Hamilton és Bottas sem tudja, mit várhat a Mercedestől az idénynyitón

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj
Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas (L) and Mercedes' British driver Lewis Hamilton (R) attend the presser ahead of the Bahrain Formula One Grand Prix in the city of Sakhir on March 25, 2021. (Photo by FIA / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / FIA / DAN ISTITENE"- NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas elismerte, hogy a Mercedes küszködött a tesztelésen, Lewis Hamilton viszont azt sem mondta ki, hogy a csapatának gondjai adódtak a bahreini felkészülésen. Hosszú küzdelemre számítanak.

A Mercedes idei versenyképessége a hétvégén kezdődő F1-es szezon egyik meghatározó kérdése, a világbajnoki címvédő nem remekelt a szintén Bahreinben rendezett előszezoni tesztelésen, de a rivális Red Bull továbbra is Lewis Hamilton és Valtteri Bottas csapatát tartja esélyesnek.

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Otmar Szafnauer, Aston Martin
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nyikita Mazepin, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nyikita Mazepin, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Bahrain International Circuit
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Bahrain International Circuit
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Bahrain International Circuit
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Bahrain International Circuit
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Bahrain International Circuit, kerékvető
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Adrian Newey, Christian Horner, Red Bull
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Alain Prost, Alpine, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Bahrain International Circuit
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Bahrain International Circuit
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri logo, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Scuderia Ferrari logo, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG logo, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Aston Martin Vantage biztonsági autó, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Aston Martin DBX orvosi autó, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Ferrari, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Nicolas Todt, Alain Prost, Bahreini Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Nyikita Mazepin, Haas, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Mick Schumacher, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Szalman bin Hamad Isza Al Kalifa
Forma-1, Aston Martin Vantage biztonsági autó, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG GT R Vantage biztonsági autó, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sabine Kehm
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pietro Fittipaldi, Haas

Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy a Mercedes altatott-e a teszten, Toto Wolff csapatfőnök azt elárulta, hogy nem a lehető legkevesebb üzemanyaggal mentek, azt is lehet tudni, hogy nem járatták maximális teljesítményszinten az erőforrást, de egyértelmű volt, hogy gondjaik adódtak a beállítások terén.

– mondta Bottas a BBC kérdésére az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján. – Küszködtünk a balansszal, mindig nagyobb teljesítményt akarunk annál, ami rendelkezésünkre áll az erőforrás és a karosszéria révén is, valamint a csapatnál dolgozó emberektől. A csapat teljes erőbedobással dolgozik azon, hogy kielemezze a teszten gyűjtött adatokat, és ezen a hétvégén jó helyzetből indulhassunk a beállítások és egyebek terén.”

„Nem tudjuk, mennyire szedtük össze magunkat a teszt után és mennyit gyorsultunk a tanulságok révén, ez remélhetőleg a szabadedzéseken kiderül, de legkésőbb szombaton és vasárnap. Azt tudom, hogy a csapat mindent megtett a rövid idő alatt, a szezon pedig nagyon hosszú, ezért nem kell pánikba esni.”

A Mercedes két pilótája nem akarta megbecsülni, hogy mekkora a probléma, amivel szembesültek, sőt, Hamilton még azt sem ismerte el, hogy valóban gondjaik támadtak a W12-es vezethetőségével.

A szél mindenkinek gondot okozott, de a Mercedest különösen zavarta a teszten Forrás: Getty Images/Clive Mason/Clive Mason

„Korai még megbecsülni, hogy milyen nagy vagy kicsi a probléma, ami fennáll vagy sem, itt minden mérnök és a gyárban az aerodinamikával foglalkozó szakemberek is rendületlenül dolgoznak, hogy megoldjanak mindent, ami normális esetben is felmerül egy új autóval kapcsolatban szabályváltozás után. Teljes meggyőződésem, hogy a rövid idő alatt minden tőlük telhetőt megtettek, de folyamatos küzdelem lesz, hogy az autó mindig úgy viselkedjen, ahogy elvárjuk.”

Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes mérnökei úgy vélik, hogy a padlólemezt érintő szabálymódosítások az alacsony padlószögű koncepciót követő istállók, így a Mercedes és az Aston Martin autóit hátrányosabban érintették az elsősorban a Red Bull által követett magas padlószögű kialakításhoz képest.

A német szaklap úgy tudja, a Mercedesnél még nem jöttek rá a gondjaik pontos okára, arra gyanakodnak, hogy az aerodinamikát érintő szabálymódosítások, az új Pirelli-gumik és a várttól elmaradó fejlesztés együttesen idézte elő a helyzetet, ettől függetlenül a W12-esnek nincs alapvető aerodinamikai hiányossága.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!