Azok után, hogy várhatóan a szezon harmadik és negyedik versenyét, azaz a Portugál és a Spanyol Nagydíjat is nézők előtt rendezhetik meg, a tavalyi kimaradás után a versenynaptárba az idén visszatérő Monacói Nagydíj is nézők előtt kerül lebonyolításra. A verseny hivatalos honlapján már meg is kezdődött a jegyértékesítés, a harmadik hazai futamára készülő Charles Leclerc rajongói ráadásul saját tribünt kapnak.
Tavaly 1954 óta először fordult elő, hogy nem volt Forma-1-es Monacói Nagydíj, miután a koronavírus-járvány következtében a szervezők kénytelenek voltak lemondani a rendezést. Az idén azonban visszatér a patinás futam, amely a szezon ötödik állomásaként került be a 2021-es versenynaptárba, és nemcsak hogy visszatér, de rögtön nézőkkel teszi mindezt. Persze a városi jelleg miatt zárt kapus rendezés esetén is számos nézője lett volna a nagydíjnak a pályát körülvevő házak erkélyeiről,
így azonban a mobil lelátók is felállításra kerülnek, hogy legfeljebb 40-50%-os telítettséggel üzemeljenek a hétvége során.
A szervezők a más sportrendezvényeken, többek között a NASCAR-ban is alkalmazott sakktáblaszerű helykiosztást alkalmazzák, ami lehetővé teszi a biztonságos távolság megtartását úgy, hogy a jegyek fele értékesítésre kerül. Az egyelőre nem tisztázott, hogy a jegyvásárlóknak más előírásoknak (PCR-teszt, oltás) is meg kell-e felelniük, ez vélhetően a futam előtti hetek során fog körvonalazódni, miután az európai járványhelyzet is folyamatosan változik.
Jó hír a Ferrarival harmadik szezonját futó, monacói születésű Charles Leclerc-nek és rajongóinak is, hogy az idén nemcsak megrendezik a Monacói Nagydíjat, hanem szurkolókat is a lelátókra engednek, és ha mindez nem lenne elég, Leclerc szimpatizánsai külön tribünre ülhetnek.
A Gazzetta dello Sport információi szerint Leclerc-nek már a tavalyi versenyre lett volna "saját" lelátója, vagy legalábbis lelátórésze, de ugye abban az évben a futam elmaradt. A szervezők a pilótával közösen az idei futamra az uszoda előtti Tabac-kanyarban található K jelű tribünt jelölték ki erre a célra, ahol a limitált befogadóképesség miatt 1000 helyett 500 Leclerc-drukker foglalhat majd helyet. A két napra szóló belépő mellé a jegytulajdonosok dizájner sapkát és pólót, valamint Ferrari-táskát kapnak, illetve a mobiltelefonjukra egy linket, amelyen keresztül az előre meghatározott időpontban Zoomon kérdezhetnek a kedvencüktől.