IMOLA, ITALY - APRIL 16: Fernando Alonso of Spain driving the (14) Alpine A521 Renault on track during practice ahead of the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 16, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Fernando Alonso optimista az imolai fejlesztéseket illetően, de hozzátette, az ő részéről még nagyobb szükség van az előrelépésre. A kétszeres F1-es világbajnok úgy véli, még nem értették meg teljes mértékben az idei Alpine viselkedését.
A Bahreini Nagydíj után az F1-es közvélemény rengeteg dicséretben részesítette Fernando Alonsót, hiszen a sorozatba két kihagyott idény után visszatérő versenyző rögtön a 9. helyre kvalifikált, és önhibáján kívüli kieséséig a pontszerzésre is megvolt az esélye. Csapata, az Alpine ellenben nem lehetett túlságosan elégedett, hiszen a szezonnyitó alapján úgy tűnik, hogy a McLaren, a Ferrari és az Alpha Tauri is előttük van.
Az enstone-i istálló igyekszik javítani az A521-es versenyképességén, és már az Emilia Romagna Nagydíjra új alkatrészekkel készültek. A spanyol versenyző azonban hozzátette, momentán nem az általa használt versenygépnek kell a legnagyobb mértékben előrelépnie.
Elégedett vagyok a csapattal és a fejlesztésekkel, amelyek szerintem valamelyest javítják az autó teljesítményét
– nyilatkozta az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján. – Megnézzük, Imolában mely területeken javulhatunk, ugyanakkor jelen pillanatban valószínű, hogy nekem többet kell fejlődnöm, mint a kocsinak.”
Utóbbi kijelentését arra alapozza, hogy Bahreinben az olyan, egyébként megszokott procedúrák jelentettek neki kihívást, mint a felvezető és az első kör, valamint a kerékcserék, ezek ugyanis több mint két év után újszerűen hatottak számára.
Ugyanakkor az idénynyitón tapasztalt stressz jelentősen csökkent, így Alonso reméli, hogy Imolában jobb produkcióra lesz képes.
Persze ezzel együtt az autó is rendelkezik gyengeségekkel, és ezzel Alonso is tökéletesen tisztában van. A 40. életévében járó pilóta elárulta, a relatíve kismértékű szabályváltozások ellenére a francia alakulatnál még nincsenek tisztában minden aprósággal az autó viselkedését illetően.
Galéria: Az Emilia Romagna Nagydíj pénteki napja - Galéria
1/55
Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during a practice session at the Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari race track in Imola, Italy, on April 16, 2021, two days ahead of the Formula One Emilia Romagna Grand Prix. (Photo by MIGUEL MEDINA / AFP)
„Még azzal együtt is, hogy a 2021-es szezon a 2020-as előírásokon alapszik, számos istálló autóján láthattunk jelentős változtatásokat – magyarázta. – Az Alpine esetében ugyanez a helyzet, néhány területen még mindig meg kell értenünk a kocsi működését, amivel a beállításoktól függően más és más eredményeket lehet elérni.
Kicsit nagyobb teljesítményre kell sarkallni az autót, és bízom benne, hogy az új fejlesztések segítségével a következő futamokon többet ki tudunk hozni belőle.”
Alonso kiemelte, hogy hasonlóan a tavalyi idényhez, a középmezőny 2021-ben is rendkívül szoros, és a 6-7. helyet csupán 3-4 tized választja el a 14-15. pozíciótól. Gondolatait azzal zárta, hogy ezen belül a lehető legjobb helyen akarnak végezni.