Folytatódik az autóbemutatók sora a Forma-1-ben. A McLaren és az Alpha Tauri idei autójának leplezése után a mezőnyből harmadikként az Alfa Romeo Racing is memutatta, hogy milyen autóval fog nekivágni a 2021-es szezonnak. A csapat lengyel főszponzra, az Orlen miatt a bemutató helyszíne a varsói Nagyszínház volt, a koronavírus-járvány miatt ugyanakkor nézők nélkül, online formában zajlott. A bemutatót az alábbi lejátszóablakban nézheti vissza!
A C41-es kódjelű kocsiról már kiszivárgott néhány részlet és egy alacsony felbontású fotó, a lényeget azonban csak a bemutató alkalmával tárta a világ elé a csapat. Ami a C41-es elnevezést illeti, nem véletlen, hogy a tavalyi C39-es modell után nem a C40-es jelzés következik. Ennek oka a 2021-ről 2022-re halasztott szabályváltozások.
A Sauber már korábban elkezdte a C40-es fejlesztését, de mivel az csak az új szabályokkal lesz kompatibilis, értelemszerűen csak 2022-ben vethető be. A csapat azonban nem változtatott az elnevezésen, hanem az idei, 2020-as autó továbbfejlesztett változatának számító modellnek a C41-es jelzést adta.
Az Alfa Romeo az idei szezonban is Ferrari-motorral és változatlan pilótafelállással száll harcba a pontokért, azaz a 41 esztendős Kimi Räikkönen csapattársa Antonio Govinazzi lesz. A kettős zsinórban harmadik közös idényét kezdi meg.
Jelenleg még sok az ismeretlen, voltak szabályváltozások, amelyekről nem tudjuk, hogy milyen hatással lesznek a mezőnyre és ezáltal hol leszünk. Remélhetőleg előrébb, mint tavaly.
– nyilatkozta Räikkönen az autó bemutatóján. – Néhány héten belül a teszten már többet fogunk tudni, majd az első futamon meglátjuk, hogy pontosan hol tartunk. A legjobbunkat fogjuk nyújtani, legyünk bárhol is."
„Minden szezonban nagyon izgalmas először látni az új kocsit – vette át a szót csapattársától Antonio Giovinazzi. – Ez a leggyönyörűbb az elmúlt három év autói közül, remélhetőleg a leggyorsabb is. Várom az első teszet, ahol majd először vezethetjük, remélhetőleg azonnal gyors lesz és nagyszerű eredményeket érhetünk el vele a szezon során."
Az istállót az idei szezonban is tesztpilótaként segíti a lengyel Robert Kubica, aki várhatóan pénteki első szabadedzéseken is vezethet majd amellett, hogy a szimulátorban dolgozik. „Először is nagyon örülök, hogy itt lehetek. Lengyelországból indulva csodálatos, hogy most először a saját országomban vehetek részt egy autó bemutatóján, úgyhogy köszönöm mindezt a főszponzorunknak. Ez nemcsak nekem, hanem minden lengyel szurkolónak egy különleges nap. Ami a csapatban betöltött szerepemet illeti, az nagyon világos. Mivel napjaink Forma-1-ében limitáltak a tesztelési lehetőségek, a szimulátorozás elég fontos.
A pályán és azon kívül is igyekszünk a lehető legkeményebben dolgozni, a szimulátorunk eléggé új, úgyhogy van vele munka, de természetesen a legfőbb eredményeket a pályán lehet majd látni, úgyhogy a téli tesztelés elég fontos lesz.
Persze remélem, hogy a szezon során a pénteki első szabadedzések során lesz majd lehetőségem vezetni a kocsit, hogy felvegyem a ritmust és képben maradjak azzal kapcsolatban, hogy miként fejlődik a kocsi."
Frédéric Vasseur csapatfőnök az istálló által közzétett közleményben elmondta, hogy ők is áthozták a tavalyi autó nagy részét az idei évre, de így is nagyon mozgalmas telük volt, mivel ambiciózus tervekkel készültek. „A 2021-es autó ugyanarra a filozófiára alapul, mint az elődje, de új aerodinamikai szabályokat vezettek be, ami azt jelentette, hogy vissza kellett mennünk a szélcsatornába" – ecsetelte a francia szakember.
Amellett, hogy a többi istállóhoz hasonlóan a C41-essel is igazodniuk kellett a padlólemezre vonatkozó változtatásokhoz, és szűkebbre kellett szabni azt,
beigazolódtak a korábbi feltételezések: az Alfa Romeo valóban az orr áttervezésére költötte el a két rendelkezésre álló zsetonját.
Jan Monchaux technikai igazgató elmondta, a kasztni, a váltó, és a hűtési rendszer is változatlan maradt, valamint beszélt arról is, hogy a szezon során tervezik fejleszteni a kocsit, de jóval kisebb mértékben, mint általában, hiszen már ők is a 2022-es technikai reformokra fognak koncentrálni.
A szakember kiemelte, a kezükre játszik, hogy harmadik éve ugyanaz a pilótapárosuk, így azokra a területekre tudtak koncentrálni az új autóval, amelyeket Räikkönen és Giovinazzi is kifogásolt a tavalyi modellnél.