A héten folytatódik a Forma-1-es autóbemutatók sora. Március 2-án a Mercedes és az Alpine, március 3-án az Aston Martin, március 5-én pedig a Williams mutatja meg idei versenygépét, emellett pedig a Haas is készül 4-én egy bemutatóval, ők azonban egyelőre csak a 2021-es festésükről rántják le a leplet. De mielőtt megkezdődne a dömping, nézzük meg, hogy az eddig bemutatott autókon melyek voltak a lényegesebb változások tavalyhoz képest.
Nincs könnyű dolga a technikai nyalánkságokra vadászóknak az idei F1-es autóbemutatók során, nem elég ugyanis, hogy a nagyrészt befagyasztott szabályok miatt a szokottnál kevesebb a változtatás, még azt a keveset is mintha jobban takargatnák a csapatok. Így is van azonban olyan, amire már most, az első teszt előtt fény derült.
Összességében a legnagyobb változáson az eddig bemutatott autók közül egyértelműen a McLaren MCL35M ment át, mindez azonban inkább belül, mintsem kívül keresendő, a wokingiaknak ugyanis át kellett állni a Renault erőforrásáról a Mercedesére, ami lényegében minden, a motorborítás alatt található alkatrészt érintett a hűtőktől kezdve az erőforráson át a váltóig.
Az eddig látott külső változásokat is nagyrészt ez a csere eredményezte, más formájú lett a pilóta feje fölötti légbeömlő és változtak az oldalszekrények is.
Mivel a Mercedes erőforrása más elrendezésű, mint a franciáké volt és vertikálisan "foglal több helyet", szűkebbre lehetett szabni az autót a tavalyi modellnél, miközben nőtt a kocsi tengelytávja, amire a Mercedes-motor által megkövetelt hosszabb váltóház miatt volt szükség.
Lényeges eltérés még az új orr, amit már a tavalyi szezon során pályára vitt az istálló, máskülönben fejlesztési zsetonba került volna annak a megváltoztatása, a McLaren pedig mindkét zsetonját az új motorra való átállásra költötte.
Mivel a csapatok többsége a bemutatón, vagy az olyankor közölt rendereken amit csak tud, igyekszik elrejteni, leginkább a bejáratásról készült fotók mutatták meg eddig azt, hogy mire számíthatunk majd a teszteken és az első versenyen. Így az Alpha Tauri AT02-es új orrát (a csapat mindkét zsetonját erre költötte) is csak az Imolában lőtt fényképek leplezték le, az istálló korábban a régi orral mutatta meg az új kocsit.
Az új orrész első ránézésre is karcsúbb és már nélkülözi a korábbi kis nyúlványt az elején, a hasonló kialakítást használó riválisokkal ellentétben az Alpha Tauri azonban nem vette szűkebbre az első szárny tartópilléreit, így azok továbbra is az orr két szélén helyezkednek el. Az orrkúppal együtt az első szárny is változott.
Az Alpha Taurihoz hasonlóan az Alfa Romeo is idei autója, a C41-es elejére használta fel két zsetonját, és akárcsak faenzai riválisa, a svájci istálló is keskenyebb orrkialakításra váltott át, amivel együtt az első szárnyat, az első felfüggesztést és a fékhűtőket is áttervezte aerodinamikai előnyök reményében.
A legkevesebbet az idei autójából eddig egyértelműen a Red Bull mutatta, a milton keynes-i gárda ugyanis csak erősen kozmetikázott rendereket közölt az RB16B-ról, amelynek silverstone-i bejáratásáról egyetlen képkockát sem adtak ki. A renderek pedig csalódáskeltően kevés újdonságot mutattak arról a kocsiról, amelyet sokan a Mercedes egyetlen idei kihívójaként tartanak számon, az idei modell ugyanis apróbb, a padlólemezre vonatkozó szabályváltozások miatt kötelező módosításoktól és egy kicsit más első fékhűtőtől eltekintve lényegében ugyanaz volt, amelyet a tavalyi szezonzárón láthattunk.
Szándékosan nem ejtettünk szót az idei évre kötelezően változó padlólemezről, ezek a módosítások ugyanis minden autón fellelhetőek: a csapatok a szabályokat követve jókora szeletet lecsaptak a hátsó kerekek előtti részből, az így elveszített leszorítóerőt pedig mindenki más megoldásokkal próbálja visszanyerni, de ezeket a részleteket és a diffúzor környékét egyelőre olyannyira takargatják, hogy még a bejáratáson készült fotókon sem mutatnak belőle szinte semmit, így ezen a téren majd csak a bahreini teszten leszünk okosabbak.