A technikai szabályok jelentős mértékű befagyasztása miatt radikális módosításokat egyébként sem láthatunk az idei évben, a Haas azonban várhatóan a többi csapatnál is kevesebb módosítással készül, ugyanis bevallottan átmeneti évként tekint 2021-re, és már most gőzerővel a 2022-es reformokra készül. Günther Steiner csapatfőnök azonban egyáltalán nem akarja előre leírni az idei szezont.
„Nem tudom pontosan, hogy a többi csapat mivel áll elő, ezért nem is írnám le ezt az évet. Igen, átmeneti év lesz, de mindig megpróbáljuk a legjobbat nyújtani, az autó pedig remélhetőleg jobb lesz a versenyképesség terén, mivel egyes csapatok leszorítóerőt veszítettek a szabályváltozások miatt. Remélhetőleg elérhetünk némi fejlődést. Nem mondanám, hogy feladtuk volna" – mondta a csapatfőnök.
A Haas két fejlesztési zsetonját sem használta fel, így komoly módosítást nem várhatunk az új autótól, amely – mint kiderült – március 12-én pénteken, bahreini idő szerint 8:30-kor debütál, azaz másfél órával a tesztelés kezdete előtt fogják bemutatni.
A csapat elárulta, hogy elsőként Mick Schumacher vezetheti majd a VF-21-est, mielőtt péntek délutánra átadja a volánt Nyikita Mazepinnek. A hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia a tavalyi autóval már megismerkedett (az Abu-dzabi Nagydíj szabadedzésén, majd a fiatal pilóták tesztjén is vezette azt), így vélhetően az idei versenygép is ismerős lesz neki.
„Az egyértelmű prioritás az lesz, hogy még jobban összebarátkozzak az autóval, és mindent leellenőrizzünk, amit le kell, az üléspozíciótól kezdve addig, hogy milyen érzés vezetni a kocsit, és milyen a közös munka a csapattal – tekintett előre Schumacher. – Ezeket a kulcspontokat már egy ideje kijelöltem magamnak, és most, hogy végre tesztelni megyünk, lesz lehetőségem dolgozni ezeken. Már várom ezt, és hogy mindent elrendezzünk, amit el kell ahhoz, hogy készen álljunk az első versenyre."
A Haas mindhárom tesztnapon megosztja majd a munkát versenyzői között, azaz fél napnál többet egyszerre egyikük sem fog vezetni, összeségében pedig mindkettejüknek másfél napja lesz.
„A tesztelési időt jelentősen lecsökkentették erre az évre a korábbi évekhez képest, ez pedig mindent még nagyobb kihívássá tesz egy újonc számára. Minden egyes tíz perc még értékesebb lesz egy tesztnap során, a fő cél pedig az lesz, hogy megtaláljuk a határokat anélkül, hogy túllépnénk azokat" – nyilatkozta az F1-es autóval már meglehetősen tapasztaltnak számító, a Haast azonban korábban még soha nem vezető Mazepin.