Track marshals look on as a crane lift parts of the damaged car of Sauber's Ecuadorian driver Juan Manuel Correa onto a truck following a serious accident involving several drivers during a Formula 2 race at the Spa-Francorchamps circuit in Spa, Belgium, on August 31, 2019. - Motor racing prospect Anthoine Hubert was killed by a horrific high-speed crash just minutes into the Formula Two race held before this weekend's F1 Belgian Grand Prix, the FIA announced. Hubert, who was considered a serious talent by Renault's F1 set up, died aged 22 following a three-car pile-up also involving Juan Manuel Correa and Giuliano Alesi at the exit of the Raidillon corner, one of the fastest sections of the quick Spa-Francorchamps track. (Photo by Remko de Waal / ANP / AFP) / Netherlands OUT - Belgium OUT
Vágólapra másolva!
Az autósport fekete napja volt 2019. augusztus 31-e, amelyen a Belga Nagydíj Forma-2-es betétfutamán meghalt Antoine Hubert. A francia pilótával ütköző, súlyos sérüléseket szenvedett Juan Manuel Correa viszont túlélte, és az idén, másfél évnyi küzdelem után visszatér a versenyzéhez.
Hihetetlennek tűnhet, de igaz. Juan Manuel Correa azok után, hogy kis híján ő is belehalt a 2019-es spái, Antoine Hubert életét követelő Forma-2-es horrorbalesetbe, az idén visszatér a versenyzéshez, és az FIA Forma-3-as sorozatában áll rajthoz.
Az ecuadori-amerikai pilóta volt az, aki a belgiumi bukásban 218 km/h-s sebességgel telibe találta Hubert autóját. A francia versenyzőn már nem tudtak segíteni az orvosok, Correán azonban igen. A 21 esztendős pilótának kis híján odalett a jobb lába a bukásban, majd a kórházban összeomlott a tüdeje, de meg tudták menteni az életét. Több hetet feküdt mesterséges kómában, majd hónapokat az intenzív osztályon. Felépülése még most is tart.
Correa jobb lábát teljesen újjá kellett építeni az orvosoknak egy bonyolult műtétsorozat keretein belül.
Mivel 6 centiméternyi csontot elveszített, egy speciális szerkezetet kellett viselnie a rehabilitációja során, amíg vissza nem nő a csont a lábába és meg nem erősödik annyira, hogy terhelni tudja. A szerkezet tavaly év végén lekerült róla, a közösségi médiába feltöltött videók és fényképek tanúsága szerint pedig egyre komolyabb fizikai felkészülést folytat, és már nem csak a felső testét edzi, mint korábban.
Azt eddig csak találgatni lehetett, hogy képes lesz-e még valaha autóversenyezni, a jelek szerint azonban igen, az idei évben ugyanis az FIA F3-as sorozatában vesz részt az ART Grand Prix színeiben. Tekintve, hogy 2019-ben már az F2-ben ment, ez visszalépés, a sérülései miatt azonban fokozatosan szeretné újjáépíteni magát. „Hihetetlenül boldog vagyok, hogy visszatérek azok után, amin keresztülmentem. Elképesztően hálás vagyok az ART Grand Prix-nek. Sokat jelent nekem, hogy hisznek bennem és a visszatérésemben.
Az F3 átmeneti év lesz, az álmom továbbra is az, hogy eljussak a Forma-1-be, ez pedig az első lépés a visszatérésemben."
„A céljaim egy kicsit magasabban vannak [mint amire most képes vagyok], mert még mindig sok a teendőm. Másfél éve nem vezettem versenyautót, úgyhogy rengeteget kell tanulnom. Nyitottan állok ehhez az évhez, nem fogok nyomást helyezni magamra, a legjobbamat fogom nyújtani. Azt csinálom, amit szeretek, ez már önmagában egy győzelem."
Sebastian Philippe, az ART csapatfőnöke a „bátorság és kitartás" példájának nevezte Correát és elmondta, büszkék rá, hogy ő adhatják meg neki a lehetőséget a visszatérésre. „A borzalmas spái balesete óta Juan Manuel sok mindenen ment keresztül, és közben mindig küzdött, észben tartva, hogy nem akar lemondani az álmáról, a lehető legmagasabb szinten történő versenyzésről – nyilatkozta Philippe. – Juan Manuel a bátorság és kitartás példája, az ART Grand Prix pedig büszke rá, hogy megadhatja neki a lehetőséget a visszatérésre. Juan Manuel mentálisan elképesztően erős, továbbra is azért harcol, hogy a lehető legfittebb legyen, és éhes a sikerre."
„Hatalmas tehetség, miként azt gokartos eredményei is mutatják, majd első néhány éve az autóversenyzésben. Lelkesen tartunk vele az úton, hogy folytassa a versenyzést és segítünk neki ismét megmászni a ranglétrát. A csapat profitálni fog a tehetségéből és a tapasztalatából."
Correa korábban azt mondta, hogy az orvosok szerint soha nem lesz már olyan a jobb lába, mint a baleset előtt, de eltökélt célja, hogy megfelelő szintre hozza ahhoz, hogy képes legyen nyomni vele a gázt.
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy nem a bal lábával történt mindez, a formaautózásban és különösen a Forma-1-ben ugyanis a bal lábbal kell a legnagyobb erőt kifejteni fékezés közben.
Biztató példa is áll a fiatal versenyző előtt, hiszen többeknek is sikerült már komoly lábsérülés után visszatérni. A legextrémebb példa a 2001-ben mindkét lábát elveszítő Alex Zanardi esete, aki túraautó és GT-versenyeken is indult speciálisan átalakított autóval, de F3-as autóval versenyzett a Zanardihoz hasonlóan járt Billy Monger is.
Noha a Forma-1-be láb nélkül szinte biztosan nem juthatna el, Correa előtt Johnny Herbert példája lebeghet. A végül 161 F1-es futamon induló, ezekből hármat megnyerő expilóta 1988-ban szenvedett súlyos lábsérüléssel járó balesetet a Forma-3000-ben, és bár elmondása szerint soha nem lett már ugyanolyan a bal lába, mint azelőtt, mégis be tudott mutatkozni és meg is tudott ragadni az F1-ben.
Az idei Forma-3-as szezon május 8-án, Barcelonában veszi kezdetét és összesen hét fordulóból áll majd, amelyek során 21 versenyt teljesítenek a pilóták.