Amikor az Abu-dzabi Nagydíj elején Sergio Pérez meghibásodott Racing Pointjának mentése miatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, a legtöbb csapat kihívta kerékcserére a versenyzőit. Így tett a McLaren is, amelynél az ötödik helyen haladó Lando Norris és a hatodik helyezett Carlos Sainz is érkezett a kemény gumikért, a spanyol pilóta azonban a bokszbejáratban egy kicsit lelassított. Többen arra gyanakodtak, hogy mindezt azért tette, hogy a csapatának több ideje legyen lecserélni Norris kerekeit, ő pedig ne veszítsen pozíciókat azzal, hogy a csapattársa mögött várakozik, lévén így mindenkit feltartott. Mivel az ilyesmi tilos, rögtön vizsgálat alá vonták a spanyolt.
Mivel a sportfelügyelők olyan telemetriai adatokat is meg akartak vizsgálni, amelyeket a csapat csak a futam után tudott a rendelkezésükre bocsátani, a verseny utánra halasztották a vizsgálatot, végül pedig úgy határoztak, hogy Sainz nem bűnös.
Mindez azt jelenti, hogy a McLaren hét ponttal megelőzve a Racing Pointot a konstruktőri pontverseny harmadik helyén végzett.
Jóllehet, erre a vizsgálat előtt is jó esély volt, a silverstone-i alakulat ugyanis csak akkor jött volna fel a harmadik pozícióba, ha Sainzot kizárják, vagy akkora büntetést kap, hogy a tizedik helyen végző Lance Stroll mögé csúszik vissza. Ez azonban még egy fél perces időbüntetés esetén sem történt volna meg.
A telemetria azt mutatta, hogy a bokszutca kezdetét jelző vonalat megelőzően Sainz rövid időre a bokszutcai sebességlimitet jelentő 80 km/h-s tempó alá lassított, majd visszagyorsított a limitre. Más versenyzők, köztük például Sebastian Vettel is ugyanígy tettek a saját kiállásuk alkalmával.
A telemetrián az is látszott, hogy Sainz ezután a bokszutcában sem lassított számmottevően, 5 másodpercig haladt 80-nal, mielőtt behajtott a szerelőihez, ami azt jelenti, hogy 0,6 másodperccel később ért oda, mintha a teljes bokszutcában 80-nal ment volna.
Döntésük indoklásában a felügyelők azt mondták, „nem látják úgy", hogy Sainz pillanatnyi lassítása bármilyen módon is segített volna a csapatnak abban, hogy ne késlekedjenek a kettős kerékcserével,
mivel a spanyol pilóta anélkül is tisztán Norris távozása után ért volna oda a szerelőihez. Emellett elfogadták Sainz azon indoklását, amely szerint a bokszutcában rohangáló szerelők láttán volt egy kicsit óvatosabb, mivel a szokottnál nagyobb forgalom miatt nagyobb volt a sürgés-forgás.
Az ügy pikantériája volt, hogy Sainz mögött közvetlenül Stroll haladt, Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke szerint pedig ha nincs a spanyol fékezése, megelőzte volna a McLarent. „Lelassított, ami nem megengedett.
Azért ment lassan, hogy meg tudják csinálni a dupla kerékcserét, Lance pedig emiatt nem tudott előtte kihajtani a bokszból. Ez teljesen megváltoztatta a versenyt.
Ez nem megengedett" – jelentette ki a Sky Sportsnak, a verseny után pedig azt mondta a csatorna riporterének, hogy az egyetlen elfogadható döntésnek azt tartaná, ha Sainzot megbüntetnék.
A felügyelők a telemetria vizsgálata után azonban kijelentették, hogy Stroll nagyjából csak 1 másodpercen át nem tudott 80 km/h-s tempóval haladni a bokszutcában, ezért nem gondolják, hogy bármilyen hatással lett volna a versenyére Sainz lassítása. Ezt egyébként futam utáni nyilatkozatában Stroll is így gondolta.