Verstappen nyert, Hamilton nagyot mentett Imolában, nyílt az F1-es vb
2021. április 18. 14:39
Az F1-es csapatok rémálma fogadta a mezőnyt az idei szezon második versenye, az Emilia Romagna Nagydíj előtt, az előrejelzéseknek megfelelően esni kezdett az eső Imola térségében, nem is akárhogy: a célegyenesben és környékén erősen, a pálya másik két szektorában viszont eleinte száraz maradt a pálya, ami a gumiválasztás és a taktika szempontjából komoly dilemma elé állította a mérnököket.
Nem is beszélve a versenyzőkről: a nedves pályán még a kétszeres F1-es világbajnok Fernando Alonso is bajba került, a Tosa-kanyarban a védősávnak koccant, ezért új első vezetőszárnyra volt szüksége, a két Aston Martinon pedig a hátsó fékek melegedtek túl, ezért a szerelők sietve munkához láttak, hogy a normális esetben időigényes javítást még a rajt előtt el tudják végezni. Ez Sebastian Vettel esetében nem sikerült,
a négyszeres világbajnok csak a bokszutcából kezdhette meg a versenyt.
A rajt előtti körülmények az időmérős gumitaktikát is lesöpörték, hiszen a szabályok szerint innentől már nem kellett figyelembe venni, hogy az első 10 helyről rajtoló versenyzők közül ki használt lágy és közepes keverékű abroncsokat a Q2-ben. Pierre Gasly, Esteban Ocon, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin extrém esőgumit kapott a rajthoz, a többiek intermediate-en kezdtek.
Vetteltől eltekintve a rajtsorrend változatlan maradt és a nedves pálya még nagyobb izgalmakat ígért azután, hogy többen is a vártnál gyengébb eredményt értek el az időmérőn, például Valtteri Bottas csak a 8. helyezett lett, Cunoda Juki pedig a szombati balesete és a szükséges alkatrészcserék miatt csupán az utolsó kockából indulhatott.
A rajt az élmezőnyben Max Verstappennek sikerült a legjobban,
a holland pilóta szinte azonnal Lewis Hamilton mellé ért, majd a Tamburellónál a külső ívre szorította a Mercedest, Hamilton kénytelen volt átugratni a lassító bukkanókon, és sérült első szárnyvéglappal besorolni a 2. helyre.
Verstappen gyorsan elhúzott, és úgy tűnt, a rossz látási viszonyok ellenére a mezőny simán megkezdi a versenyt, de nem így történt: Nicholas Latifi először kicsúszott, majd visszatért a pályára, de nem figyelt jobbra, leszorította Nyikita Mazepint, aki végül a falhoz lökte a Williamst, és az alaposan összetört autó miatt pályára küldték a biztonsági autót.
A mezőnyt egészen a 6. kör végéig visszafogták, közben Mick Schumacher is a falnak ment a célegyenes végén, de folytatni tudta a versenyt, Vettel pedig kereket cserélt, és a 17. helyen ment tovább. Az újraindítás után Hamilton támadta Verstappent, de a holland pilóta tartotta a vezetést és ismét faképnél hagyta a Mercedest, amit Charles Leclerc is támadni kezdett.
Leclerc még a biztonsági autó előtt használta ki Sergio Pérez megingását, és átvette a 3. helyet, a Red Bull pilótája mögött Lando Norris, Pierre Gasly és Daniel Ricciardo következett, de a 8. kör elején óriási csata alakult ki a 6-10. helyezett versenyzők között, meglepetésre a sor végén a mezőnybe teljesen beleszürkülő Valtteri Bottas haladt a Mercedesszel.
Bottas a 12. kör elején kezdett mutatni valamit, megelőzte az extrém esőgumikon egyre inkább küszködő Gaslyt,
ezzel párhuzamosan Hamilton is gyorsult, az újraindítás után szárnyaló Verstappenhez képest csökkentette a hátrányát. A Red Bull versenyzője egymás után futotta a leggyorsabb köröket, 5 másodperc fölé növelte az előnyét, Hamilton később átvette a kezdeményezést és a 13. körre 4,3 másodpercre csökkentette a különbséget, ekkor a holland pilóta ismét fokozta a tempót és újabb leggyorsabb kört futott.
