A versenynaptár átalakítása miatt végül Bahreinben, március 12-től 14-ig zajlanak az előszezoni tesztek, így az idei autók elméletileg akkor gurulhatnak először pályára. Olasz sajtóinformációk szerint azonban a Ferrari addigra már túl lesz néhány kilométeren, ugyanis az olasz istálló hamarabb ki akarja próbálni a kocsit.
Az Autosport úgy értesült, hogy az SF21-es már március 11-én, vagyis egy nappal a tesztek kezdése előtt körözni fog a szahíri aszfaltcsíkon. A Ferrari ugyanakkor ezzel nem követ el szabálytalanságot, ugyanis egy kiskapu minden alakulatnak lehetőséget ad az extra pályaidőre.
A csapatok ugyanis nem csupán a futamhétvégéken és a teszteken használhatják az adott évi autót, hanem egy filmes nap keretében is pályára vihetik.
Erre évente kétszer van lehetőségük, ám ilyenkor legfeljebb 100 km-t tehetnek meg, és kizárólag a Pirelli demonstrációs gumijait tehetik fel.
Az istállók azonban gyakran inkább arra a célra használják fel ezeket az alkalmakat, hogy pilótáik minél több tapasztalatot gyűjtsenek az éles bevetés előtt. Erre különösen Carlos Sainznak van szüksége,
aki a tavaly használt SF1000-est nem ismeri, hiszen az előző idényben még a McLaren színeiben versenyzett.
A spanyol pilóta ugyan már átesett a tűzkeresztségen, hiszen a héten vezethetett F1-es Ferrarit, ám csupán a 2018-as kocsi volánja mögé ülhetett be, és inkább a különböző munkafolyamatok begyakorlásán volt a hangsúly. Az ötnapos teszten egyébként Charles Leclerc, Mick Schumacher, valamint négy másik versenyző is részt vett.
Mindez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy a Ferrari lesz az első idei autó, amelyik a pályán is megjelenik, már ha az értesülések egyáltalán helytállóak. A többi csapat ugyanúgy elhasználhat egy ilyen lehetőséget, a Red Bull esetében pedig rendszeres, hogy már rögtön a bemutató után bejáratják az autót Silverstone-ban. Igaz, ha ezt valaki Bahreinben teszi meg, az jelenthet némi előnyt, tekintve, hogy a teszteket, majd az idénynyitót is a szigetországban rendezik.