A Ferrari már az előszezoni tesztek előtt kipróbálhatja idei autóját

Forma-1, Szahíri Nagydíj, időmérő, Charles Leclerc, Ferrari
BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 05: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 on track during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 05, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Giuseppe Cacace - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sajtóértesülések szerint a Ferrari már az előszezoni tesztek előtt egy nappal pályára viszi a 2021-es autóját. A maranellóiaknak egy kiskapu ad erre lehetőséget.

A versenynaptár átalakítása miatt végül Bahreinben, március 12-től 14-ig zajlanak az előszezoni tesztek, így az idei autók elméletileg akkor gurulhatnak először pályára. Olasz sajtóinformációk szerint azonban a Ferrari addigra már túl lesz néhány kilométeren, ugyanis az olasz istálló hamarabb ki akarja próbálni a kocsit.

Legközelebb már az idei autók köröznek Bahreinben, de a Ferrari állítólag egy nappal korábban pályára gördül Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Giuseppe Cacace

Az Autosport úgy értesült, hogy az SF21-es már március 11-én, vagyis egy nappal a tesztek kezdése előtt körözni fog a szahíri aszfaltcsíkon. A Ferrari ugyanakkor ezzel nem követ el szabálytalanságot, ugyanis egy kiskapu minden alakulatnak lehetőséget ad az extra pályaidőre.

A csapatok ugyanis nem csupán a futamhétvégéken és a teszteken használhatják az adott évi autót, hanem egy filmes nap keretében is pályára vihetik.

Erre évente kétszer van lehetőségük, ám ilyenkor legfeljebb 100 km-t tehetnek meg, és kizárólag a Pirelli demonstrációs gumijait tehetik fel.

Az istállók azonban gyakran inkább arra a célra használják fel ezeket az alkalmakat, hogy pilótáik minél több tapasztalatot gyűjtsenek az éles bevetés előtt. Erre különösen Carlos Sainznak van szüksége,

aki a tavaly használt SF1000-est nem ismeri, hiszen az előző idényben még a McLaren színeiben versenyzett.

A spanyol pilóta ugyan már átesett a tűzkeresztségen, hiszen a héten vezethetett F1-es Ferrarit, ám csupán a 2018-as kocsi volánja mögé ülhetett be, és inkább a különböző munkafolyamatok begyakorlásán volt a hangsúly. Az ötnapos teszten egyébként Charles Leclerc, Mick Schumacher, valamint négy másik versenyző is részt vett.

Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Marcus Armstrong
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, SF71H, Giuliano Alesi
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Fiorano, Robert Shwartzman, Scuderia Ferrari
Forma-1, Carlos Sainz Jr, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Ferrari SF71H, Fiorano teszt
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Ferrari-teszt, Carlos Sainz, Fiorano, Scuderia Ferrari
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Carlos Sainz, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Marco Matassa, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Callum Ilott, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Marco Matassa, Maya Weug, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt
Forma-1, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Fiorano teszt

Mindez persze nem feltétlenül jelenti azt, hogy a Ferrari lesz az első idei autó, amelyik a pályán is megjelenik, már ha az értesülések egyáltalán helytállóak. A többi csapat ugyanúgy elhasználhat egy ilyen lehetőséget, a Red Bull esetében pedig rendszeres, hogy már rögtön a bemutató után bejáratják az autót Silverstone-ban. Igaz, ha ezt valaki Bahreinben teszi meg, az jelenthet némi előnyt, tekintve, hogy a teszteket, majd az idénynyitót is a szigetországban rendezik.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!