Az első két futam után fej fej mellett halad az idei F1-es mezőny két élcsapata, a Red Bull és a Mercedes. Ez a közönség szempontjából igen kedvező, a mérnököket viszont napról napra nagyobb dilemma elé állítja, hiszen jövőre teljesen új autót kell majd építeni, és fokozatosan át kell csoportosítani a forrásokat.
Ez minden évben megoldandó feladat, idén viszont még nagyobb, mert a költségplafon révén a pénzügyek, az aerodinamikai fejlesztéseket érintő korlátozások révén pedig a kapacitások is korlátozottak. Az elmúlt évek legjobb szezonkezdete láttán a Red Bullnál úgy gondolják, addig ütik a vasat, amíg meleg.
Testvércsapatuk, az Alpha Tauri hagyományosan hamarabb kezdi a munkát a következő évi autón, mert a szűkösebb gyártási kapacitás miatt több időre van szükségük az előkészületekre. Franz Tost csapatfőnök Imolában elárulta, ők és a többi istálló is dolgozik már a 2022-es autón, már tavaly elkezdték tanulmányozni a szabályokat.
„Gyanítom, hogy június-júliusig még dolgozunk egy kicsit az idei autón, de természetesen a szezon során egyre több mérnök átáll a ’22-es projektre. Ez persze a teljesítményünkön is múlik, hogy mennyire haladunk az év első felében. Utána a technikai igazgató döntése, hogy mikor állunk át teljesen a ’22-es autóra.”
A szezont az elvárásaikhoz képest gyengén kezdő csapatok hajlamosak hamarabb váltani a következő évi autó fejlesztésére. Ide sorolható egyelőre az Aston Martin is, de Otmar Szafnauer csapatfőnök kijelentette, egyelőre nem gondolkodtak azon, hogy feladják az idei munkát és teljesen a 2022-es modellel kezdenek foglalkozni.
„Azt terveztük, hogy folytatjuk az autó fejlesztését és továbbra is ezt a tervet követjük. Menet közben lehetséges, hogy ezt átgondoljuk, de egyelőre nem változtattunk a fejlesztési terveken” – jelentette ki. Hasonló a helyzet a Ferrarinál is, Mattia Binotto csapatfőnök szerint „a csapat már most 2022-re összpontosít, de így is lesz még néhány új fejlesztésünk."