozíciót mégis Max Verstappen szerezte meg. A három szabadedzésről és az időmérőről írt összefoglalónkat az alábbi linkeken olvashatják.
A futamon végleg eldől az egyéni világbajnokság 2. helye. Valtteri Bottas előnye jelenleg 16 pont Verstappennel szemben. A holland pilóta győzelme esetén jó neki a pontegyenlőség, 2. pozíciónál viszont a Mercedes versenyzője legfeljebb 9. vagy 10. lehet, függően attól, hogy a 23 éves pilóta megfutja-e a leggyorsabb kört. A konstruktőri bajnokság 3. helyén pedig a Racing Point áll, de ha a McLaren legalább 11 ponttal többet szerez náluk, akkor ők érnek oda a dobogóra. Rajtuk kívül még a Renault-nak is van matematikai esélye, de a franciák lemaradása már 22 pont.
Amíg tavaly csupán Nico Hülkenbergtől és Robert Kubicától kellett elköszönnünk, most többen is távoznak az F1-ből. Kevin Magnussen egészen, Danyiil Kvjat pedig szinte biztosan elhagyja a mezőnyt, valamint jövőre Alexander Albon vagy Sergio Pérez sem lesz ott a rajtrácson. (Pietro Fittipaldi minden bizonnyal szintén most teljesíti utolsó F1-es futamát. Emellett Sebastian Vettel a Ferraritól, Pérez a Racing Pointtól, Carlos Sainz a McLarentől, Daniel Ricciardo pedig a Renault-tól köszön el. Emellett a Racing Point neve teljesen, a Renault-é pedig mint konstruktőr tűnik el a sportágból, valamint a McLaren is utolsó versenyét teljesíti a franciák motorjával.
Legalábbis a közösségi médiában. Más-más módon, de mindenki igyekezett emléket állítani az elmúlt időszaknak, amit az adott pilótával töltöttek.
Pérez egyenként köszönt el a csapattagoktól, mielőtt utoljára beült a Racing Pointba, Vettel előtt pedig sorfalat álltak a szerelők, miközben kigurult a garázsból.
Az elmúlt hetekben több MGU-K is meghibásodott a Mercedes-motort használó autókban, Péreznek a Bahreini Nagydíj utolsó köreiben, George Russellnek a mostani második szabadedzésen kellett megállnia. Toto Wolff elárulta, hogy lejjebb tekerték a hatásfokot, így elképzelhető, hogy a kvalifikációs vereség erre vezethető vissza.
A Pirelli közzétette, hogy az egyes pilóták mely keverékekből gazdálkodhatnak a futamra. Ebből látszik, hogy a két Mercedesnek közepesből, míg Verstappennek lágyból van egy új szettje.
Ha nem történik semmi rendkívüli, akkor az előző bejegyzésben taglaltaknak nem lesz jelentősége, ugyanis a Pirelli a közepes-kemény stratégiát tartja a leggyorsabbnak. Ha viszont jön a biztonsági autó, akkor az időponttól függően a két Mercedes vagy Verstappen kihasználhatja a friss gumikból származó előnyt.
Az időmérő végeredménye nem egyezik meg a rajtsorrenddel, ugyanis Leclerc-t, Pérezt és Magnussent is megbüntették. Előbbit a Szahíri Nagydíjon okozott balesetért, utóbbi kettőt erőforráselemek cseréjéért szankcionálták.
Amerikai befektetők vásároltak részesedést a McLaren versenycsapatában. Az istálló a következő két évben összesen 185 millió fontos tőkeinjekciót kap, ami kulcsfontosságú lehet a szűk elitbe történő visszatéréshez.
A konstruktőri világbajnokság 1. és 2. helyezettje között 2016-ban volt a legnagyobb különbség, akkor a Mercedes 297 ponttal előzte meg a Red Bullt. Matematikai esély még van a rekorddöntésre, ugyanis a címvédő eddig 258 egységgel gyűjtött többet az energiaitalosoknál. Persze arányaiban akkor is felülmúlják a négy évvel ezelőtti idényt, ha a különbség nem megy 241 pont alá, hiszen akkor 21 versenyt rendeztek a mostai 17 helyett.
Az időmérőn a mezőny hátsó felében végzők közül Ricciardo, Vettel, Pérez és Magnussen a keményeken, a többiek közepeseken rajtolnak. A Q3-ba az első hármas, illetve Sainz és Leclerc jutott be a sárga oldalfalú abroncsokon, a többieken lágyak vannak.
