Sebastian Vettel átigazolása az idei F1-es szezon egyik nyitott kérdése, a négyszeres világbajnok hat év után távozott a Ferraritól és az Aston Martin színeiben folytatja a pályafutását. A silverstone-i istálló tavaly sikeresebb volt a Scuderiánál, de egyelőre középcsapatként tartják számon, viszont a tulajdonosok nagy erőket mozgósítanak azért, hogy tartósan a győzelmekért küzdhessenek.
Ennek részeként Toto Wolff is csatlakozott az autógyár részvényesei közé, így érdekelt abban, hogy a sportteljesítmény révén javuljanak az Aston Martin értékesítési eredményei is, viszont a pályán még mindig a Mercedes csapatfőnökeként és az istálló résztulajdonosaként dolgozik, így Vettel ellenfele is.
„Remélem, jól kezd majd – nyilatkozta a német RTL-nek. –
Sebastiannak egy dologra volt mindennél nagyobb szüksége, a környezetváltozásra”
– utalt arra, hogy a Ferrari híresen feszült légkört teremt a csapaton belül, főleg akkor, ha nem jönnek az eredmények, és Vettel kegyvesztetté is vált, miután tavaly májusban közölték vele, hogy nem hosszabbítják meg a szerződését.
Wolff a belső feszültségek számlájára írta azt, hogy Vettel az elmúlt évek során egyre több hibát követett el és romlott a teljesítménye is, az előzőt két szezon összképe alapján egyértelműen kikapott Charles Leclerc-től. Az osztrák üzletember viszont úgy véli,
Vettel számára kedvező a csapatváltás.
„Ha az ember egyre inkább negatív spirálba kerül a csapatában, akkor váltania kell, és ő megtette ezt. Most már teljesen más környezetben van” – mondta az Aston Martinról, ahol szintén hisznek abban, hogy Vettel újra meg tudja mutatni a tehetségét.
„Nem hiszem, hogy eddig nem hozta az eredményeket, az általános feltételek lettek egyre rosszabbak – célzott a Ferrarira, és úgy vélte, a német pilóta most tiszta lappal indulhat. – Ezért is várok sokat Sebastiantól.”
Vettel érkezését nagy várakozás övezte, az Aston Martin által kiadott közösségi médiás videón Sergio Pérez egykori versenymérnöke, Chris Cronin fogadta, később egy újabb felvételt is nyilvánosságra hoztak az üléspróbáról.
Az Aston Martin közben azt is bejelentette, hogy elcsábították a McLaren eddig digitális marketingért felelős szakemberét, és Rob Bloom marketingigazgatóként folytatja a munkát új csapatánál Jefferson Slack irányítása alatt.