Noha a története alapján egy hatodik és egy nyolcadik helyezésnek aligha kellene örülnie, a Ferrari jelenlegi helyzetét és tavalyi teljesítményét nézve bizakodásra ad okot a Bahreini Nagydíjon nyújtott teljesítmény. Annak ellenére, hogy a negyedik rajtkockából induló Charles Leclerc nem tudta megtartani ezt a pozíciót, és Lando Norristól, valamint a bokszutcából rajtoló Sergio Péreztől is kikapott, a monacói pilóta elégedetten értékelt.
A múltban nem vezettem valami jól itt, szenvedtem a gumikezeléssel, ez volt az egyik gyengém itt, de ma előreléptünk ebben. Persze még nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de jelentős lépést tettünk előre
– nyilatkozta Leclerc a Sky Sportsnak, majd kitért a soron következő, imolai futamra és arra, hogy azért még sok munka vár rájuk. – Nagyon várom már, imádok vezetni az imolai pályán. Nem tudom, hogy lesznek-e nézők, de remélem. Mindenesetre várom és remélhetőleg versenyképesebbek leszünk, mint itt. Optimistább vagyok, mint tavaly, a fejlődést elnézve pedig jól néz ki a helyzet. Ugyanakkor két lábbal a földön kell maradnunk és tovább folytatnunk a munkát."
A nyolcadik helyről induló és ugyanott célba érő Carlos Sainz is optimistán látta első ferraris versenyét, amelyen a "lassan járj, tovább élsz" elvet követte, és mivel még mindig nem ismeri igazán jól az SF21-est, inkább óvatosabban kezdett. „Hogy őszinte legyek, gyenge volt az első köröm, mert nem akartam túlfeszíteni a húrt, nem tudtam, hogy az autó hogyan fog reagálni a szélre és a többi autó által keltett légörvényre.
Úgyhogy nem fogok hazudni, egy kicsit talán túl óvatos voltam, de szándékos volt. A következő futamon lesz lehetőség elkezdeni úgy támadni az első körben, ahogyan tettem azt a McLarennel, jelenleg azonban még kicsit visszafogottabb vagyok.
Aztán amint tiszta lett előttem a pálya, nagyon jó tempót autóztam és jó érzés volt vezetni az autót a közepeseken és a keményen is, egy kicsit gyorsabb voltam a McLareneknél előttem. Jobb volt, mint amire számítottam."
A spanyol pilóta ugyanakkor nem tart attól, hogy idővel ne tudna megint olyan agresszív lenni a rajt után, mint a McLarennel, most csak egyszerűen nem akar balesetbe keveredni.
Fegyelmezett maradok, nem akarok hülyeséget csinálni az első versenyeken, mert gyűjtenem kell a kilométereket, hogy ráérezzek az autóra.
Az első három körben is nagyon más érzés volt vezetni a kocsit, mint a McLarent, sok új dolgot tanultam. Tudatos megközelítés volt ez a részemről. Ezzel együtt az első kör mindig az erősségeim közé tartozott, úgyhogy a jövőben lesz lehetőségem ismét támadó üzemmódba váltani. Ma jó volt a tempóm, és most ez a legfontosabb."