Russell ülhet a Mercedesbe, ha Hamilton nem hosszabbít időben?

Forma-1, George Russell, Mercedes, Szahíri Nagydíj
BAHRAIN, BAHRAIN - DECEMBER 06: George Russell of Great Britain and Mercedes GP prepares to drive on the grid before the F1 Grand Prix of Sakhir at Bahrain International Circuit on December 06, 2020 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sajtóhír szerint a Daimler vezérigazgatója kész mozgosítani George Russellt, hogy vegye át Lewis Hamilton helyét a Mercedesnél, amennyiben a hétszeres világbajnok még sokáig halogatja a szerződéshosszabbítást.

Egyre érdekesebb hírek röppennek fel Lewis Hamilton továbbra is húzódó szerződéshosszabbításával kapcsolatban. A hétszeres világbajnok előző kontraktusa a tavalyi év végén lejárt, az újat pedig még nem írta alá a Mercedesszel, így hivatalosan jelenleg nem tagja a világbajnok istállónak. Noha azt igen nehéz elképzelni, hogy Hamilton ne folytatná az együttműködést a sikercsapattal, a háttérben bizonyára komoly egyeztetések zajlanak, a gárdát harmadrészben tulajdonló Daimler elképzelései a hírek szerint ugyanis nem egyeznek Hamiltonéival.

Hamiltonnak egyelőre nem tisztázott a jövője Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene - Formula 1

A Motorsport.com olasz kiadásának értesülései szerint Hamiltonnak több követelése van az új szerződésével kapcsolatban. Az első az évi 40 millió dolláros fizetés biztosítása, a második 10%-os részesedés a pénzdíjból, amit a Mercedes a világbajnoki cím megnyerése esetén kap (ezzel legutóbb 13 millió dollár ütötte volna a markát), a harmadik egy limitált szériás AMG One szupersportautó, a negyedik pedig hosszú távú, az F1-es pályafutása után is fennmaradó kapcsolat a Mercedesszel, mint a márka nagykövete.

A korábbi hírek szerint a Daimlernek és a vezérigazgató Ola Källeniusnak főként a fizetéssel van gondja, mivel miközben a teljes vállalat minden téren igyekszik visszaszorítani a költségeket, nem szeretnék azt a látszatot kelteni, hogy sztárpilótájuk esetében ez nem fontos nekik. A Motorsport.com olasz kiadása arra is kitér, hogy ellentétben a csapatfőnök Toto Wolff azon állításával, hogy a hosszabbítás egészen a március eleji szezon előtti tesztekig ráér, Källenius nyomást gyakorol az osztrákra, hogy minél előbb tegyen pontot Hamilton hosszabbítási ügyére.

A Daimler vezérigazgatója korábban kijelentette, Wolff feladata tető alá hozni a megállapodást Hamiltonnal Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Mindezt állítólag olyan komolyan gondolja a svéd vállalatvezető, hogy

kilátásba helyezte George Russell visszahívását a Williamstől arra az esetre, ha Wolff nem tud megegyezni Hamiltonnal.

Fontos ugyanakkor hangsúlyozni, hogy igen kicsi rá az esély, hogy a hétszeres világbajnok ne írjon alá, miután nagy valószínűséggel csak kölcsönös nyomásgyakorlás zajlik a felek részéről, végül pedig meg fog születni az egyezség. Wolff korábban a Brexit-megállapodások kapcsán akarva-akaratlanul el is árulta kissé a stratégiáját, célozva rá, hogy ott is az utolsó pillanatig megy a huzavona, ami után a megegyezést végül mindenki sikerként kommunikálhatja.

Webber szerint Russell beugrása nem tett jót Hamiltonnak

A manapság televíziós szakértőként dolgozó ausztrál expilóta az At The Controls podcastban kifejtette a véleményét Russell-ügyben, hangsúlyozva, hogy bármennyire is nem jelentett komoly fenyegetést Hamiltonra nézve fiatal honfitársa bahreini szereplése, nem véletlen, hogy a hétszeres világbajnok mindenáron vissza akart térni a szezonzáróra.

Russell szahíri jó szereplése semmiképpen nem növelte Hamilton piaci értékét Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Giuseppe Cacace

„[Russell beugrásának] időzítése Lewis szempontjából borzasztó volt – mondta Webber. – Nagyjából ezer napot töltöttem el Forma-1-es autóban a teszteket és versenyhétvégéket beleértve. Ez az egész tizenkét évet ölelt fel, és ezalatt szerintem nagyjából három nap volt, amit kihagytam. Mégpedig azért, mert senkit nem akartam az autóm közelébe engedni."

George jól vezetett. Persze, a világ legegyszerűbb pályáján mentek, nem volt éppen egy Szuzuka, de így is briliánsan vezetett, miközben nem volt tökéletes környezetben az autóban."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!