Hamilton hanyagolta, Vettel nem volt rest a szimulátorban gyakorolni

Forma-1, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel, Belga Nagydíj 2020
SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Sebastian Vettel of Germany and Ferrari speaks with Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP on the grid ahead of the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by Mario Renzi - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel elárulta, többek között a szimulátorozás segített neki abban, hogy még a bejáratás előtt megismerje az új Aston Martint. Vele ellentétben Lewis Hamilton alig körözött a virtuális pályákon a téli szünet alatt.

Manapság egy Forma-1-es csapat sikerében rendkívül fontos szerepet játszik a szimulátoros munka, hiszen a pilóták és a mérnökök ennek segítségével próbálják modellezni, hogy mi fog történni egy valódi versenyhétvégén. Mindez a fejlesztések irányát is meghatározhatja, ám adott esetben a pilótáknak is kifejezetten jól jöhet. Különösen a holtszezonban, amikor valaki új istállója színeiben készül a bemutatkozásra.

Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás, Aston Martin AMR21
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás, Aston Martin AMR21
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás, Aston Martin AMR21
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás, Aston Martin AMR21
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás, Aston Martin AMR21
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás, Aston Martin logo
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás, Aston Martin logo
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin F1 Team, Silverstone filmforgatás

Pontosan ilyen helyzetben van Sebastian Vettel, aki a Ferraritól szerződött az Aston Martinhoz. A négyszeres világbajnoknak nincs könnyű dolga, hiszen a bahreini tesztelésen legfeljebb másfél napot vezethet, így nem lesz sok ideje, hogy hozzászokjon az AMR21-eshez. Ennek tudatában különösen fontos lenne a kocsi virtuális változatával történő körözés, ám a koronavírus miatti korlátozások következtében Vettel jóval kevesebb időt töltött a gyárban, mint azt normál körülmények között tette volna. Elmondása szerint azonban a szimulátorozás így is hasznosnak bizonyult, hiszen máshol erre nem lenne lehetősége.

– nyilatkozta a Top Gearnek. – Ezzel együtt valószínű, hogy örömmel csatlakoznának hozzám egy kis szórakozásra. Az F1-es szimulátor azonban más kávéház, sokkal komplexebb, a háttérben pedig jóval több számolásra van szükség, mivel nyilvánvalóan a lehető legpontosabban akarjuk szimulálni, hogy az autó miként viselkedik, hogyan megy át a kerékvetőkön vagy a pálya bukkanóin. Módosítunk a beállításokon, és a gumikat is próbáljuk modellezni. Ez egy véget nem érő folyamat annak érdekében, hogy egy játékot minél realisztikusabbá fejlesszünk.”

Az idei technikai szabályok nem sokat változtak a tavalyiakhoz képet, de a csapatot váltó pilótáknak így is meg kell ismerniük egy, az előző munkahelyükön használthoz képest teljesen más koncepció mentén tervezett autót. Vettel szerint a gyárban eltöltött időszak sokat segített neki abban, hogy már azelőtt legyen valamilyen fogalma a versenygépről, hogy először beül a volán mögé.

– válaszolta arra a kérdésre, hogy az elmúlt hetekben sikerült-e valamennyire megismernie az autóját. – Itt vagyok már egy ideje, úgyhogy van már elképzelésem.” Vettel időközben már a pályán is kipróbálhatta az AMR21-est a silverstone-i bejáratáson. Hozzátette, a március 28-án esedékes Bahreini Nagydíjig hátralévő időben az lesz a fő feladata, hogy hozzászokjon új kocsijához és környezetéhez.

A két világbajnok merőben másképp állt a szimulátoros munkához Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Mario Renzi

A 33 esztendős versenyzőhöz képest merőben más helyzetben van az a Lewis Hamilton, aki kilencedik idényére készül a Mercedes színeiben, így valószínűleg nem éri komoly meglepetés, amikor Szahírban pályára gurul a W12-essel. Ugyanakkor az autóban így is lesznek új fejlesztések, ezért elsőre azt lehetne gondolni, hogy a hétszeres világbajnok is sokat ment már vele, még ha csak virtuális formában is.

Ám ez a feltételezés távol áll a valóságtól.

„Nem igazán végzek szimulátoros munkát, nem tettem meg túl sok kört – mondta a címvédő. – Tippre talán 30 lehetett, vagy valami hasonló. A szimulátorral többek között az a probléma, hogy idén új abroncsok lesznek. Elküldhetik, hogy milyen a felépítésük, de valójában nem fogjuk megismerni, ameddig pályára nem gurulunk, és nem teszteljük le Bahreinben. Utána adok némi információt, hogy milyen a gumik viselkedése a kanyarokban, és frissíthetjük a programot.”

Ugyan a Szahíri és az Abu-dzabi Nagydíj pénteki napján az akkori mezőny minden tagja kipróbálta a Pirelli 2021-re tervezett prototípus abroncsait,

de egyrészt különböző keverékeket használtak, másrészt nem tudhatják, hogy a visszajelzéseik hatására az olasz gumigyártó mennyit módosított rajtuk. A másik fontos változtatás a szabályoknak megfelelően visszavágott padlólemez, aminek Hamilton szerint érdekes következményei lehetnek.

Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Mercedes W12 render
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Mercedes, Toto Wolff
Forma-1, Mercedes W12, Steve Jones, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Lewis Hamilton, Toto Wolff, Valtteri Bottas
Forma-1, Mercedes W12
Forma-1, Mercedes W12, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes W12, James Allison, Toto Wolff, Hywel Thomas
Forma-1, Mercedes W12, AMG logo

„Veszítettünk a hátsó leszorítóerőből, ami jelentős szerepet játszhat, főleg ami az abroncsok teljesítményének csökkenését illeti, az új Pirellik esetében is – magyarázta. – Megbízhatóbbak, vagy legalábbis annak kellene lenniük, de kisebb tapadással rendelkeznek. Szerintem körülbelül nyolc tizedmásodperccel maradnak el a tavalyi gumiktól. Szóval az autó hátulja többet csúszkálhat, ami idén nagyobb mértékű kopáshoz vezethet, emiatt pedig lehetséges, hogy több kiállás lesz. Azonban mindez tényleg csak spekuláció, előfordulhat, hogy a többieknél kevésbé csökkent a leszorítóerő, és jobb pozícióban lesznek.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!