A Haas idei pilótapárosát alkotó Mick Schumacher és Nyikita Mazepin egyaránt rendelkezik Forma-1-es tapasztalattal, hiszen mindketten többször is teszteltek már F1-es autót, ennek ellenére mindketten számos új élménnyell gazdagodtak a bahreini teszten. A hétszeres világbajnok fiának a Pirelli sokat bírált abroncsai valóságos felüdülést jelentettek az F2-ben használt gumik után, az orosz versenyző pedig azzal szembesülhetett, hogy mennyi leszorítóerőt veszít egy másik autó mögött haladva.
A Forma-1-ben rendszeresen kritika tárgyát képezik a gumik, amiket hol azzal bírálnak, hogy túlságosan tartósak és kiszámítható, egykiállásos versenyeket eredményeznek, hol pedig azzal, hogy túl hamar túlmelegszenek és elkopnak, ezért nem lehet velük huzamosabb ideig a határon autózni. Nyugodtak lehetünk afelől, hogy az idei évben is mindkét vélemény elő fog fordulni, az utóbbi két szezont a Forma-2-ben töltő Mick Schumacher irányából azonban egyelőre inkább pozitív kommentek érkeztek.
Mindez annak tükrében nem csoda, hogy a Forma-2-ben ha lehet, még az F1-nél is jobban kell óvni az abroncsokat. „Elég nagy a különbség az F2-höz képest. Meg kell mondanom, igazán élveztem a vezetést ezeken a gumikon.
Különösen a C2-esen volt nagyon-nagyon izgalmas vezetni. Elég kemény keverék, és eléggé más volt a Forma-2-höz képest, hogy keményem nyomhattam velük
– lelkendezett Schumacher, miután huzamosabb ideig próbára tehette az idei kínálat második legkeményebb abroncsát. – A Forma-2-ben az időmérős köröket összehasonlítva szinte mindig 6-8 másodperccel lassabbak vagyunk, úgyhogy üdítő érzés volt ezeken a gumikon menni és keményen meghajtani azokat."
A Pirelli az idei szezonra változtatott az abroncsokon annak érdekében, hogy azok kevésbé melegedjenek túl és tartósabbak legyenek, így vélhetően nem Schumacher lesz az egyetlen, aki pozitív véleménnyel lesz róluk.
Természetesen a Bahreinben szintén tesztelő Mazepinnek is volt bőven új élménye. Az orosz versenyző egy alkalommal pedig kis híján bajba is került, amikor a pálya ugyanazon pontján, ahol Romain Grosjean tavaly óriási balesetet szenvedett, kitört alatta az autó hátulja. Szerencsére Mazepinnek sikerült megfognia a kocsit, majd utólag elmondta, az előtte haladó Antonio Giovinazzi által előidézett leszorítóerő-veszteség volt a megingás oka.
„Közismert, hogy az F1-es autóknak nagy a legszorítóereje, és ebből rengeteget elveszítenek egy másik autó mögött. Ilyen kevés tesztelési lehetőséggel és a tudattal, hogy valószínűleg sok autó lesz előttem a bahreini verseny rajtjánál, meg akartam tapasztalni, hogy mennyi leszorítóerőt veszítek” – ecsetelte az orosz.
Ez sikerült és hogy őszinte legyek, majdnem összetörtem az autót, mert óriási volt a széllökés, ami oldalba kapott. Ijesztő pillanat volt, de jó volt kipróbálni."
„Antonio kevesebb üzemanyaggal ment és nem egyenletes köröket autózott, miközben és versenyszimuláción voltam és lassabb tempóban köröztem. Úgyhogy megelőzött, de mögötte maradtam, hogy tanuljak."
„Jelenleg úgy gondolom, hogy nagyon nagy a különbség, de mindez nem meglepő. Az F2-es autók is nagy leszorítóerőt generálnak, de nehezebbek. Vannak különbségek itt-ott, de ez nem jelent újdonságot. A versenyek sokkal nehezebbek lesznek."