A tavalyi Emilia Romagna Nagydíj hétvégéjén kiderült, hogy a Sauber 2021 végéig még biztosan Alfa Romeo Racing néven indul az F1-ben, ám könnyen lehet, hogy az olasz cég anyavállalata véget vet az együttműködésnek. A svájci istálló motorszállítót is válthat, hiszen a Ferrari a Haasszal fűzte szorosabbra a kapcsolatait, a Renault viszont partnercsapatot keres.
Szombaton hivatalosan is megkezdte működését a Stellantis nevű cég, ami a Peugeot Société Anonyme csoport és a Fiat Chrysler Automobiles összeolvadásából jött létre, jelenleg pedig a világ 4. legnagyobb autógyára. A történet szempontjából ez azért fontos, mert az Alfa Romeót utóbbi működtette, az új vezetés pedig felül fogja vizsgálni a motorsporttal kapcsolatos kiadásokat.
Az óriásvállalat terveiben szerepel, hogy újradefiniálja a csoport által működtetett brandek motorsport-tevékenységeit
– fogalmaz Luigi Perna, a La Gazzetta dello Sport tudósítója. – Mindezt a kígyóval [az Alfa Romeo logóján egy kígyó látható – a szerk.] fogják kezdeni, amely 2018 óta a Sauber-Ferrari szponzora. A történelmi márka maradása a január 4-én bejelentett összeolvadásból származó ipari terveken múlik.”
Mindez ugyan még csak spekuláció, de a szintén a Stellantis csoporton belül működő Peugeot 2022-ben csatlakozik a Hosszútávú Világbajnokság mezőnyéhez. Ennek tudatában lehetséges, hogy a vezérkar többek között az F1-ből is át fog csoportosítani erőforrásokat a sikeres szereplés érdekében.
Az Alfa Romeo távozása a Sauber és a Ferrari közötti együttműködésnek is véget vethet. A két fél kapcsolata 2018-ban vált szorosabbá, azóta, hogy a másik olasz márka a svájci alakulat névadó szponzora lett.
Utóbbi ebben az időszakban rendre foglalkoztatott egy, a maranellóiak akadémiájáról kikerülő pilótát.
Az utóbbi időszakban viszont egyre több jel mutat arra, hogy a Ferrari a Haasszal együttműködve képzeli el a jövőt. A közvélemény először arra kapta fel a fejét, hogy Mick Schumacher mégsem az Alfa Romeo, hanem az amerikai alakulat színeiben fog debütálni, később pedig a Ferrari több szakembert is átvezényelt a német versenyző istállójához, élükön a korábbi Sauber-alkalmazott Simone Restával.
A hinwiliek csapatfőnöke, Frédéric Vasseur nemrég kijelentette, nem tudja mire vélni a közelmúltban történteket. Ezzel párhuzamosan a jelenleg ügyfél nélküli Renault új partnert keres, és a TheJudge13.com, valamint a francia média úgy értesült, hogy 2022-től létrejöhet a Sauber-Renault.
Ebben az esetben pedig a felállás hasonló lenne, mint a már említett Ferrari-Haas, Mercedes-Aston Martin vagy Red Bull-Alpha Tauri esetében,
vagyis a Sauber a franciák fiókcsapataként működne. Így a Renault nem csupán beszállító lehetne, hanem akár egy-egy akadémiáról érkező pilótát is beültethet a „B-istállóba.”