Miként arról korábban mi is beszámoltunk, komoly változtatásokat hajtanak végre a márciusról novemberre halasztott idei Ausztrál Nagydíj helyszínén. A melbourne-i Albert Parkban található aszfaltcsík vonalvezetése a pálya 1996-os debütálása óta először módosul, amit most egy rajzon is szemléltettek.
A munkálatok több fázisból állnak, amelyek közül az elsőt már teljesítették is: két méterrel szélesebb lett a bokszutca azzal, hogy a bokszfalat eltolták a célegyenes felé, megszüntetve az annak menetirány szerinti jobb oldalán található fűsávot. Ennek köszönhetően feljebb vihetik majd a bokszutcai sebességhatárt.
A második fázis maga a vonalvezetés módosítása lesz, és mint azt a lentebbi rajz is mutatja, a kilences és tízes kanyar fog változni. Előbbit eddig egy meglehetősen kemény féktáv előzte meg, hogy aztán a tízest már az azt követő padlógázas ívre fordulva, kigyorsítva tegyék meg a pilóták.
Ez a kanyarkombináció az idei versenytől azonban egy valószínűleg padlógázas résszé válik. És hogy mit remélnek ettől? Azt, hogy több lesz az előzés a 13-as kanyarban.
Persze addig még ott van a már eddig is ultragyors, a 9-es és 10-es kanyar tempósabbá tétele miatt most még gyorsabb bemeneti tempójú 11-es/12-es kombináció, amiben a nagyobb sebességgel érkező autók instabilabbá válhatnak, és így tempókülönbség alakulhat ki a 13-as kanyar felé menet. Legalábbis a szervezők ezt remélik.
Hogy elősegítsék a csatározásokat, a 13-as kanyarnak kiszélesítik a bejárati részét és egy kicsit meg is döntik a fordulót, hogy az eddigi egy helyett több íven is be lehessen azt venni.
A vonalvezetés megváltoztatásával kapcsolatos munkálatok jövő héten hétfőn, azaz február 22-én kezdődnek és várhatóan júliusig fognak tartani.
A hármas, egyben utolsó fázis a pálya teljes újraaszfaltozását takarja, az új aszfaltréteg pedig durvább lesz az előzőnél, hogy nagyobb fejtörés elé állítsa a gumikezelés terén a csapatokat.