A Red Bullnál nem örülhettek felhőtlenül, Pérez 10 másodperces időbüntetést kapott, mert egy kicsúszás után előzött a biztonsági autós fázis alatt, ezt végül az első kerékcseréje alkalmával töltötte le. A táv negyedéhez közeledve Verstappen vezetett Hamilton, Leclerc, Pérez, Ricciardo, Norris, Sainz, Stroll, Bottas és Russell előtt.
A verseny első harmadához közelítve, a 20. kör környékén a pilóták és a csapatok egyre inkább dilemmába kerültek azzal kapcsolatban, hogy milyen gumitaktikát kövessenek. Senki sem szeretett volna az elsők között kereket cserélni, ráadásul azt sem tudták, hogy milyen abroncsot válasszanak, hiszen a pálya száradt, de az eső továbbra is szemerkélt.
A 18. körben a McLarenek csapatutasítás után helyet cseréltek, Norris három kör alatt 6,6 másodpercet vert Ricciardóra az 5. helyen,
de mérnöke figyelmeztette, hogy spóroljon az abroncsokkal, mert nem tudták, hogy meddig kell várniuk a kerékcserére. Az élen 4,5 másodperc körül stabilizálódott a különbség Verstappen és Hamilton között, Leclerc a 22. körben már 23 másodpercre volt Leclerc-től, vagyis még mindig nem volt elegendő előnye egy bokszkiálláshoz.
A várakozást az Aston Martin adta fel először, Vettelt a 21. kör elején kihívták közepes keverékű gumikért, ez még korainak tűnt, mert a német pilóta láthatóan csúszkált a pályán. Neki azonban már mindegy volt, mert a rajt előtti fékhiba miatt a szerelők nem rakták fel az autójára időben a gumikat, ezért stop & go büntetést kapott, és lényegében minden esélye elszállt még a pontszerzésre is.
A büntetés letöltése után Vettel pont az élen álló Verstappen elé ért vissza, őt és Hamiltont is feltartotta a lekörözés közben, de a száradó pályán a Mercedes egyébként is feljavult, a 26. körre 2, másodpercre csökkentette a hátrányát, ami a rajt óta a legkisebb különbség volt. A 26. kör végén Cunoda is közepes keverékű gumikra váltott, de Hamilton szerint még mindig nedves volt a pálya.
Verstappen és a Red Bull a 27. körig bírta, ekkor közepes keverékű gumikra váltottak. A szerelők 2,2 másodperc alatt végeztek, szerencséjükre a Mercedes is csak egy plusz kört hagyott Hamiltonnak a pályán, a brit pilóta jobb első kerekének rögzítésével viszont gondok akadtak, ezért csak 4 másodperc alatt zajlott le a művelet, így Verstappen visszaszerezte a vezetést.
Ekkor még nem tudta, de a helyzete nem sokkal később pozitív fordulatot vett, mivel George Russell lekörözése közben Hamilton a nedves íven megcsúszott és Alonso verseny előtti bakijához hasonlóan a Tosában a falnak koccant, majd sokáig vesztegelt, mire vissza tudott tolatni a pályára. Új orrkúpra volt szüksége, a cserével együtt már körhátrányba is került.
Pillanatokkal később viszont ennél is nagyobb baj ütött be a Mercedesnél, a célegyenesben Russell támadta Bottast, a két pilóta nagy sebességgel összeütközött és az irányíthatatlan autóik a falnak csapódtak. A törmelékek és a sérült védősáv miatt a futamot leállították és csak hosszadalmas kényszerszünet után indították újra.
A futam gördülő rajttal folytatódott a 35. körtől, Hamilton visszavehette a körhátrányát, viszont Verstappen továbbra is vezetett Leclerc, Norris, Pérez, Sainz, Ricciardo, Stroll, Hamilton, Cunoda és Räikkönen előtt. Norris, Pérez, Ricciardo és Cunoda lágy gumikkal folytatta a versenyt, a pontszerző helyeken a többiek közepeseket kaptak a folytatásra.
Cunodának nem hozott szerencsét a lágy gumi, rögtön kicsúszott a rajt után, Norris viszont szárnyalt, megelőzte Leclerc-t és Verstappen nyomába eredt, de a McLaren így sem volt elég gyors ahhoz, hogy tartósan gondot okozzon a Red Bullnak. Küszködött Pérez is, a 37. körben kicsúszott és visszaesett a 14. helyre, és később is nehezen vezethetőnek tűnt az autója.
