Romain Grosjean és a Haas-csapat bejelentette, hogy a Bahreini Nagydíjon égési- és lábsérüléseket szenvedett versenyző a Szahíri Nagydíj után a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon sem vesz részt, ezzel lényegében véget ért a pályafutása a Forma-1-ben, miután már a balesete előtt eldőlt, hogy a csapat nem ajánl neki új szerződést a 2021-es szezonra.
Grosjean annak ellenére is vissza akart ülni az autóba, hogy saját bevallása szerint halálfélelme volt, miközben próbált kijutni a lángoló Haasból, és kilátásba helyezte, hogy ha nem tud részt venni a szezonzárón, akkor egy privát teszten búcsúzna el a Forma-1-től. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff felajánlotta, hogy ehhez készek neki autót biztosítani.
„Nagy szomorúság, hogy nem tudok majd részt venni az utolsó versenyemen, Abu-Dzabiban – nyilatkozta Grosjean. – Az orvosokkal mindent megpróbáltunk, hogy meggyógyítsuk a kezemet, de a versenyzés túl kockázatos a felépülésemre és az egészségemre nézve. Ezért, úgy döntöttünk, hogy nem fogok versenyezni.”
„Ez életem egyik legnehezebb döntése, de nyilvánvalóan a legbölcsebb. Hiányozni fog a csapat, de szurkolni fogok nekik, mint mindig is.”
A francia pilóta 2009-ben mutatkozott be a Forma-1-ben, 183 nevezésből 179 alkalommal rajtolt el, ebből 98 alkalommal utolsó csapata, a Haas színeiben. Összesen 10 dobogós helyet ért el, kétszer lett 2. helyezett és egyszer rajtolt a 2. helyről. Legjobb szezonját 2013-ban teljesítette a Lotus-Renault színeiben, ekkor 7. helyezett lett az összetettben.
„Természetesen nagyon sajnálom, hogy Romain kihagyja a versenyt, ami az utolsó lett volna a Haas F1 Team színeiben, de mindannyian egyetértünk abban, hogy a lehető legjobb döntéseket kell meghozni a múlt vasárnap történt balesete utáni kezelések és a gyógyulás terén” – nyilatkozta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.
„Romain kivételes bátorságot és csodálatos hozzáállást tanúsított az elmúlt évek során, tudjuk, hogy mennyire akarta a visszatérést a VF-20 pilótafülkéjébe Abu-Dzabiban, és mindannyian szerettük volna, ha itt lehet.”
Bár az évek során voltak konfliktusaik, Steiner méltatta Grosjeant, mert már azelőtt átigazolt a csapathoz, hogy megépítették volna az első F1-es autójukat. Kétségtelennek nevezte, hogy a francia pilóta elszántsága is segítette a fiatal csapat fejlődését. „Örökké hálásak leszünk neki a hitéért és az elkötelezettségéért.”
„Ezek azok az értékek, a benne dolgozó hajtóerő és az ambíció, amelyek biztosan segíteni fogják őt a gyógyulása során. Gene Haas és a saját nevemben, az egész Haas F1 Teammel közösen minden jót és teljes felépülést kívánok Romainnek.”
Grosjean a balesete előtt kilátásba helyezte, hogy az IndyCarban folytatja a pályafutását, de elismerte, átértékeli ezt, tekintettel arra, hogy az oválpályákon nagyobb a valószínűsége a komoly baleseteknek, és az Egyesült Államokba utazva hosszabb ideig kellene távol lennie a családjától.
A Haas azt is megerősítette, hogy Grosjean helyettese a Szahíri Nagydíjra megbízott Pietro Fittipaldi marad, ami azt jelenti, hogy a 2021-re szerződtetett Nyikita Mazepin és Mick Schumacher egyelőre nem kap versenyzési lehetőséget, bár Schumacher az eredeti terveknek megfelelően az első szabadedzésen tesztelhet majd a csapatnál.