A javarészt befagyasztott fejlesztéseknek és változatlan szabályoknak köszönhetően az F1-es csapatoknak két nagy területre, a padlólemezt érintő módosításokra és az új gumikra kell koncentrálnia az idei szezon elején. Mindkettő azért változott 2021-re, hogy lassítsa a tavalyi évre minden korábbinál gyorsabbá váló kocsikat, ezáltal lehetővé téve a Pirellinek, hogy biztonságos abroncsokat gyártson. Noha a lassulás mértéke elmaradt a várttól, Mario Isola, az olasz gumigyártó autósportért felelős vezetője nem aggódik.
Az autók hátsó részét, elsősorban a diffúzort, a padlólemez hátsó kerekek előtti területét és a hátsó fékhűtőket érintő szabályváltozásoktól azt remélte az F1, hogy 10%-kal csökkentik a leszorítóerőt és ezáltal lassabbá teszik a kocsikat.
A bahreini teszt azonban megmutatta, hogy a csapatok a veszteség jó részét már most visszanyerték, a szezon során pedig valószínűleg a maradékot is behozzák.
Max Verstappen vasárnapi 1:28.960-as köre a tavalyi Bahreini Nagydíj első két szabadedzésén egyaránt elég lett volna az első helyre, a rajtrácson pedig a 11. pozíciót eredményezte volna a holland pilótának. Mivel a tesztelésen nem szokták csúcsra járatni a motorokat, és a versenyzők is hagynak tartalékot saját magukban, már most kijelenthető, hogy a 2021-es autók nagyjából ugyanazt tudják, mint a tavalyiak, de számottevően legalábbis semmiképpen sem lassultak.
„A tavalyhoz viszonyított különbség nagyon-nagyon kicsi – jelentette ki Isola. – Próbáltam elvégezni néhány számítást a tavalyi köridőkkel összehasonlítva, ezért mondom ezt. Ha még azt is hozzávesszük, hogy a pálya most valószínűleg nem volt tökéletes állapotban, valamint a leszorítóerő is csökkent és az üzemanyagmennységet sem ismerjük,
az üzemanyagkorrigált köridőket nézve úgy gondolom, hogy nem lesz különbség a köridőkben tavalyhoz képest.
Úgy hiszem, hogy az eredeti tervhez képest, amely 10%-os legszorítóerő-veszteséget irányzott elő, a csapatok 4-5%-ot veszítettek."
A Pirelli azonban – miután az egész szabályváltozást tulajdonképpen az ő érdekükben vezették be – nem aggódik, mivel az új, a tavalyinál masszívabb abroncsaival nem számít problémákra az idén.
Hogy a gumiszálló mennyire magabiztos, azt az is jelzi, hogy a tesztelés utolsó napjára 1,5 PSI-vel csökkentette a guminyomást az abroncsaiban.
„Nem lepett meg a már a szezon kezdete előtt visszaszerzett leszorítóerő mértéke, mivel tudjuk, hogy a csapatok nagyon jók ebben – mondta Isola. – Annak is örülök, hogy tavaly úgy döntöttünk az F1-gyel, az FIA-val és a csapatokkal, hogy párhuzamos irányokban indulunk el. Az egyik, hogy csökkentsük a leszorítóerőt, a másik pedig, hogy olyan gumikonstrukciót találjunk, amely képes megbirkózni a megnövekedett terheléssel, amelyek a szezon második felében várhatóak.
Úgyhogy a COVID miatti nehéz helyzet ellenére a jó döntést hoztuk, és most robosztusabb gumink van, miközben az autók ugyanolyan gyorsak, mint tavaly. Magabiztos vagyok azt illetően, hogy az új konstrukció ellenállóbb.
Ezt a belső tesztrészlegünktől kapott adatokra alapozom."