A Forma-1-es csapatok sokszor kissé érthetetlen mértékű paranoiáját látva sokakban felmerülhet a kérdés, hogy mi szükség van minderre. Az idei előszezon során is megfigyelhető, hogy a legtöbb istálló nem azt az autót mutatta be, amellyel majd megkezdi a tesztelést Bahreinben, illetve csak olyan képeket és felvételeket közölt az új kocsi bejáratásáról, amelyeken szinte semmilyen fontos részlet nem látszik. Pat Fry, az Alpine technikai igazgatója elárulta, hogy mindez nem véletlen.
A technikai szabályok nagy mértékű befagyasztása és a padlólemezre vonatkozó szabályváltozás azt eredményezte, hogy 2020-ról 2021-re meglehetősen kevés változást tudtak végrehajtani az istállók a tavalyi modellen és azt a keveset még a szokottnál is jobban rejtegetik. Különösen igaz ez a padlólemezt érintő módosításokra, hiszen ezen a területen mindenkinek egytől egyig alkalmazkodnia kellett. „A padlólemez kialakítása, amit a csapatok próbálnak elrejteni, valamint a fékhűtők alakjának kialakításában és a diffúzornál történt változások igen jelentős leszorítóerő-veszteséget eredményeztek. Szerintem ez lesz a legfőbb fejlesztési terület, nekünk is megvan már a programunk erre" – nyilatkozta Fry a Racefansnek.
A technikai igazgató elmondta, hogy mivel ezt a területet igen nehéz modellezni a szálcsatornában, hiszen a gumi deformálódását pontosan senki sem tudja mesterséges körülmények között reprodukálni, a puding próbája ezúttal is az evés, azaz a bahreini teszt lesz.
„Arra számítok, hogy mindenki egy halom tesztelemmel fog megjelenni Bahreinben és az első néhány versenyen.
Szerintem egyikünknek sincs egyetlen jó megoldása, helyette egy csomó elemet kell tesztelnünk, hogy megértsük, melyik a jó
– mondta, majd kitért arra, hogy a leszorítóerő terén egyelőre rosszabbul állnak, mint tavaly. – Még egyértelműen nem sikerült a teljes veszteséget visszahozni, de folyamatban van. Az első teszten igazán izgalmas lesz megfigyelni, hogy mennyire jó a korreláció a szélcsatornával és a CFD-vel."
Addig azonban egyik csapat sem akarja felfedni a kártyáit. A legjobban a Red Bull titkolózik, ők ugyanis még csak fotót sem közöltek az RB16B bejáratásáról, de az Alpine is csak olyan képeket tett közzé, amelyeken nem látszik semmilyen fontos részlet. Ez elsőre felesleges óvatoskodásnak tűnhet, Fry szerint azonban nem az, ugyanis minden nap számít a fejlesztési versenyben, olyan gyorsan le tudják másolni a rivális megoldásait.
A valóság az, hogy ha látok valamit valakinek az autóján, ami egy másfajta terelőlap vagy egy más alakú padlórész, akkor azt két napon belül ki tudom próbálni a szélcsatornában, egy hét alatt pedig már fent is van az autón
– árulta el a szakember. – Úgyhogy a padlólemezt érintő szabálymódosítás nagy változás egy kis részén az autónak, de ezzel együtt elég könnyű reagálni és megnézni, hogy valaki más megoldása jobban működik-e, mint mindenki másé. Egyszerűen ilyen a Forma-1 természete, nem igaz? Mindannyian okosnak hisszük magunkat és megpróbáljuk elrejteni, hogy mit csinálunk, hogy majd Bahreinben kiderüljön, ki mennyire gyors."