Pérez hibája jól jött Hamiltonnak, aki nem sokkal később megelőzte Strollt is,
ezzel a 6. helyen haladt, a 41, körre már Ricciardo mögött is lőtávolba került, a 42. elején pedig meg is előzte a McLarent, ezzel már az 5. helyezett volt. A felzárkózásának üteme ettől kezdve kissé lassult, de az 50. körben megelőzte Sainzot a 4. helyért és a 2. helyezett Norris is elérhető volt a számára, mivel a McLaren pilótája a lágy gumikon egyre inkább feltartotta a 3. helyezett Leclerc-t.
A monacói pilóta sem tudott ellenállni Hamiltonnak, a második próbálkozásra a Mercedes átvette a 3. helyet, majd a hétszeres világbajnok keményen támadni kezdte fiatal honfitársát. Norris először azt kérte a rádión, hogy a lekörözöttek ne tartsák fel őt, majd a kuplunggal küszködött, de így is hősiesen védekezett Hamilton ellen, egészen a 60. kör elejéig, amikor a DRS segítségével a Mercedes visszaszerezte a 2. helyet.
Verstappen ekkor már 20 másodperces előnybe került a lényegében felszáradt pályán, így a győzelem már fel sem merülhetett Hamilton számára, de a piros zászlónak és utána a taktikus versenyzésnek köszönhetően így is óriásit mentett az Emilia Romagna Nagydíjon.
Norris dobogóra hozta a McLarent a két Ferrari és csapattársa, Ricciardo előtt, Stroll szintén pontokat mentett a sebességváltóval és a brake-by-wire rendszerrel is szenvedő Aston Martinnal. A 8. helyen Pierre Gasly ért célba az Alpha Taurival, de egy helyet előrébb lépett, miután Stroll a leintést követően 5 másodperces büntetést kapott egy szabálytalan előzés miatt. A 9. helyen Kimi Räikkönen futott be, őt a leintés után 30 másodperces büntetéssel sújtották, így Ocon és Fernando Alonso gyűjtötte be az utolsó pontokat.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
Köszöntjük Kedves Olvasónkat az Emilia Romagna Nagydíj élő közvetítésében! Eső fogadta ma a mezőnyt Imolában, ami mindent felboríthat, úgyhogy nagyon izgalmas futamra van kilátás.
Az első helyről az idén első alkalommal Lewis Hamilton rajtolhat, míg mellőle a karrierje során először az első sorba kvalifikáló Sergio Pérez várhatja a lámpák kialvását. A harmadik rajtkockát Max Verstappen, míg a negyediket Charles Leclerc szerezte meg.
A mai nap legfontosabb történése eddig az volt, hogy az F1 bejelentette, jövőre megrendezi az első Miami Nagydíjat, a floridai város pedig legalább 2032-ig a versenynaptár részese is marad. Ezzel jövőre kettőre nő az USA-ban rendezett futamok száma.
Dobhatják ki az előre eltervezett taktikát a csapatok, az eső ugyanis rákezdett a rajt előtti fél órában, ráadásul nem az egész pályán esik, ezért vannak kanyarok, amelyek teljesen szárazak. A versenyzők a rajtrácsra menet az intermediate abroncsokkal és az esőgumikkal is felmérték a pálya állapotát, Fernando Alonso pedig már a tapogatózó körén hibázott egyet és a Tosa kanyarban kicsúszva az autó orrával lekoccolta a falat.
Lance Stroll és Sebastian Vettel autójának hátsó fékei lángra kaptak a rajtrácsra vezető körök során, így most mindekettejük autóján lázas munka folyik a rajtrácson, hogy lecseréljék a megégett fékdobokat. Strollé károsodott jobban.
Ahogyan az várható volt, az időmérőn az Alpha Tauriját csúnyán összetörő Cunoda Juki szerelőinek bőven volt dolga, miután a japán versenyzőnek teljesen új erőforrást szereltek az autójába, azaz minden elemből újat kapott, emellett pedig a becsapódástól kettétört váltót is kicserélték. Cunoda értelemszerűen az utolsó helyről fog rajtolni.
