Élő:

Hamilton már a kicsúszása előtt is lenyűgözte a Mercedes mérnökeit

Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
IMOLA, ITALY - APRIL 18: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 launches off a raised kerb during the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 18, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedesnél hálásak, hogy a balszerencsés imolai verseny után is vezetik mindkét világbajnoki pontversenyt. Lewis Hamilton szereplése már a baleset utáni felzárkózása előtt is elkápráztatta a mérnököket.

Lewis Hamilton révén a Mercedes a pole pozícióból kezdte az Emilia Romagna Nagydíjat, de a 31. kör után úgy tűnt, lehet, hogy a világbajnoki címvédő csapat még pontot sem szerez az imolai futamon. A hétszeres világbajnok a rajt után a külső ívre szorult és megsérült az első vezetőszárnya, majd féltávhoz közeledve kicsúszott és csak jelentős időveszteséggel, törött első szárnnyal tudta folytatni a versenyt. Andrew Shovlin vezető versenymérnök viszont méltatta a pilótát.

Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Chase Carey, Greg Maffei, Stefano Domenicali, Tom Garfinkel, Miami Nagydíj
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Fausto Gresini, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Lawrence Stroll, Aston Martin, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pirelli trófea, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen, Lewis Hamilton
Forma-1, Red Bull szerelők, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, biztonsági autó, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Mick Schumacher
Forma-1, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Charles Leclerc, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Nicholas LAtifi, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Lance Stroll, Carlos Sainz, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Emilia Romagna Nagydíj
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Carlos Sainz
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, mezőny

„Lewis számára két részből állt a verseny. Az elejét meghatározta a sérült első szárnya, miután koccant Max [Verstappen autójával], a helyzet kissé javult, amikor a véglap alja teljesen leszakadt, de némi leszorítóerő így is hiányzott és elment a balansz. Ehhez képest kissé meglepődtünk, mert Lewis képes volt közelíteni Maxhoz az intermediate gumikkal futott etapja végén” – mondta Shovlin.

A szakember szerint jókor váltottak közepes keverékű slick gumikra,

de az abroncsok felmelegítése nehezebben ment nekik, mint a Red Bullnak. Ez hozzájárult ahhoz, hogy Hamiltonnak igyekeznie kellett a kerékcsere után, de Shovlin szerint mindenképpen nehéz dolga lett volna Verstappen ellen, mert az egyébként hosszúra nyúlt bokszkiállás során nem volt idejük állítani az első szárny állásán.

Hamilton is jónak érezte a tempóját az esőben, a bokszkiállások utáni lekörözések során viszont „talán kissé türelmetlen” volt. „Én is csak ember vagyok, ilyen hibák előfordulnak, de hálás vagyok, hogy visszatérhettem a versenybe, levadászhattam a többieket és visszajöhettem a 2. helyre.”

Shovlin hozzátette, hogy a piros zászló alatti kényszerszünet alatt a csapat megjavította Hamilton autóját

és „az utolsó etap során láthattuk, hogy mire volt képes. Lewis remekül felzárkózott és lenyűgöző volt a leggyorsabb köre.” A brit szakember szerint alapvetően bosszantó hétvégéjük volt és sok olyan területet látott, ahol fejlődhetnek a továbbiak során.

A rajt pillanatai

Hamilton viszontagságai eltörpülnek Valtteri Bottas kálváriája mellett, a finn pilótának Toto Wolffot idézve „nehéz első 30 köre volt”, majd összeütközött George Russell autójával és nagy sebességgel a védősávnak csapódott. Az eset körülményeivel külön cikkünkben foglalkozunk,

Hamilton szempontjából viszont pont jókor jött a nagy bukás, mert a csapat megjavíthatta az autóját és visszavehette a körhátrányát is.

„Az első körben történt incidens miatt [körönként] két tizedmásodpercnyi aero-teljesítményt vesztettünk Lewis autóján. Aztán nekiment a falnak a 31. körben, az újraindítás utáni felzárkózása viszont 10-ből 10-es volt, igazán zseniális – lelkesedett Wolff. – A körülmények miatt nehéz megítélni a mai eseményeket, de nagyon jó autónk volt az esőben és a száradó pályán. Lassan kezdjük kiismerni, de az adataink alapján az autónk és az erőforrásunk még mindig nincs a Red Bull-Honda szintjén.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!