Véget ér az eddigi rózsaszín arculatot kölcsönző BWT és a továbbiakban Aston Martin néven versenyző Racing Point együttműködése, és a brit autógyár csapata a 2021-es szezontól hivatalosan Aston Martin Cognizant Formula One Team néven áll rajthoz.
A korábbi partner a hírek szerint ragaszkodott ahhoz, hogy az autó továbbra is rózsaszín maradjon, az viszont nem lehetett összeegyeztetni az Aston Martinhoz kötődő brit versenyzölddel, így kapóra jött, hogy
az amerikai IT-vállalat nemzetközi terjeszkedésre készül, és az Aston Martin névadó főszponzora lett.
A csapat közleménye rámutat, hogy a Forma-1-ben a technológia és az innováció központi szerepet tölt be, ehhez a Cognizant nem csupán szponzorként vagy a háttérben szolgáltató beszállítóként, hanem „valódi digitális átalakítást” végző partnerként csatlakozik. Az együttműködés több évre szól, ennek részeként az istállót a lehető legjobb IT infrastruktúrával és szoftverekkel is ellátják.
„Mérföldkő a sportág történetében, hogy az Aston Martin több, mint 60 év után visszatér a Forma-1-be – jelentette ki Lawrence Stroll, a csapat elnöke. – Mindenki tudja, hogy az Aston Martin mit képvisel, és a Forma-1-es csapat lehetővé teszi a számunkra, hogy a márka esszenciáját új helyekre is eljuttassuk a csapat korábbi iterációi által lefektetett erős alapokra építve.”
Óriási büszkeség a számomra, hogy ezt az új fejezetet a Cognizant támogatásával kezdhetjük meg.
„Napjainkban digitális forradalom zajlik és nem tudok elképzelni olyan partnert, ami jobban passzolna és értékesebb lenne a számunkra, hogy az Aston Martint a sportág egyik legnagyszerűbb csapatává tegyük.”
Otmar Szafnauer csapatfőnök hozzátette, nem csupán márkázásról van szó, a Cognizant technológiáját az épülő új gyárban és a pályán zajló munkában is hasznosítani tudják. Ez az első jelentős megállapodás, mióta Jefferson Slack, a csapat kereskedelemért és marketingért felelős ügyvezetője munkába állt.
„Miközben ezt az ikonikus márkát visszavisszük a versenyzés csúcsára, óriási motiváció, hogy a Cognizant révén egy Fortune 200-ba tartozó vállalat támogat minket csaknem 300 ezer munkatárssal. Ez egy multinacionális vállalat, ami világszerte igazi változást hoz Brian Humphries és a felsővezetés nagyszerű víziói révén. Cognizant főszerepet játszik majd a jövőbeli sikereinkben és a legőszintébb formában
a partnerünk lesz, bevetve a képességeit a digitális transzformáció terén.
Ahogy az Aston Marton, ez a vállalat is agresszív a céljaival és ambícióival kapcsolatban, kivirágzik majd a Forma-1 globális rivaldafényében.”
A csapat a megújított honlapján egy sejtelmes képet is közölt, amin látható a márka logója az autó oldalán, és azt is felfedték, hogy az autó teljes megjelenését március elején mutatják majd be az autógyártó központjában, az angliai Gaydonban. A honlapon Sebastian Vettelről is kiadtak egy képet a csapat zöld overalljában, de további részletek egyelőre nem látszanak rajta.