Miként tavaly és tavalyelőtt, Valtteri Bottas az idén is részt vett az Arctic Lapland Rallyn, hogy a lappföldi havas utakon készüljön egy kicsit az idei F1-es szezonra és rázódjon vissza a versenyzés világába. A Mercedes finn pilótája ezúttal sem vallott szégyent, és ismét a legjobb tízben végzett.
Bottas 2019-ben az Arctic Lapland Rallyn teljesítette élete első raliversenyét, ami jobban nem is sikerülhetett volna neki: szakaszgyőzelemmel a tarsolyában az összetett ötödik helyén végzett egy Ford Fiesta WRC-vel. Tavaly már némi balszerencsével is meg kellett küzdenie, valamint Citroen DS3 WRC-je nem számított a legjobb technikák közé, de így is sikerült megszereznie az összetett 9. helyét, az LK1-es kategóriában pedig másodikként értékelték.
Legjobb eredményét az idén nem sikerült megismételnie vagy túlszárnyalnia, de most sem szégyenkezhet, hiszen zsinórban harmadszor is végigment a versenyen, amelyen ezúttal hatodik lett.
A Mercedes versenyzője mostl is Citroen DS3-mal versenyzett, a navigátorülésben a Marcus Grönholmmal korábban két vb-címet nyerő Timo Rautiainennel. Az első nap után a nyolcadik helyen álltak, ezen sikerült két pozíciót javítaniuk az utolsó, hetedik szakasz végéig.
Ez zsinórban a harmadik finisünk az Arctic Rallyn. Nagyon szórakoztató, mégis kihívásokkal teli verseny volt"
– írta Bottas a Twitteren. A mindössze négy indulót felvonultató kategóriájukban a kettős dobogós helyezést ért el. A versenyt Juho Hanninen nyerte.
Bottas vezetéstechnikai szempontból természetesen nem sok mindent tud átültetni a ralizásból a Forma-1-be, így inkább kikapcsolódásként szokott tekinteni a raliversenyekre. „Az ilyen szintű raliautók négykerékhajtásúak, ami miatt elég más vezetési stílusra van szükség, olykor pedig igazán meg kell csúsztatni a kocsit. Valamint ott van az is, hogy valaki másra hallgatva kell vezetni. A Forma-1-ben a vezetés precízebb, mivel kívülről ismerünk minden kanyart, kerékvetőt és huplit. A raliban több az improvizáció."
Ami a mentális oldalt illeti, abból a szempontból a ralizás is sokat követel, így jó gyakorlásnak számít egy F1-es pilótának.
„Megvan a fizikai igénybevétel is, de nagyon jól kell koncentrálni, valamint motiváltnak is kell lenni, törekedve arra, hogy az ember mindig fejlődni akarjon. Kicsit önzőnek és önkritikusnak kell lenni mindenben, amit csinálsz, valamint nagyon precíznek is. És persze kordában kell tudni tartani az érezelmeket" – nyilatkozta a Pirellinek.