Amellett, hogy 50 év elteltével ő az első mexikói, aki Forma-1-es versenyt nyert, Sergio Pérez lett az első pilóta, aki ilyen sok, szám szerint 190 F1-es rajttal a háta mögött álhatott fel először a dobogó legfelső fokára, valamint korábban még arra sem volt példa, hogy valaki úgy nyerjen, hogy az első kört az utolsó helyen fejezi be. A Racing Point 30 esztendős pilótájának pár napba bele fog telni, hogy feldolgozza mindezt, mivel a verseny előtt "csak" dobogós helyezésben reménykedett.
„Versenyzőként az ember annyi éven át álmodik arról, hogy ebben a pozícióban lesz. Egész életemben ezért a pillanatért dolgoztam – nyilatkozta Pérez az FIA sajtótájékoztatóján. – Nehéz feldolgozni, hogy végre sikerült elérnem, szerintem bele fog telni pár napba, de ez egyszerűen valami hihetetlen, különösen a múlt hétvége után, amikor nagy csalódást éltünk meg, hiszen dobogóra kellett volna állnunk. Az utolsó négy futamon valójában ott kellett volna lennünk. Dobogót vártam a futam előtt, az volt a célom, noha ez nagyban függ attól, hogy mi történik a Mercedesekkel és a Red Bullokkal. De igen, nagyon reménykedtem a dobogóban, elszánt voltam, hogy megszerzem."
Az említett négy futamból Pérez egyszer, Törökországban állhatott dobogóra, de az első bahreini futamon a motorhiba nélkül szintén meglett volna neki a harmadik hely, míg Imolában a csapat taktikai hibája fosztotta meg ettől. A mostani verseny után kiemelte, örül neki, hogy ezúttal nem estek hasonló hibába.
Imola után, ahol rosszul döntöttünk azzal, hogy kiálltunk kereket cserélni a Safety Car alatt, világos volt, hogy most mit akarunk csinálni.
Kint maradtunk és eléggé magabiztosak voltunk azt illetően, hogy képes leszek újra működésre bírni azokat a gumikat és elmenni velük a végéig."
Végül el is ment, a biztonsági autós fázis után azonban az ötödikről a második helyre előretörő George Russell a nyomába eredt a frissebb gumikon. Noha Pérezen eggyel keményebb keverék volt, ami ráadásul jóval több kört tett már meg, mint Russell közepes gumija, a mexikói úgy érzi, ha utol is érte volna őt a végül defektet kapó Mercedes, akkor is meg tudta volna tartani az első helyet.
George-dzsal szoros lett volna, de szerintem képes lettem volna magam mögött tartani, mert jó volt a tempónk.
Két-három, olykor négy tizeddel volt gyorsabb körönként, néha figyeltem őt. Szerintem a legközelebb 2,8 másodperc volt, amire felzárkózott. Csapatként úgy gondoltuk, hogy körönként nyolc tizeddel kell gyorsabbnak lenni valakinél, hogy előzni tudj. Szoros lett volna, de figyelembe véve a gumijaim életkorát, a vége felé mutatott tempómat, valamint azt, hogy mennyi volt még tartalékban, képes lettem volna magam mögött tartani őt a végéig."