A mezőny idén utoljára megy körbe egy normál rajt előtt. Eközben a Renault és a Haas rádión keresztül is megköszönte Ricciardo, illetve Magnussen munkáját.
Viszonylag simán elfordultak, az első nyolcban nem is változott semmi, egyedül Ocon előzte meg Gaslyt a 9. helyért.
A holland pilóta máris közel másfél másodperces előnyt épített ki Bottasszal szemben, de a finn pilóta is 1 másodpercen kívül van Hamilton előtt. A két Ferrari között helycsere történt, de továbbra is a 12. és a 13. helyen állnak.
A Renault pilótája nem sokáig örülhetett a 9. pozíciónak, hiszen honfitársa kifékezte őt. Az élen Verstappen előnye már 2 másodperc feletti, de Bottas is folyamatosan nyúlik el Hamiltontól. Albon viszont DRS-távolságon belül van Norris mögött.
Miközben az élmezőny tagjai egyre inkább eltávolodnak egymástól, a középmezőnyben lehetnek csaták. A 10. helytől lefelé a két Renault és a két Ferrari autózik egymás mögött, egyaránt 1 másodpercen belül.
Az élő konstruktőri tabelllán a McLaren a 3., és könnyen lehet, hogy a Racing Pointnak Pérez jó teljesítményére is szüksége lesz. Nos, a mexikói pilóta a rajtnál nem javított, de azóta három riválisát megelőzte.
Az első hét közötti különbség mindenhol 1 másodperc feletti, de akik DRS-távolságon belül autóznak az előttük lévőhöz képest, azok sem tudnak előzni. A kivételt Pérez jelenti, aki Russell mellett is elment, és már a 16. pozícióban halad.
Az előző kör végén még 1 másodpercen kívül volt, mégis sikerült elmennie Norris mellett. A McLaren pilótája visszatámadt, de végül be kellett érnie az 5. hellyel. Pérez közben már Giovinazzit is maga mögé utasította.
Látszik, hogy a thai versenyző eddig is sokkal gyorsabb lett volna Norrisnál, hiszen máris 3 másodpercre növelte előnyét vele szemben. Ezzel együtt a McLaren még mindig jól áll a Racing Pointtal szemben.
A finn pilótának azt mondták rádión keresztül, hogy csökkentse a különbséget Verstappennel szemben. A differencia jelenleg 3 másodperc körüli, míg előnye közel 4 és fél másodperc Hamilton előtt.
Hiába a rádióüzenet, a Mercedes pilótája nem tudott közeledni. Eközben Gasly támadta meg csapattársát, de Kvjat szépen védekezett, így megtartotta 8. helyét.
Itt az első dráma, hiszen hiába az új erőforráselemek, a mexikói pilóta autója lelassult, így félre kellett húzódnia. Innentől kezdve a McLaren nyeregben érezheti magát.
Úgy néz ki, Pérez autóját nem lehet biztonságosan menteni, így beküldték a safety cart. Az előző kör végén az első 10 egyaránt keményekre váltott, így a pályán maradók közül Ricciardo az 5., Vettel és Leclerc a 7., illetve a 8. pozícióba jött fel. Hamilton szerint nem volt jó ötlet kereket cserélni.
Mármint nemcsak a futamtól, hanem a Racing Pointtól is. Sőt, az sem kizárt, hogy ez volt az utolsó mozzanata az F1-ben, hiszen nem biztos, hogy megkapja a Red Bull ülését.
Ami nem jött össze múlt héten, azt a Mercedes most tökéletesen végrehajtotta. Körülbelül ez lehet George Russell reakciója, amikor látja, hogy a Mercedes most végrehajtotta a dupla kerékcserét.
Az élmezőnyben mindenki simán eljött, Sainz viszont megelőzte Leclerc-t a frissebb gumikon, így már a 8. pozícióban halad.
Úgy néz ki, nagyon nehéz követni a másik autót ezen a pályán, hiszen az első hét között máris kialakult a minimum 1 másodperces különbség. Sainz viszont DRS-távolságon belül halad Vettel mögött.
Hiába a DRS-távolság, a spanyol pilóta egyelőre elődje mögött halad. A McLaren viszont így is kényekmesen megszerezheti a konstruktőri 3. pozíciót.
A kanadai pilóta egy pillanatra megelőzte a Ferrari versenyzőjét, de utóbbi vissza tudta szerezni a pozíciót. Sainzot vizsgálják, mert szükségtelenül lassan hajtott a bokszban. A spanyol pilóta a pályán megelőzte Vettelt, így már a 7. pozícióban halad.