Amikor megnyitották a bokszutcát fél órával a rajt előtt, még csak a pálya egyes részeit áztatta az eső, a célegyenes és az utolsó szektor például teljesen száraz volt. Azóta azonban már nem az, amit a csapatok célegyenesben az autók fölé felhúzott sátrai is mutatnak.
Jól mutatja, hogy mekkora egyelőre a káosz a csapatok között is, hogy Lando Norris az imént a Sky Sportsnak azt nyilatkozta, egyelőre ő sem tudja, milyen abroncsokon vág neki a versenynek, mivel a pálya egy része továbbra is száraz.
Az FIA közelről felügyeli a szerelők munkáját, mivel csak ugyanolyan specifikációjú alkatrésszel lehet kicserélni a sérült elemeket. Kérdés, hogy elkészülnek-e időben.
A holland pilóta a futam felvezetése során adott interjúja során röviden utalt rá, hogy a csapat nem talált mindent rendben az RB16B-jével a tegnapi kvalifikációt követően, de mára megoldotta a problémát. Talán majd a verseny után többet is megtudhatunk.
A Mercedes pilótájának versenymérnöke azt közölte a rádión, hogy 5-10 perc múlva jöhet egy kis enyhe csapadék, de jelen állás szerint nagy esőzéstől nem tartanak.
Pierre Gasly az ötödik, Esteban Ocon a kilencedik, Mick Schumacher a 18. és Nyikita Mazepin a 19. helyről nem vállalta be az intermediate abroncsokat, így az ő autójukra a kék jelzésű esőgumi került fel.
Így több ideig dolgozhattak az Aston Martinon a szerelők, akik ha nem készültek volna el időben a javítással, Vettel büntetést kapott volna. A 14. helyet így az utolsóra cserélte a négyszeres világbajnok.
Még el sem kezdődött a futam, máris megvolt az első kicsúszás, Leclerc az Aqua Minerali kanyarban pördült a kavicságyba, de szerencséjére vissza tudott jönni és a rajthelyét is visszaveheti.
Óriásit rajtolt a holland a harmadik helyről, majd a Tamburellóban átugratott a kerékvetőkön, amitől egy kicsit sérülhetett az autója. Pérez a harmadik, Leclerc a negyedik, eddig csak egy kicsúszás volt, Latifi forgott meg a második szektorban.
Nagyon összetörte a Williamst a kanadai, aki Mazepinnel akadt össze, miután a kicsúszását követően visszatért a pályára.
Nem érzi jónak ő sem, mérnöke szerint pedig az első szárny véglapja sérülhetett meg, de még ellenőrizniük kell. A sorrend a biztonsági autó mögött: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Pérez, Ricciardo, Gasly, Stroll, Sainz, Norris, Bottas, Russell, Räikkönen, Giovinazzi, Cunoda, Schumacher, Alonso, Vettel, Mazepin, Ocon.
Amikor visszatért a pályára a Williams, Mazepin bement mellé, de a kanadai nem vette őt észre és folyamatosan balra tartott, mígnem összeértek és az orosz beleforgatta őt a falba.
Ocon közben az egyedüli, aki az esőgumin indulók közül visszaváltott interre, azért is esett vissza a mezőny végére.
Vettelnek feltették az esőgumikat, mert elkezdett jobban esni, eközben pedig Mick Schumacher a célegyenesben gumimelegítés közben beleállította a Haas-Ferrarit a falba. Szerencséjére csak az autó orra sérült, egy első szárny csere után folytatni fogja a körözést.
Latifi autóját is még csak most szállítják el, de a Schumacher kicsúszása után maradt törmeléket is el kell majd most takarítani, úgyhogy a piros Mercedes alighanem marad még egy kicsit. Az ötödik körben tartunk jelenleg.
A lehűlő gumikon a Safety Car mögött is alig tudnak a pályán maradni a versenyzők, az imént Pérez csúszott ki a 9-es kanyarban a kavicságyba, de visszajött és visszavette a helyet. Kérdés, hogy ebből lesz-e baja később. Schumacher közben kénytelen volt egy extra kört menni első szárny nélkül, mert a törmelék takarítása miatt lezárták a bokszutcát.
A hatodik kör végén folytatódhat a verseny, miközben Schumacher a mezőny után eredt immár intermediate gumikon. Lehet, hogy nem fogja utolérni őket a zöld jelzésig.
