SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 and the rest of the field at the start during the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sajtóértesülések szerint hamarosan bejelentik, hogy a 2021-es szezontól a Forma-1-es futamok ismét egész órakor kezdődnek. Emellett az európai versenyek további egy órával hamarabb rajtolnak, mint ahogyan azt az elmúlt három évben megszokhattuk.
A Racefans értesülései szerint a Forma-1 menedzsmentje szeretné elérni, hogy a futamok egész órakor kezdődjenek, ne 10 perccel utána. Ezenkívül arról is megállapodhatnak a csapatokkal, hogy az európai viadalok rajtját, így a Magyar Nagydíjét is további egy órával előrébb hozzák, vagyis a pilóták 14:00-kor indulnak el a felvezető körre.
Az elmúlt három évben a futamok kivétel nélkül egész óra után 10 perccel indultak, miután a Liberty Media kedvezni akart azon televíziós társaságoknak, amelyek egészkor kezdték el a közvetítést. Az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosai akkoriban úgy fogalmaztak, hogy ezzel a lépéssel a nézőket is közelebb hozhatják a pilótákhoz, és „tovább élvezhetik a piros lámpák kialvása előtti izgalmakat".
A gyakorlatban azonban mindez nem vált be, ugyanis sok esetben nehéz volt további 10 perccel kitölteni a műsoridőt, így ettől a szezontól a Forma-1 visszaállhat a hagyományos, egész órás kezdéshez.
Ráadásul az európai futamok esetében valószínűleg nem ez lesz az egyedüli változás. Az elmúlt három szezonban ugyanis ezek a versenyek magyarországi idő szerint 15:10-kor kezdődtek. Ennek oka, hogy a Liberty akkor úgy gondolta, hogy így több nézőt tud bevonzani az amerikai kontinensről.
Lehetséges, hogy a döntésnek ebből a szempontból volt némi hozadéka, az viszont biztos, hogy a csapatok körében egyáltalán nem aratott sikert. A személyzetnek ugyanis így egy órával kevesebb ideje maradt, hogy összepakolja a szükséges felszerelést, mielőtt az istállók elhagyják a helyszínt.
Ezzel szemben a futamok előtt kaptak egy extra órát, amit normális esetben semmire sem tudtak felhasználni.
Az Autosport információi alapján a csapatok támogatják az időpont visszaállítását, és hamarosan mindkét javaslatot egyhangúlag megszavazzák, ami az európai futamok esetén azt jelentené, hogy visszaállnak a hagyományosnak tekinthető kezdési időpontra. A jelenlegi versenynaptár kilenc klasszikus európai helyszínt tartalmaz, de jó esély van rá, hogy ez további versenyekkel fog bővülni. Ezeken a hétvégéken tehát minden bizonnyal magyarországi idő szerint 14 órakor indítják el a felvezető kört, így az augusztus 1-jére tervezett Magyar Nagydíjon is ez lesz a helyzet.
Utóbbi portál hozzáteszi, hogy a többi futam kezdési időpontját a nézettségi adatokhoz fogják igazítani. Arról egyelőre nem esett szó, hogy a három évvel ezelőtt szintén egy órával későbbre tolt szabadedzéseket és az időmérőt is visszateszik-e a korábban megszokott időpontra.