Carlos Sainz bevallottan lépésről lépésre haladva igyekszik beilleszkedni a Ferrarinál és összeszokni a számára teljesen ismeretlen autóval ahelyett, hogy ajtóstul rontana a házba. A jelenleg az F1 adatelemzéssel foglalkozó osztályának igazgatójaként dolgozó, korábban hosszú éveken át a Ferrarit erősítő Rob Smedley úgy véli, hogy ez a lehető legjobb hozzáállás a spanyol pilóta részéről. A brit szakember felidézte azt is, milyen az, amikor valaki teljesen másképp gondolkodik.
Smedley 2006 és 2013 között Felipe Massa versenymérnökeként tevékenykedett a maranellói istállónál, majd a brazil pilótával együtt a Williamshez igazolt, ahol 2018 végéig vezető versenymérnökként dolgozott. A 2006-os idényben azonban csak menet közben léptették elő a tesztcsapatból Massa mellé, azok után, hogy Michael Schumacher újdonsült csapattársa nem éppen úgy kezdte első ferraris idényét, ahogy azt a csapat várta.
Massa 2002-ben, a Saubernél mutatkozott be az F1-ben, de amellett, hogy a nyers tempója megvolt, igencsak szeleburdi módon versenyzett. A 2003-as szezont tanulással töltötte a Ferrari tesztpilótájaként, majd 2004-re visszatért a Sauberhez. A Scuderia 2005-ben jelentette be, hogy 2006-tól ő veheti át a távozó Rubens Barrichello helyét Schumacher oldalán. A brazil pilóta eleinte azonban csak bukdácsolt, az Ausztrál Nagydíjon például az időmérő edzésen és a futamon is összetörte az autót.
Az első kilenc versenyből mindössze egyszer állt dobogóra (Schumacher hatszor, ebből kétszer nyert), amikor pedig már kezdett volna inogni alatta az ülés, összekapta magát, a Török Nagydíjon megszerezte élete első futamgyőzelmét, majd a szezonzáró Brazil Nagydíjat is megnyerte. Smedley szerint a javulás nem volt véletlen, Massa hozzáállása ugyanis nem volt megfelelő a szezon elején.
Ha visszamegyünk abba az időbe, amikor Felipe versenyzőként kezdett a Ferrarinál, láthatjuk, hogy nagy hibát követett el azzal, hogy kimondta, megérkezik és fel kell vennie a versenyt Michaellel.
Michael Schumacherrel, a hétszeres világbajnokkal, aki távol állt egy nyeretlen kezdőtől" – nyilatkozta a mérnök az F1 Nation podcastban.
Smedley felidézte, hogy végül a csapat közbelépésére volt szükség ahhoz, hogy Massát jó irányba tereljék. Ő is ekkor került a brazil pilóta mellé, akivel az azt követő évek során elválaszthatatlanok lettek, és Smedley legalább akkora támasza volt a pilótának mentális részről, mint amennyire a technikai kérdésekben segítette. „Felipe tulajdonképpen abba a folyóba lépett, hogy azt hitte, hozni fogja Schumacher szintjét és le is fogja győzni őt. Ez az első perctől kezdve elkezdett kibontakozni és
egészen addig tartott, amíg a megfelelő emberekkel nem vettük körül őt, akik visszarántották a földre és azt mondták, »nem fogod megverni Michaelt, úgyhogy ezt felejtsd is el.
Végül majd képes leszel rá, de hosszú időbe fog telni, úgyhogy most elkezdünk dolgozni egy strukturált megközelítésen, rengeteg folyamaton fogunk végigmenni és a nyers tehetségedre fogunk támaszkodni, hogy kikászálódj abból a helyzetből, amiben jelenleg vagy, és elkezdj fejlődni."
Carlos Sainz esete, noha nem teljesen ugyanaz, de sok mindenben hasonlít Massáéhoz. Most is adott egy olyan pilóta, aki már évek óta a Ferrari tagja, illetve a spanyol pilóta személyében egy olyan, aki csak most érkezett. Bár nem hétszeres világbajnok, Charles Leclerc gyorsaságát sem kérdőjelezi meg senki, így Smedley szerint kifejezetten bölcs dolog Sainz részéről, hogy lépten-nyomon azt hangoztatja, lépésről lépésre halad az akklimatizálódásban és semmit sem akar elsietni, mert az csak buta hibákhoz vezetne.
Így tett például a Bahreini Nagydíj rajtjánál is, ahol a megszokottnál óvatosabb volt, mivel még nem tapasztalta meg, hogy milyen vezetni a Ferrarit azok között a körülmények között.
A legrosszabb dolog, amit tehetett volna, ha már most tesz egy bátor kijelentést arról, hogy el fogja homályosítani Charles-t és megszerzi az elő számú státuszt
, mivel ha nem jön össze, csak egyre nő a nyomás, mígnem végül szinte leküzdhetetlen lesz" – mondta Smedley.