Kiment a Safety Car, Hamilton pedig a célegyenesben már támadta is Verstappent, de nem tudott elmenni mellette. Közben Leclerc a Mercedest szorongatja. Egyelőre nincs baleset.
Gasly, Norris és Sainz gyepálja egymást a hatodik helyért, eyelőre ez a sorrend hármójuk között. Verstappen közben nagyon meglépett, 4,5 másodperccel vezet a sérült autóval haladó Hamilton előtt.
Mindketten elmentek Gasly mellett, amivel a McLaren a hatodik, a Ferrari a hetedik helyre jött előre. Nem működik az esőgumi az Alpha Taurin. Az élen Verstappen szórja a leggyorsabb köröket.
Úgy határoztak a felügyelők, hogy nem kell vizsgálni Verstappen és Hamilton rajt utáni csörtéjét, azaz a holland biztosan nem kap büntetést. Közben Pérez a kormányára panaszkodik a 4. helyen, mert szerinte az magától mozog.
Még a 10. kör végén, az első Rivazzában volt sok, amitől kiment a kavicságyba a Ferrari, de visszatért még a közben Gaslyt megelőző Stroll elé.
Pérezt eközben vizsgálják a biztonsági autó mögötti pozícióvisszavétel miatt. Ebből alighanem büntetés lesz.
A lehető legszigorúbb büntetést kapta a mexikói, 10 másodperces stop and gora kell kimennie a bokszutcába, azaz 10 másodpercre meg kell majd állnia a garázs előtt.
4 és 5 másodperc között mozog folyamatosan a differencia a vezető kettős között attól függően, hogy éppen melyikük a gyorsabb. Leclerc már 10 másodperccel lemaradt Hamilton mögött.
Folyamatosak az előzések és hátsóbb régiókban, az imént Ocon előzte Alonsót a 16. helyért, előrébb pedig a két Alfa csatázott Cunodával. Közben azt is láthattuk, hogy Sainz a Tosa kanyarban is megjárta a kavicságyat, mire mérnöke mondta neki, hogy túl gyors a két McLaren előtte, úgyhogy nyugodjon meg.
Eddig szenvedett a felszáradó pályán a francia, aki intermediate gumikat kapott és Mazepin elé jött vissza a 18. helyre.
Verstappen az élen figyelmeztette a csapatot, hogy figyeljék, a többiek mikor váltanak slickekre.
Rossz volt a felirat, "csak" 10 másodperces időbüntetést osztottak ki a mexikóinak, amit letölthet a kerékcsere során.
Az 5. helyen haladó McLaren feltartja a 6. helyen haladót. Norris szerint sokkal gyorsabb tudna lenni, úgyhogy a csapat már szólt is az ausztrálnak, hogy engedje el Norrist, amit ő engedelmesen meg is tett.
Az 5,5 másodperccel vezető Verstappen szerint nehezek a körülmények és továbbra is szitál valami, úgyhogy még nem lehet slickeket feltenni, de utána azt is mondta, hogy az első szektorban már kezd csúszkálni a kopó gumik miatt.
Norrisnak azt mondták, hogy nem akarnak ők lenni az elsők a bokszban, miközben Verstappen továbbra is azt hajtogatja, hogy bár szárad a pálya, a slick gumikhoz ez továbbra sem elég.
Csak a 9. helyen autózik a finn, 1,3 másodperccel Stroll mögött, 8,2 másodperccel Russell előtt. Aligha ilyen futamkezdetben reménykedett, Wolff már próbálja is tüzelni őt a rádióban.
Nem volt veszítenivalója a négyszeres világbajnoknak, így kijött sárga oldalfalú közepesekért, de egyelőre nagyon csúszkál rajtuk.
Ő már valóban 10 másodperces stop and góban részesült, mert nem voltak kerekek az autóján 5 perccel a rajt előtt, ami szabályszegés...Vettelnek ma sincs szerencséje.
Bátor vállalás a Haastól és a némettől, hogy a mezőnyből másodikként lépték meg ezt. Ő lágyakat kapott, amelyeket egyszerűbb lesz bemelegíteni.
Egyből ki is jött a stop and góra a négyszeres világbajnok, aki a hosszas álldogálás után a 17. helyre tért vissza, azaz csak a két Haast előzi meg.
