A lehetőségekhez képest komoly változtatásokat tervez tavalyi autójához képest az idei modellen az Aston Martin Forma-1-es csapata. Az akkor még Racing Point névre hallgató istálló köztudottan a 2019-es Mercedest másolva alkotta meg a tavalyi versenygépét, amelyet az idei évre már saját kútfőből kell továbbfejlesszen. Noha a fejlesztések nagy részének befagyasztása köti a tervezők kezét, így is komoly módosításokat eszközöltek Sebastian Vettel és Lance Stroll munkaeszközén, az Autosport pedig felfedte, hogy pontosan min is változtattak.
A többi csapathoz hasonlóan az Aston Martin sem hajt végre forradalmi változtatásokat, a Sky Sportsnak nyilatkozó Otmar Szafnauer elmondása alapján az autó alapvető koncepcióját megtartják, azaz továbbra is a Mercedesével megegyező, kis dőlésszögű hasmagassággal (low rake) mennek, ellentétben az utóbbi években elterjedt nagy dőlésszögű (high rake) verzió helyett, de a kocsi túlnyomórészt így is megújul.
A legnagyobb megújulást az Autosport szerint pedig a túlélőcella hátsó részénél kell keresnünk. A monocoque két részből áll, mindkét rész módosítása egyenként két-két zsetonba kerül, így értelemszerűen csak az egyiket változathatták meg.
Az Aston Martin pedig arra használta fel mindkét fejlesztési zsetonját, hogy más irányba induljon el a tavalyi szezon előtt választott, Mercedesről másolt megoldáshoz képest.
Akkor ugyanis a Mercedes 2019-es dizájnját követve helyezték el az FIA által a 2014-es szezonra rendszeresített oldalsó energiaelnyelő tartókat (Side Impact Protection Spars), miközben a világbajnok istálló különböző aerodinamikai és motorikus előnyök miatt előrébb és lejjebb vitte azokat. Ezt a megoldást 2017-ben a Ferrari alkalmazta elsőként, tavaly pedig a Racing Pointot kivéve már mindenki ezt követte.
Mivel egy ekkora változtatást a szezon közben nem vihettek véghez, a silverstone-i istálló kénytelen volt megvárni a 2020-as és 2021-es idény közötti szünetet ahhoz, hogy a Mercedest követve ők is változtassanak, a módosítás előjele azonban már tavaly is tetten érhető volt a szezon közben bevetett átfogó fejlesztési csomagjukban,
az először Mugellóban látott új oldaldobozok ugyanis teljesen más kialakításúak voltak, és már az akkor még a beömlőnyílás fölé helyezett energiaelnyelők pozíciójának megváltoztatását készítették elő.
A lejjebb elhelyezkedő tartókkal egyébként van már tapasztalata az istállónak, 2019-ben is ezt a megoldást használták ugyanis, mielőtt 2020-ra a Mercedes 2019-es autóját követve változtattak.
A módosítással teljesen át kellett tervezni az autó hűtését is, amit az idei, a korábbinál erősebb és kisebb hűtésigénnyel rendelkező Mercedes-motorhoz igazítottak.
Tavaly nagy port kavart és óvások tömkelegét zúdította a Racing Pointra az, hogy a Mercedes 2019-es autójának másolatával álltak elő. Az FIA végül szigorított a szabályokon, elejét véve a gyakorlat folytatásának,
az Aston Martin azonban az idén még jócskán profitál a világbajnok istállóval fennálló együttműködésből, ugyanis zsetonok felhasználása nélkül válthatott át az idei szezonra a Mercedes által eddig szállított alkatrészek 2020-as verziójára,
így az idei Aston Martin a W11-es váltójával és hátsó felfüggesztésével lesz felvértezve. Ugyanezt megtehette volna egyébként az AlphaTauri is a Red Bull miatt, az Autosport információi szerint azonban ők nem éltek ezzel a lehetőséggel.