A szezonnyitó Bahreini Nagydíj után a győzelemről nem sokkal lemaradó Red Bull-istállónál úgy vélték, hogy az RB16B elég gyors volt az első helyhez, amiből erőt meríthetnek a folytatásra. A Mercedes a jobb taktikával, a gumikkal való jobb sáfárkodással (két új kemény szettet spóroltak meg a versenyre), és persze Lewis Hamilton kiváló versenyzésével verte meg őket. Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója azonban utólag elárulta, igen sokat veszítettek egyéb problémáknak köszönhetően.
Az eddig is tudott volt, hogy Verstappen a Bahreini Nagydíj elejétől kezdve a differenciálművel kapcsolatos problémával küzdött, amelyet a csapat nem is tudott megoldani menet közben. Az azonban csak most, Marko szavaiból derült ki, hogy milyen sokat is veszített emiatt Verstappen és a mezőny végéről felzárkózó Sergio Pérez.
A legkomolyabb gondunk a verseny elején adódott, amikor probléma lépett fel a differenciálművel. Az első szektorban drasztikus mértékben lassultunk, körönként akár három tizedmásodpercet is veszítettünk
– nyilatkozta az osztrák a formel1.de-nek. – Nem mellesleg Pérez autójával is ugyanez volt a helyzet. Ettől nemcsak a tapadás csökkent, hanem jobban kipörögtek a hátsó kerekek, ami túlhevítette azokat. Ebben az időszakban nem tudtuk kiautózni azt az előnyt, amire szükségünk lett volna az elévágás megakadályozásához. 2,5 másodpercről 1,7 másodpercre csökkent a különbség. Ez volt a döntő az első etapban, ahol egyértelműen hátrányban voltunk."
Amikor Hamilton a második helyről a bokszba hajtott, Verstappent hiába hívta volna ki egyből a Red Bull, a holland pilóta már úgy is a Mercedes mögé jött volna csak vissza, így érthető, hogy mással próbálkozott a csapat.
A probléma nélkül azonban egy kör előnye alighanem még lett volna a bikások versenyzőjének, Hamilton tehát nem tudta volna megszerezni a pályaelőnyt.
És ha mindez még nem lett volna elég, a Red Bullnak a futam későbbi szakaszában a Honda-erőforrás teljesítményéből is vissza kellett vennie, árulta el Marko. „Utána adódott egy újabb problémánk, nevezetesen az, hogy lejjebb kellett tekernünk a motort a hőmérsékletek emelkedése miatt. Max azonban így is fel tudott zárkózni."
Ami a soron következő, imolai versenyt illeti, a Mercedes szerint ott a Red Bull még gyorsabb is lehet, Marko azonban óvatos, mivel úgy véli, a bahreini futam megmutatta, hogy hiába gyorsabbak, semmilyen hiba nem fér bele, ha le akarják győzni a Mercedest. „Szerintem a jelenlegi csomagunkkal, egy nagyon versenyképes erőforrással, egy olyan kasztnival, amely minden helyzetben jól reagál, ismét egy szinten leszünk a Mercedesszel.
Most már tudjuk, hogy csak akkor lehetünk sikeresek ellenük, ha hiba nélkül teljesítünk. Mindennek a helyén kell lennie.
Arra számítunk, hogy hasonló lesz a helyzet, de remélhetőleg Max lesz a dobogó tetején."