Hamlton azt jelentette a rádión, hogy kezd visszatérni a tapadás, ami a jelek szerint arra ösztönzi, hogy még ne cseréljen kereket. Verstappen szerint továbbra sem elég száraz a pálya, amit Vettel és Schumacher köridejei is alátámasztanak.
A helycsere óta 10 másodpercet adott az ötödik helyen haladó Ricciardónak, aki csak eddig volt ötödik, Sainz ugyanis most levadászta őt a Tamburellóban és ő jött fel ötödiknek.
Ő a harmadik vállalkozó a mezőnyben, Vettelhez hasonlóan közepes keveréket kapott. Már a Red Bullnál is készülődnek.
Hamilton nagyon felzárkózott rá, 2 másodpercen belül volt, a Red Bull pedig úgy döntött, hogy kihavíja őt közepes gumikért. Hamilton kint maradt.
Elkezdett tömegesen jönni slick gumikért a pilóták, köztük a hétszeres világbajnok is.
Kicsit lassú volt a kiállása, 4 másodpercig állt, így Verstappen simán visszavette az első helyet és most 4 másodperccel vezet.
Letöltötte a 10 másodperces büntetést, közben pedig a kormányát is kicserélték (csak nehogy ez újabb büntetést érjen), és ő is megkapta a közepes gumikat. A sorrend, miután mindenki kereket cserélt: Verstappen, Hamilton, Leclerc, Norris, Pérez, Sainz, Ricciardo, Bottas, Stroll.
Lekörözés közben a Tosa kanyart mérte el a hétszeres világbajnok, aki jelenleg a bukótérben áll.
Sikerült kitoltania a bukótérből, de jönnie kell a bokszba, mert lifeg az első szárnya.
Miközben Hamilton szenvedését néztük, Russell és Bottas összeakadt a célegyenesben és mindent lebontott, a két autótól szinte semmi nem maradt.
Russell odasétált a még az autóban ülő Bottasnak és dühösen gesztikulált neki, majd rácsapott a Mercedes oldalára. Bottas eközben azt nem értette, hogy Russell micsinált. Az egész jelenetet az tette még szürreálisabbá, hogy az előtérben Alonso megpördült az Alpine-nal, majd továbbhajtott.
Mindkét pilóta jól van, így alighanem a védőkorlátot kell majd javítani. Az autók libasorban felsorakoztak a bokszutcába.
Az óriási kavarodásból egy szárnycsere után végül a 9. helyen jött ki a hétszeres világbajnok, de a körét majd visszaveheti az újraindítás előtt.
A sorrend jelenleg: Verstappen, Leclerc, Norris, Pérez, Sainz, Ricciardo, Stroll, Räikkönen, Hamlton, Cunoda, Giovinazzi, Alonso, Ocon, Gasly, Vettel, Schumacher, Mazepin.
Nehéz állást foglalni még Russel fedélzeti kamerájából is. A Williams versenyzője előzni akarta Bottast és nagy sebességkülönbséggel érkezett, majd miután jobbról próbálkozott, megcsípte a füvet és letarolta a finnt. Alighanem arra számított, hogy Bottas nem az ideális ívet fogja követni, hanem hagy neki helyet, Bottas azonban nem foglalkozott az érkező Williamsszel és ment jobbra, az ideális ív fele.
Az FIA felügyeletével ilyenkor hozzá lehet nyúlni az autókhoz és ki lehet cserélni, illetve meg lehet javítani, ami engedélyezett. Az eddigieket látva erre szinte mindenhol van is szükség.
Mivel mindketten kiestek, nincs miért sietni a döntéssel, hogy valamelyikük felelős volt-e az ütközésért vagy sem. Bottasnak az időmérő óta katasztrofális a hétvégéje, Russellnek pedig az ütközésig remekül alakultak a dolgai egy pontszerzéshez.
A Bottas-Russell páros mögött érkeztek, és nagy szerencséjük volt a visszajátszások alapján, hogy ők nem keveredtek bele. A repkedő alkatrészerdőbe azonban beleszaladtak, Schumacher első szárnyát ezért is kellett javítani már a bokszutcában, Räikkönennek pedig lecserélték az aprócska szélvédőjét a pilótafülke oldalán, mivel az is eltörött.
Megjavították a korlátot, 16 óra 25 perckor pedig az autók elhagyják a bokszutcát, hogy folytatódhasson a verseny. Azok, akik körhátrányban vannak, 5 perccel korábban fel kell álljanak a bokszutca végéhez, hogy visszavegyék a körüket.