A 10 körrel frissebb keményeken haladó brit versenyző utolérte jövő évi csapattársát, és már DRS-távolságon belül is volt, de a kör végére nőtt a lemaradása. Ennek ellenére valószínű, hogy előbb-utóbb megtámadja a Renault-t.
Ezúttal végleg sikerült, ami nem is csoda, hiszen a Racing Point sokkal frissebb gumikon megy. Eközben Verstappen előnye folyamatosan nő, már 3 és fél másodperccel vezet Bottas előtt.
A Ferrari pilótája mellett Gasly is elment, így visszaesett a 11. pozícióba. Norris egyelőre mégsem támadja Ricciardót, az ausztrál pilóta előnye 1,6 másodpercre nőtt.
A Ferrari taktikája nem jött be, hiszen a monacói pilóta borzasztóan lassú a közepes gumikon. Azonban egyelőre sikerül maga mögött tartania a Renault versenyzőjét.
Egyrészt Ocon is megelőzte, másrészt vélhetően ezt Kvjat is odaért mögéi. A monacói pilóta még a manőver előtt közölte, hogy ha kint maradnak, akkor a következő öt körben még többet vesztenek. Ennek megfelelően ki is állt, így visszaesett az utolsó helyre a kemény gumikon.
A holland pilóta előnye már 5 másodpercnél is nagyobb Bottas előtt. A két Mercedes között feleannyi a differencia. Hamilton közölte, hogy alternatív stratégiát szeretne megpróbálni.
A pályán lévők közül senki nem mondhatja el magáról, hogy 1 másodpercen belül követi az előtte autózót, vagyis jelenleg semmilyen csata nincs kialakulóban. Verstappen kijelentette, hogy nehéz lesz végigmenni ezeken a keverékeken.
A kanadai pilóta kis híján érvénytelenné tette az előző bejegyzést, miután szélesen fordult, de sikerült megtartania 9. helyét, és előnye 1,3 másodperc Gaslyval szemben.
A hétszeres világbajnok Verstappennél is egyértelműbben fogamazott, kijelentette, nem hiszi, hogy kibírják az abroncsok. Eközben Leclerc megelőzte Fittipaldit és feljött a 18. pozícióba.
A spanyol pilóta ügyéről még nem hoztak döntést, vélhetően meg akarják hallgatni az érintettet. Jelen állás szerint egy 5 másodperces büntetés belefér, hiszen már több mint 7-tel vezet Vettel előtt a 7. helyen.
Jelenleg nagyon szoros a konstruktőri dobogó élő tabellája, hiszen a McLaren 2 ponttal vezet a Racing Point előtt. Ez azt jelenti, hogy ha Stroll pozíciót nyer vagy Sainz pozíciót veszít, akkor máris változik a sorrend.
Helyzetjelentés az élmezőnyről: Verstappen előnye 7 másodperc fölé nőtt, míg Bottas és Hamilton között 2,1 másodperc a különbség. Albon lemaradása 6,2 másodperc a brit versenyző mögött.
Ezzel a manőverrel 3 pontra nőtt a küllönbség a McLaren és a Racing Point között az élő tabellán, vagyis most már nem egy hajszálon múlik a dobogó. Persze a helyzet még változhat.
A holland versenyző kijelentette, továbbra is azt próbálja csinálni, amit eddig. Ez eddig jól ment neki, hiszen előnye közel 7 és fél másodperc.
A német versenyző ugyan pár másodperc erejéig visszavette a pozícióját, de nem tudta kivédekezni a támadást. Hátránya viszont 12 másodperc Sainz mögött, úgyhogy innentől nehéz lesz az előzés.
A kanadai pilóta már DRS-távolságon belül van, így könnyen lehet, hogy a jövő évi csapattársak megküzdenek a 9. pozícióért. Leclerc eközben a 15. helyen halad, de pontszerzésre jelen állás szerint nincs esélye.
Igaz, Stroll egyelőre még nem támadta meg, de már vészesen közel van hozzá. Leclerc még egy pozíciót javított, miután megelőzte Russellt.
Egyelőre Stroll nem tud mit kezdeni Vettellel, aki arra panaszkodik, hogy egyre lassabb. Ennek következtében a franca pilóta mindkettőjüket utolérte, és harcba szállhat a pontszerző helyekért.
Annak ellenére, hogy azt mondták neki, hogy maradjon kint, még az előző kör végén mégis kereket cseréltek neki, és közepes keverékeket kapott. Utolsó ferraris kiállása után a 15. helyre jött vissza.
