KUALA LUMPUR, MALAYSIA - MARCH 24: (L-R) Third placed Michael Schumacher of Germany and Mercedes GP, pole sitter Lewis Hamilton of Great Britain and McLaren and second placed Jenson Button of Great Britain and McLaren celebrate in parc ferme following qualifying for the Malaysian Formula One Grand Prix at the Sepang Circuit on March 24, 2012 in Kuala Lumpur, Malaysia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Michael Schumacher 2012-es visszavonulása után a Mercedes teljesen más világbajnokot kapott a 2013-ra a csapathoz szerződő Lewis Hamilton személyében, akinek hozzáállása elmaradt elődjétől.
Noha hatévnyi Forma-1-es tapasztalattal és egy világbajnoki címmel a háta mögött érkezett meg 2013-ban a McLarentől a Mercedeshez, az azóta hét egyéni és hét konstruktőri világbajnoki címet nyerő istálló vezető stratégájának és sportigazgatójának elmondása szerint Lewis Hamilton egyáltalán nem volt az a fajta csapatjátékos, aki ma. A másodszor (ezúttal végleg) visszavonuló Michael Schumachert váltó brit pilóta az elmúlt évek során azonban rengeteget fejlődött ezen a téren.
A Schumacherről szuperlatívuszokban beszélő, a sportág első hétszeres világbajnokának csapathoz és az alkalmazottakhoz való hozzáállását az egekig magasztaló Mercedes-kulcsfiguráknak, köztük James Vowles vezető stratégának és Ron Meadows sportigazgatónak bizonyára éles volt a kontraszt a távozó német és a helyére érkező Hamilton hozzáállásában, utóbbi kezdetben ugyanis egyáltalán nem úgy viszonyult hozzájuk, ahogy nagynevű elődje tette.
Amikor csatlakozott hozzánk, egy zsoldos volt. Saját maga miatt volt itt, hogy versenyeket nyerjen
– nyilatkozta Vowles a Beyond the Grid podcastban, majd elmondta, hogy ez idővel megváltozott. – Ez a vágy a győzelem iránt később sem veszett ki belőle, de rájött, hogy az ember a csapattal együtt, a csapat részeként nyer, aminek eredményeként a valaha élt legnagyobb sportember válik belőle. Az egyén önmagában nem tudja ezt megcsinálni. Nagyon más a jelleme most ahhoz képest, amilyen akkor volt, amikor csatlakozott hozzánk."
Mindezt megerősítette a Vowles és a mérnökigazgató Simon Cole mellett kedvenc pilótájának szintén Schumachert, és nem Hamiltont megnevező Ron Meadows is, aki szerint utóbbi versenyző akkoriban mindig csak arra fókuszált, hogy a lehető leggyorsabban vezessen, mostanra azonban érettebbé vált, és már nagyobb távlatokban gondolkodik. „Korábban a könyörtelen nyerni akarása minden versenyen megmutatkozott a vezetésében – mondta Meadows. – Szerintem mostanra sokkal számítóbb versenyző lett.
Az első futam első körétől kezdve a bajnokságot tartja szem előtt, sokkal többet gondol arra, hogy miként vigyázzon a gumikra és az autóra.
A hétvégékhez való hozzáállása, a gondolkodása az autóban, és minden egyéb sokkal számítóbbá, tisztává és klinikai pontosságúvá vált. A célja a tökéletesség, amit nem könnyű elérni, de ő minden alkalommal erre törekszik."