Az eső nem esik, a pálya szárad, de azért továbbra is vannak rajta nedves foltok, úgyhogy az állórajt mindenképpen érdekes lesz.
Még van pár percünk a rajtig, addig gyorsan belekukkanthatnak mai galériánkba, amelybe ezután is pakolunk majd friss képeket.
---- separator ----gallery-content-type:1a1a13c9-663c-4bfa-8542-a66cb7b50eb4---- separator ----Akiket kitoltak a bokszutca végére, azaz a hatodik helynél hátrébb mindenki, már elindultak, az első hat azonban még a bokszutcában várakozik.
Az első hat tehát megvárta, amíg a lekörözöttek körbeérnek, behajtanak a bokszba és beállnak a sor végére, majd az egész mezőny egymás után kihajtva a bokszutcából elindulhat a rajt előtti felvezető körre.
Nem kockáztat a versenyirányítás, gördülő rajt lesz, a kör végén kimegy a biztonsági autó és a 35. körrel folytatódhat a 63 körös futam.
Verstappen és Leclerc közepesen, mögöttük Norris és Pérez viszont lágyakon van.
Eljött a mezőny, de csak miután Verstappen a Rivazzában farolt egyet és kicsúszott a fűre, majd a vonalig kivárt, hogy ne tudják megelőzni. Mögötte Norris megelőzte Leclerc és feljött másodiknak, Räikkönen mér a felvezető körön kipördült a kavicságyba, Cunoda pedig a Tamburellóban dobta el az Alpha Taurit és esett vissza a 15. helyre.
Ne feledjük, a McLarenen lágy gumi van, így Norris most a Red Bullt szorongatja, de még mindig csak nagyjából egy íven száraz a pálya, úgyhogy előzni most még aligha fog tudni.
Verstappen leggyorsabb körrel válaszolt és 1,5 mésodpercre leszakította Norrist, miközben Hamilton feljött a nyolcadik helyre és már Strollt szorongatja.
A negyedik helyről a Villeneuve-sikánban csúszott ki a mexikói a kavicságyba, miután ráment a vizes ívre. Vissza tudott kecmeregni a pályára a lágy Pirelliken, de rengeteg helyet veszített, már csak a 14. pozícióban autózik.
A célegyenes végén viharzott el az Aston Martin mellett a DRS segítségével és feljött a hatodik helyre. Ricciardo van előtte nagyjából 2,5 másodpercre.
Stroll rádiózásából megtudhattuk, hogy a váltóval szenved, ami folyamatosan aszinkronban van.
A sokat kapott gumikon nagyon szenved a mexikói, aki most a Rivazzában csúszott be félig a bukótérbe kanyarodás közben. Az élen Verstappen közben leszakította Norrist és 4,3 másodperccel vezet, a McLaren pilótáját pedig a gumik óvására kérték.
Meg kellett állnia a garázsa előtt, hogy egy mozdulattal leszedjenek valamit a hátsó fékhűtő elől, majd mehetett is tovább az olasz, aki most a 15., azaz csak a két Haast előzi meg.
Már 5,7 másodperccel vezet Norris előltt, ám ahogy ezt leírtuk, már az időközben Ricciardót is megelőző Hamiltoné a leggyorsabb kör. Sainz lehet a következő áldozat.
A lágy gumikon autózó Norrist elkapását tűzte ki célul neki a csapat, ami ilyen ütemben meg is lehet. Verstappen már 7,3 másodperccel vezet.
2,2 másodperc a hátránya a negyedik helyen haladó Ferrari mögött, aki előtt közvetlenül ott autózik Leclerc. Cunoda eközben nem tud a pályán maradni a 9-es kanyarban, a csapat figyelmeztette is, hogy meg fogják büntetni, ha nem változtat.
A német ugyanazzal a sebességváltó szinkronizálási problémával küzd, amivel a 7. helyen haladó csapattársa, így alig tudja visszaverni a 12. helyért őt támadó Pérezt, de egyelőre megy neki.
10 másodperccel vezet már Norris előtt, így lassan ki lehet jelenteni, hogy hacsak nem hibázik, innen célba hozhatja az autót az első helyen.
