MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 7: Current Moto GP World Champion Valentino Rossi talks with Michael Schumacher prior to the 2004 Australian Grand Prix which which is round one of the FIA Formula One World Championship, on March 7, 2004 at the Albert Park Circuit, Melbourne, Australia. (Photo by Clive Rose/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Amennyiben igent mond, Valentino Rossi a MotoGP-ből átnyergelhetett volna a Forma-1-be, de nem a Ferrarival mutatkozott volna be a királykategóriában.
Közismert történet a Forma-1-ben a hétszeres MotoGP-világbajnok Valentino Rossi szárnypróbálgatása a Ferrarival a 2000-es évek elején. A gyorsaságimotoros-világbajnokság sztárja 2004-ben, 2005-ben és 2006-ban rendszeresen tesztelt a maranellóiakkal, akik készen álltak rá, hogy intenzív programmal felkészítsék az olasz pilótát a Forma-1-es bemutatkozásra, amiből végül semmi nem lett. Luca di Montezemolo, a Ferrari akkori elnöke most elárulta, nem csak a Scuderiánál debütálhatott volna az akkor a Yamahánál versenyző motoros.
Montezemolo mindenek előtt leszögezte, hogy nem reklámcéllal teszteltek annyit Rossival, akinek első szárnypróbálgatásainál azt a helyszínről figyelő Michael Schumachernek is leesett az álla. A korábbi elnök azt ugyanakkor elismeri, hogy kezdetben azért adták meg a lehetőséget a MotoGP sztárjának, hogy eleget tegyenek a kérésének. „Mindenki tudja, hogy nem szenzációhajhászás volt, mivel a Ferrarinak nem volt szüksége ilyesmire. Kezdetben arról is szó volt, hogy udvariasságból eleget tettünk egy nagy bajnok vágyainak" – nyilatkozta Montezemolo az Autosportnak.
A folytatásban azonban látták, hogy Rossi tempója a megfelelő felkészüléssel az F1-ben is megállná a helyét, ezért 2006 elején egy módosított 2004-es Ferrarival a valenciai kollektív teszten is elindították. A Doktornak a 2006-os szezon végéig szólt a szerződése a Yamahával, leghamarabb tehát 2007-ben tudott volna bemutatkozni az F1-ben, a Ferrari azonban nem ültette volna egyből valamelyik autójába. Helyette tesztpilótaként alkalmazták volna, amire a Rossi végül nemet mondott.
Montezemolo azonban most elárulta, egy másik lehetőség is felvetődött.
Láttam, hogy jól megy. Hiányzott belőle a következetesség, de nagy potenciál volt benne. Egy ponton pedig azt gondoltuk, hogy mehetne egy szezont a Saubernél.
De okos volt és inkább maradt első számú két keréken, mint lett negyedik vagy ötödik négyen."
Hogy ez miként lett volna lehetséges, azt Montezemolo nem fejtette ki, a Sauber ugyanis 2006-tól 2009-ig a BMW gyári csapataként működött az F1-ben. Korábban és a BMW 2009-es kiszállása után szoros kapcsolatban állt a Ferrarival, de nehéz elképzelni, hogy a BMW belement volna abba, hogy csapata asszisztáljon Rossi szárnypróbálgatásaihoz.
Az olasz végül szerződést hosszabbított a Yamahával és 2007-ben, majd 2008-ban is világbajnok lett. Felipe Massa 2009-es hungaroringi balesete után még felröppent a neve az F1-es bemutatkozással kapcsolatban, a Scuderia azonban – miután Michael Schumacher év eleji nyaksérülése miatt nem tudta vállalni a helyettesítést – Giancarlo Fisichellát szerződtette a Force Indiától.