A tavaly aratott közönségsiker, valamint az F1 Esports Pro Series népszerűsége miatt az F1 idén is rendez virtuális nagydíjakat, melyek közül az elsőt Ausztriában tartották. A három futamból álló minisorozat első futamán egy jelenlegi, valamint öt korábbi F1-es pilóta vett részt, a rajtsorrendet meghatározó sprintversenyen pedig Bereznay Dániel is indult.
Ami ez utóbbit illeti, mezőny csak részben egyezett meg a tavalyi Pro Seriesen látott pilótafelállással. Az akkori még a Mercedest képviselő Brendon Leigh immáron a Ferrarit vezethette, és azóta kiderült, hogy
a brackley-iek a címvédő Jarno Opmeert, valamint a 2020-ban a McLaren színeiben induló Daniel Morenót is szerződtették, a Virtuális Osztrák Nagydíjon pedig már ők is szerephez jutottak.
Előbbi Bereznay Dánielhez hasonlóan tavaly még az Alfa Romeónál szerepelt, így a magyar pilótának erre a szezonra új csapattársa lesz. Azt még nem lehet tudni, hogy az idei Pro Seriesen ki fogja vezetni a másik autót, de ami a mostani alkalmat illeti, a holland Thijmen Schütte kapott lehetőséget.
A főfutamon csupán Nicholas Latifi vett részt a jelenlegi mezőnyből, mivel csapattársa, George Russell végül visszamondta a szereplést.
Stoffel Vandoorne, Anthony Davidson (Mercedes), Alexander Albon (Red Bull), Vitantonio Liuzzi (Alpha Tauri) és Pietro Fittipaldi (Haas) személyében azonban többen is képviseltették magukat azok közül, akik korábban megfordultak a mezőnyben. Arthur Leclerc (Ferrari) és Enzo Fittipaldi (Haas) neve szintén ismerős lehet, előbbi Charles öccse, utóbbi pedig a kétszeres világbajnok Emerson unokája, egyben Pietro unokatestvére.
Rajtuk kívül néhány F2-es pilóta, valamint egyéb területről ismert személyiség volt ott az indulók között. Bereznay Thibaout Courtois-val, a Real Madrid labdarúgócsapatának kapusával volt párban, így magyar szempontból rá kellett leginkább figyelni a főversenyen.
Az öt körből álló sprintfutamon Bereznay az 5. helyről indult, és bár egy pillanatra visszaesett egy pozíciót, végül megtartotta rajthelyét. Utána azonban büntetést kapott, ezért csupán a 6. pozícióban „adta át” autóját Courtois-nak. A futamot David Tonizza nyerte a Ferrarival, így a főfutamon Marcus Armstrongé volt a pole pozíció. Latifinek nem volt szerencséje, hiszen Alessio di Capua csupán a 15. helyen futott be.
Az 50 százalékos, azaz 36 körös futam rajtja után az új-zélandi pilóta megtartotta első helyét, mögé pedig csapattársa, Leclerc jött fel. Davidson még megpróbált bevetődni az első körben, ám nagyon csúnyán elfékezte, így jó pár pozíciót rontott.
Emiatt Jimmy Broadbent (McLaren) jött fel a 3. helyre, akit viszont az ifjabbik Fittipaldi hamar megelőzött.
A 2. körben Leclerc megelőzte Armstrongot, így átvette a vezetést, miközben folyamatosan növelték előnyüket a mezőnnyel szemben. Őket a két Haas követte, Latifi pedig a 6. körre már a 7. pozícióban haladt, ám összeszedett egy időbüntetést.
A következő körökben Enzo Fittipaldi folyamatosan közeledett a Ferrarikhoz, az elején azonban sokáig nem változott a sorrend. Hátrébb folyamatosan gyűltek a büntetések, így nehéz volt követni a valós sorrendet.
A 11. körben aztán jött az első komolyabb fordulat, ugyanis Leclerc 3 másodperces szankciót szedett össze, ami nem jött jól az őt közvetlen közelről követő Armstronggal szemben.
Egy körrel később Pietro, a következőben pedig Enzo Fittipaldi is kiállt kereket cserélni, és a lágyakról mindketten kemény abroncsokra váltottak. Utána Leclerc, majd Armstrong is megtette ugyanezt. A kiállásokat követően már teljességgel lehetetlen volt követni a sorrendet, hiszen mind a négy pilóta kapott büntetést.
A 18. körben Leclerc megelőzte Benjamin Dalyt (McLaren), majd egy körrel később Albon mellett is elment, így feljött a 2. helyre, és már csak Vandoorne volt előtte, aki akkor még nem járt a bokszban. Azok között, akik már ezt elmondhatták magukról, Enzo Fittipaldi, Armstrong és Pietro Fittipaldi volt a monacói versenyző mögötti sorrend.
Miután mindenki kiállt, Vandoorne és Albon foglalta el az 5., illetve a 6. pozíciót, az ifjabbik Fittipaldi pedig utolérte Leclerc-t.
A csata már csak azért is izgalmasnak ígérkezett, mert mindketten összesen 3 másodpercnyi büntetést szedtek össze. A brazil pilóta a 28. körig várt, amikor egy kis koccanás segítségével sikerült elmennie riválisa mellett.
Leclerc azonban nem adta fel, és 1 másodpercen belül maradt Fittipaldihoz képest. A 30. körben meg is próbálkozott az előzéssel, ám a külső íven sikertelennek bizonyult a kísérlete. Nem úgy egy körrel később, amikor a DRS segítségével a 3-as kanyar előtti egyenesben sikerült visszavennie a vezetést.
A 34. körben aztán eldőlni látszott a küzdelem, ugyanis Leclerc további 3 másodpercet kapott, ráadásul Fittipaldi ismét átvette a vezetést.
A következő körben meg is tartotta a pozíciót, ugyanis sikerült kivédekeznie a Ferrari támadását. Az utolsó körben pedig Leclerc mindent egy lapra tett fel, de nagyon elfékezte magát, és még egy büntetést kapott.
Ezzel Fittipaldi nyerte meg a Virtuális Osztrák Nagydíjat, Leclerc pedig a szankcióknak köszönhetően a 2. helyet is elvesztette, amit Vandoorne örökölt meg tőle, mögöttük pedig Albon, Pietro Fittipaldi és Armstrong volt a sorrend. Latifi összesen 21 másodperces büntetést kapott, és csupán a 13. helyen végzett.
Courtois az utolsó pontszerző helyen ért célba, emellett sikerült megfutnia a verseny leggyorsabb körét.
A tavalyival ellentétben a futamok ezúttal már bajnokságot alkotnak, így Enzo Fittipaldi az egyéni, a Haas pedig a csapatok közötti pontverseny élére állt. Jövő héten Silverstone-ban, két hét múlva Interlagosban méri össze tudását a mezőny, utána pedig minden istálló jótékony célra ajánlja fel a helyezésének megfelelő pénzdíjat.