A silverstone-i futammal folytatódott a Forma-1 virtuális nagydíj sorozata, aminek első versenyét Enzo Fittipaldi nyerte a Haasszal. A sprintfutamon a magyarok, míg a főversenyen az aktív F1-es pilóták száma nőtt eggyel az előző alkalomhoz képest.
Ami nem meglepő, hogy Bereznay Dániel ezúttal is részt vett az öt körből álló kvalifikációs viadalon, természetesen az Alfa Romeo színeiben. Ami viszont váratlan volt, hogy egy másik magyar, Szabó-Kónyi Bence is ott volt a mezőnyben.
Az előzetes rajtlistán még nem szerepelt a neve, ám Nicolas Longuet mégsem szerepelt a viadalon, az Alpine pedig őt ültette be Fabrizio Donoso Delgado mellé.
A 17 éves Szabó-Kónyi tavaly ott volt azon pilóták között, akiket a csapatok leigazolhattak a szezonra, ám végül nem jutott neki hely az F1 Pro Series mezőnyében. Az esport világát figyelemmel követők azonban különböző ligaversenyeken már sokszor találkozhattak vele.
Ami a főversenyt illeti, George Russell ezúttal valóban ott volt a mezőnyben, rajta kívül csapattársa, Nicholas Latifi képviselte a jelenlegi F1-es pilótákat. Alexander Albon, Vitantonio Liuzzi és Pietro Fittipaldi szintén ott volt a rajtrácson, mint ahogyan az első futamot megnyerő Enzo Fittipaldi is. Ellentétben Stoffel Vandoorne-nal és Anthony Davidsonnal, mivel a Mercedes ezúttal nem indult.
Rajtuk kívül az Aston Martin nem szerepelt az eseményen, ahogyan múlt héten is hiányoztak.
A Ferrarinál teljes sorcsere volt, ugyanis a múlt héten dobogós Arthur Leclerc és Marcus Armstrong helyett ezúttal két másik akadémista, Callum Ilott és Robert Shwartzman kapott lehetőséget. A sprintfutamon szereplő magyarok szempontjából pedig fontos kiemelni, hogy Bereznay ezúttal is Thibaut Courtois-val, a Real Madrid futballcsapatának kapusával, Szabó-Kónyi pedig a Squeezie néven ismert francia YouTuberrel, Lucas Hauchard-ral volt párban.
A sprintfutamon Bereznay a 6., Szabó-Kónyi pedig a 11. helyről indult, előbbi viszont lerajtolta Samuel Libeert-t, Floris Wijers pedig kipördült előle. Innentől kezdve viszont egyik honfitársunk pozíciója sem változott, ám Alessio di Caupa büntetésének köszönhetően mindketten javítottak egy helyet. Ennek megfelelően pontszerző pozícióban „adták át” az autót. A futamot Brendon Leigh nyerte, ennek megfelelően Ilott indulhatott az élről. Ami a Forma-1-es pilótákat illeti, Russellt Álvaro Carretón az 5., míg Latifit di Capua a 12. helyre kvalifikálta.
Az 50 százalékos, azaz 26 körös futam rajtja után Ilott megtartotta a vezetést Albon és Courtois előtt, Russell viszont javított egy pozíciót. Pár pillanattal később viszont a belga válogatott kapus megelőzte a thai pilótát, aki a következő körben még egy pozíciót vesztett a Williams versenyzőjével szemben.
Courtois egészen a 3. körig tudta tartani a pozícióját, de akkor Russell elment mellette, majd a régi célegyenesben Albon is maga mögé utasította.
Ekkorra viszont Ilott már több mint 2 másodperccel vezetett előttük. Courtois folyamatosan esett vissza, a követező három körben mindkét Fittipaldi, majd Benjamin Daly is megelőzte őt.
Eközben Ilott előnye egyre jobban nőtt, Russell és Albon viszont nem szakadt el egymástól. Azonban fontos megemlíteni, hogy az akkor első öt helyen álló versenyzőből ők ketten rajtoltak közepes keverékű gumikon, a többiek lágyakon indultak, így még bőven volt esélyük a győzelemre.
Az élmezőnyből először Pietro, majd Enzo Fittipaldi állt ki kereket cserélni a 8., illetve a 9. körben, majd Ilott követte őket.
A brit versenyző a 9. pozícióba jött vissza, mögötte a két brazil testvér haladt. A vezetést azonban nem Russell vette át, ugyanis közvetlenül a Ferrari kiállása előtt Albon megelőzte a Williams pilótáját. A Red Bull versenyzője viszont nem sokáig örülhetett, ugyanis a 13. körben 3 másodperces büntetést kapott, amit a leintés után adtak hozzá az idejéhez.
Egy körrel később a thai versenyző kiállt a bokszba, és a 4. helyre jött vissza, 2 másodperccel Ilott mögé. A 15. körben aztán Russell is megkapta a lágyakat, majd további másfél másodperces hátrányban vette üldözőbe Albont. Ekkor visszaállt a valós sorrend, azaz ők álltak az első három helyen, mögöttük pedig Enzo és Pietro Fittipaldi haladt.
Albon a 16. körben érte utol a Ferrari akadémistáját, egy körrel később pedig meg is előzte riválisát.
Ekkor már Russell is vészesen közeledett, és várható volt, hogy hamarosan ő is végrehajtja a manővert. Ez a 18. körben meg is történt, és elkezdhette ledolgozni 1 másodperces lemaradását a korábban büntetéssel sújtott thai versenyzővel szemben.
A 20. körben Ilottnak még a dobogó is veszélybe került, ugyanis őt is 3 másodperccel szankcionálták, az öccsét addigra visszaelőző Pietro Fittipaldi pedig nem sokkal volt ezen intervallumon kívül. Eközben Russell utolérte Albont, ám sokáig nem alakult ki csata a két barát között.
Mindez a 24. körig tartott, amikor a Williams versenyzője elment a Red Bull mellett, amivel végleg eldöntötte a futamgyőzelem kérdését.
Igaz, Albon az utolsó körben visszaelőzte a brit pilótát, ám büntetésének köszönhetően Russell zsinórban ötödik virtuális nagydíján győzött, a Red Bull versenyzője pedig a leggyorsabb kör begyűjtésével vigasztalódhatott. A 3. helyet Ilott szerezte meg, mögötte az idősebbik, majd az ifjabbik Fittipaldi futott be. Latifi a 7., Courtois a 11., Hauchard pedig a 16. pozícióban látta meg a kockás zászlót.
A bajnokságot továbbra is Enzo Fittipaldi vezeti, 4 ponttal Albon, illetve 10-zel az első futamról hiányzó Russell előtt. A csapatok között a Haas megtartotta első helyét, így jelen állás szerint az amerikai istálló ajánlja majd fel a legtöbb pénzt, ugyanis a nyereményt mindenki jótékonyságra használja fel. A helyzet már csak jövő héten, az interlagosi versenyen változhat.