Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas (L) and Mercedes' British driver Lewis Hamilton (R) attend the presser ahead of the Bahrain Formula One Grand Prix in the city of Sakhir on March 25, 2021. (Photo by FIA / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / FIA / DAN ISTITENE"- NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas elismerte, hogy a Mercedes küszködött a tesztelésen, Lewis Hamilton viszont azt sem mondta ki, hogy a csapatának gondjai adódtak a bahreini felkészülésen. Hosszú küzdelemre számítanak.
A Mercedes idei versenyképessége a hétvégén kezdődő F1-es szezon egyik meghatározó kérdése, a világbajnoki címvédő nem remekelt a szintén Bahreinben rendezett előszezoni tesztelésen, de a rivális Red Bull továbbra is Lewis Hamilton és Valtteri Bottas csapatát tartja esélyesnek.
Galéria: A tesztelés után versenyezni is visszatért a mezőny Bahreinbe
1/68
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 25: Otmar Szafnauer, Team Principal and Chief Executive Officer of Aston Martin F1 Team walks in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 25, 2021 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Megoszlanak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy a Mercedes altatott-e a teszten, Toto Wolff csapatfőnök azt elárulta, hogy nem a lehető legkevesebb üzemanyaggal mentek, azt is lehet tudni, hogy nem járatták maximális teljesítményszinten az erőforrást, de egyértelmű volt, hogy gondjaik adódtak a beállítások terén.
Az biztos, hogy eléggé küszködtünk, de a körülmények is igencsak extrémek voltak. Erős szél fújt, ez megnehezítette azt, hogy megértsük a változtatásaink hatását és hátráltatta az etapjainkat
– mondta Bottas a BBC kérdésére az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján. – Küszködtünk a balansszal, mindig nagyobb teljesítményt akarunk annál, ami rendelkezésünkre áll az erőforrás és a karosszéria révén is, valamint a csapatnál dolgozó emberektől. A csapat teljes erőbedobással dolgozik azon, hogy kielemezze a teszten gyűjtött adatokat, és ezen a hétvégén jó helyzetből indulhassunk a beállítások és egyebek terén.”
„Nem tudjuk, mennyire szedtük össze magunkat a teszt után és mennyit gyorsultunk a tanulságok révén, ez remélhetőleg a szabadedzéseken kiderül, de legkésőbb szombaton és vasárnap. Azt tudom, hogy a csapat mindent megtett a rövid idő alatt, a szezon pedig nagyon hosszú, ezért nem kell pánikba esni.”
A Mercedes két pilótája nem akarta megbecsülni, hogy mekkora a probléma, amivel szembesültek, sőt, Hamilton még azt sem ismerte el, hogy valóban gondjaik támadtak a W12-es vezethetőségével.
„Korai még megbecsülni, hogy milyen nagy vagy kicsi a probléma, ami fennáll vagy sem, itt minden mérnök és a gyárban az aerodinamikával foglalkozó szakemberek is rendületlenül dolgoznak, hogy megoldjanak mindent, ami normális esetben is felmerül egy új autóval kapcsolatban szabályváltozás után. Teljes meggyőződésem, hogy a rövid idő alatt minden tőlük telhetőt megtettek, de folyamatos küzdelem lesz, hogy az autó mindig úgy viselkedjen, ahogy elvárjuk.”
Az Auto Motor und Sport szerint a Mercedes mérnökei úgy vélik, hogy a padlólemezt érintő szabálymódosítások az alacsony padlószögű koncepciót követő istállók, így a Mercedes és az Aston Martin autóit hátrányosabban érintették az elsősorban a Red Bull által követett magas padlószögű kialakításhoz képest.
A német szaklap úgy tudja, a Mercedesnél még nem jöttek rá a gondjaik pontos okára, arra gyanakodnak, hogy az aerodinamikát érintő szabálymódosítások, az új Pirelli-gumik és a várttól elmaradó fejlesztés együttesen idézte elő a helyzetet, ettől függetlenül a W12-esnek nincs alapvető aerodinamikai hiányossága.