A McLarenek jelen állás szerint is remek helyzetben vannak (feltéve, ha Sainz nem kap súlyos büntetést), de mivel Ricciardónak még kötelezően kereket kell csrélnie, mindketten előrejönnek egy-egy helyet. Persze Stroll is, de a különbség így is növekszik.
A francia versenyző ugyan pár körrel ezelőtt utolérte Strollt, de nemhogy megtámadni nem tudta, de még vissza is esett, és hátránya már 2 másodperc feletti.
A kettővel ezelőtti bejegyzés máris megvalósult, miután az ausztrál versenyző közepesekre váltott. A Racing Point számára rossz hír, hogy Ricciardo előnye akkora volt, hogy csak a McLarenek előzték meg.
A holland pilóta a pole pozícióból indult, eddig minden körben vezetett, és jelenleg övé a leggyorsabb kör. Korábban soha nem zárt tökéletes hétvégét, ő lehet a 25., akinek ez legalább egyszer sikerül.
A Sky Sports műsorában korábban kijelentették, hogy ha szankcionálják is a spanyol pilótát, az vélhetően 5 másodperc lesz. Sainz előnye jelenleg 16 másodperc Ricciardo előtt...
Igaz, a különbség viszonylag nagy, 4,3 másodperc. Leclerc viszont támadhatja Räikkönent a 12. pozícióért.
Bottas hátránya már közel 10 másodperc, előnye 2,6 másodperc Hamilton előtt. Albon 7,3-mal marad el a hétszeres világbajnoktól.
A Renault pilótája valószínűleg nem tesz csodát jelenlegi autójával futott utolsó köreiben, hiszen hátránya még mindig 14 másodperc feletti Sainz mögött. A spanyol pilóta így még 10 másodperces büntetés esetén is biztonságban van.
Az amerikai istálló nem zárja jó szájízzel az idényt, hiszen Magnussen a 18., Fittipaldi a 19. helyen halad. A konstruktőri bajnokságban ugyan megelőzik a Williamset, de látszik, hogy év végére a grove-iak mögé kerültek teljesítményben.
A monacói pilóta egyelőre nem tudja legyűrni a finn versenyzőt, ráadásul jelenleg DRS-távolságon kívül autózik. Ezzel együtt Vettel hátránya is nőtt, úgyhogy a Ferrari vélhetően nem szerez pontot.
A hétszeres világbajnok hátránya már 2 másodpercnél is kevesebb, miközben Albon is közeledik hozzá, de az ő elmaradása még 5 másodperc feletti. Lehet, hogy még lesz csata a végén?
Az előző kérdésre vélhetően nem a válasz, miután Bottas 2 és fél másodpercre növelte az előnyét Hamiltonnal szemben. Albon hátránya még mindig 5 másodperc körüli.
Egyedül az olasz pilóta van DRS-távolságon belül, méghozzá George Russell mögött a 16. pozícióban. Ezt leszámítva nem úgy tűnik, mintha a sorrend változna a következő körökben.
A holland versenyző előnye körök óta 11 másopderc körül mozog, és nem úgy néz ki, hogy bármilyen komoly problémája lenne.
Az Alfa Romeo versenyzője nem tudott elmenni Russell mellett, ráadásul már a DRS előnyeit sem élvezheti. Úgy néz ki, innentől tényleg nem változik a sorrend.
Előzni már ő sem fog, de 10 másodpercen belülre kerülhet Sainzhoz képest, ami akkor lehet fontos, ha Sainzot annyira büntetik meg. Persze a konstruktőri 3. hely ebben az esetben is meglesz a McLarennek.
A thai pilóta hátránya 2 másopderc alatt van Hamiltonhoz képest. Apró probléma számára, hogy ezután már csak egy kör van hátra.
A holland pilóta győzelmével zárult a 2020-as F1-es szezon egy olyan pályán, amely a hibrid korszakban rendre a Mercedes felségterülete volt. A dobogó második és harmadik fokára Bottas, illetve Hamilton állhat fel, mögöttük Albon, Norris, Sainz, Ricciardo, Gasly, Ocon és Stroll az első tíz sorrendje, (A fracia pilóta az utolsó körben előzte meg a kanadait.) A Ferrarik a 13. és a 14. helyen végeztek.
Az egyéni összetettben Bottas maradt a 2. helyen, miután 9 pontot megőrzött előnyéből. A McLaren szinte biztosan megszerezte a konstruktőri 3. helyet, hiszen Sainzot nagyon meg kellene büntetni, hogy ez ne történjen meg. Mi ezzel köszönjük meg egész éves figyelmüket, nemsokára jövünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!