Alonso szerint neki többet kell javulnia, mint az autójának

Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
IMOLA, ITALY - APRIL 16: Fernando Alonso of Spain driving the (14) Alpine A521 Renault on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 16, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Fernando Alonso optimista az imolai fejlesztéseket illetően, de hozzátette, az ő részéről még nagyobb szükség van az előrelépésre. A kétszeres F1-es világbajnok úgy véli, még nem értették meg teljes mértékben az idei Alpine viselkedését.

A Bahreini Nagydíj után az F1-es közvélemény rengeteg dicséretben részesítette Fernando Alonsót, hiszen a sorozatba két kihagyott idény után visszatérő versenyző rögtön a 9. helyre kvalifikált, és önhibáján kívüli kieséséig a pontszerzésre is megvolt az esélye. Csapata, az Alpine ellenben nem lehetett túlságosan elégedett, hiszen a szezonnyitó alapján úgy tűnik, hogy a McLaren, a Ferrari és az Alpha Tauri is előttük van.

Alonso dicséretet, az Alpine kritikát kapott a bahreini szereplés után Forrás: Formula 1 via Getty Images/2021 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

Az enstone-i istálló igyekszik javítani az A521-es versenyképességén, és már az Emilia Romagna Nagydíjra új alkatrészekkel készültek. A spanyol versenyző azonban hozzátette, momentán nem az általa használt versenygépnek kell a legnagyobb mértékben előrelépnie.

– nyilatkozta az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján. – Megnézzük, Imolában mely területeken javulhatunk, ugyanakkor jelen pillanatban valószínű, hogy nekem többet kell fejlődnöm, mint a kocsinak.”

Utóbbi kijelentését arra alapozza, hogy Bahreinben az olyan, egyébként megszokott procedúrák jelentettek neki kihívást, mint a felvezető és az első kör, valamint a kerékcserék, ezek ugyanis több mint két év után újszerűen hatottak számára.

Ugyanakkor az idénynyitón tapasztalt stressz jelentősen csökkent, így Alonso reméli, hogy Imolában jobb produkcióra lesz képes.

Persze ezzel együtt az autó is rendelkezik gyengeségekkel, és ezzel Alonso is tökéletesen tisztában van. A 40. életévében járó pilóta elárulta, a relatíve kismértékű szabályváltozások ellenére a francia alakulatnál még nincsenek tisztában minden aprósággal az autó viselkedését illetően.

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nyikita Mazepin, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Aston Martin, II. Fülöp, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Daniel Ricciardo, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Honda logo, pályaelhagyás, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Mario Isola, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Frederic Vasseur, Alfa Romeo Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, Mario Isola, Frederic Vasseur, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Günther Steiner, Haas, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Aston Martin, F1 logo, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Sergio Pérez, Helmut Marko, Red Bull, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Emilia Romagna Nagydíj 2021, péntek

„Még azzal együtt is, hogy a 2021-es szezon a 2020-as előírásokon alapszik, számos istálló autóján láthattunk jelentős változtatásokat – magyarázta. – Az Alpine esetében ugyanez a helyzet, néhány területen még mindig meg kell értenünk a kocsi működését, amivel a beállításoktól függően más és más eredményeket lehet elérni.

Alonso kiemelte, hogy hasonlóan a tavalyi idényhez, a középmezőny 2021-ben is rendkívül szoros, és a 6-7. helyet csupán 3-4 tized választja el a 14-15. pozíciótól. Gondolatait azzal zárta, hogy ezen belül a lehető legjobb helyen akarnak végezni.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!