A célegyenes végén kívülről elment az Aston Martin mellett, de a vizes íven megcsúszva átugratott a kerékvetőn, ami után Vettel visszaelőzte. Kemény, de fair csata volt.
Ugyanott próbálta meg, de most ott tartotta az autót a külső íven és be is tudott fordulni, úgyhogy már ő a 12. Hamilton eközben támadóközelségbe ért Sainz mögött.
A célegyenes végi féktávon a Ferrari mellé ment, Sainz azonban nem hagyta magát és jól védekezve megtartotta a helyét. De ennek még nincs vége.
Leclerc előrébb Norrist üldözi, Sainznak ezért nem volt lehetősége nyitni a DRS-t a célegyenesben, így pedig könnyű prédának bizonyult Hamilton számára. Vajon Leclerc is meglesz a Mercedesnek?
A másik Ferrari egyelőre nehezebb falat, mivel a McLaren is gyors a Mercedes-motorral a második helyen, Leclerc-nek így remek szélárnyéka van, amíg közel marad a narancssárga autóhoz.
Hátrébb is zajlik az élet, Vettel újabb helyet veszített, ezúttal a felzárkózó japánnal szemben. Ezen kívül az utolsó pontszerző helyért is lehet nagy csata, Ocon mögött ugyanis Alonso és Pérez is másodpercen belül van.
335 körüli tempóra gyorsul a Mercedes a célegyenes végén, de még csak beijeszteni sincs elég közel a Ferrarihoz. Sainz közben 1,8 másodpercre szakadt le tőle.
Nem tudott elég közel maradni a McLarenhez a Ferrari versenyzője, és ahogy 1 másodpercen kívülre került és nem nyithatta a DRS-t, Hamilton kíméletlenül levadászta őt a célegyenesben és átvette a harmadik helyet.
Közben megtudhattuk, hogy Räikkönen valamit elkövethetett a biztonsági autó mögött, ami miatt a futam után vizsgálni fogják.
Már másodpercen belül van Hamilton honfitársa mögött, a következő alkalommal a célegyenesben így őt is elkaphatja.
Azért a McLarenben is Mercedes-motor dolgozik, úgyhogy nem olyan könnyű elkapni, de a célegyenes végén azért így is majdnem sikerült Hamiltonnak. Norris kicsit belegyezett, Hamilton pedig nem mert bevetődni féktávon, de alighanem a következő körben már nem lesz ilyen óvatos.
Pont akkor fogy el az út, illetve jön a Tamburelló-kanyar, amikor Hamilton igazán közel ér, Norris pedig remekül tartja a pálya közepén a McLarent, hogy Hamilton egyik oldalról se tudjon mellé ugrani.
A féktávon pont úgy marad az út közepén, hogy az igen szűk imolai pályán egyik oldalon se maradjon hely Hamiltonnnak. Nem vált irányt, nem legyez rá a Mercedesre, egyszerűen csak jól pozíciónálja a McLarent.
Nem tudott már mit tenni a fiatal brit, Hamilton akkora tempóelőnyben érkezett, hogy a külső íven kénytelen volt helyet hagyni és elengedni a Mercedest. Verstappen előnye 20 másodperc, úgyhogy ő biztonságban van. „Túl gyors volt” – mondta Norris az előzés után.
Ennek köszönhetően ha így futnak be, marad ő a pontverseny élén. Mérnöke meg is dicsérte érte.
Nem maradtunk Mazepin-hiba nélkül ma sem, az orosz az Aqua Mineraliban állította keresztbe a Haast, majd továbbment. Vettel eközben leparkolta az autót és beparkolt a garázsba. Eddig bírta a váltója.
A holland pilótát meggyőző, 22 másodperces előnyben intette le a kockás zászló, így ő az idei második verseny győztese. Mögötte a leggyorsabb kört megtartó Hamilton ért be, míg a dobogó harmadik fokára Lando Norris állhat fel.
A további sorrend: Leclerc, Sainz, Ricciardo, Stroll, Gasly, Räikkönen, Ocon, Alonso, Pérez, Cunoda, Giovinazzi, Schumacher, Mazepin.
Soha rosszabb futamot az idei szezonra, ma volt minden, mi szem szájnak ingere. Ha gondolják, fújjanak egyet, de ne menjenek messzire, mert folyamatosan jövünk majd a futam utáni reakciókkal. A viszontlátásra!