Lewis Hamilton jövője mellett Max Verstappen tervei határozzák meg az F1-es pilóták mozgását a következő években, de úgy tűnik, a Mercedes hétszeres világbajnokához hasonlóan a holland tehetség is kitartana jelenlegi istállója mellett. Hamilton csütörtökön azt mondta, bár még nem döntött, jövőre is folytatná a versenyzést és Verstappen is a Red Bullnál képzeli el a jövőjét.
A 22 esztendős pilótát nem befolyásolja az sem, hogy a Honda az idei szezon végén elhagyja a Forma-1-et, a Red Bull pedig úgy döntött, saját motorgyárat épít, és önerőből folytatják a japán erőforrások üzemeltetését, majd várhatóan 2025-től önálló erőforrással állnak rajthoz.
„Már elég sokszor megválaszoltam ezt a kérdést. Nagyon jól érzem magam a csapatban, egyébként sem lenne okom a váltásra. Már azelőtt is jól éreztem magam itt, mielőtt [a motorgyár építése] felmerült, remélem, hogy még nagyon sokáig együtt versenyezhetünk. Nem sokat tudok ehhez hozzáfűzni” – nyilatkozta Portimaóban.
Az már eldőlt, hogy a Forma-1-ben befagyasztják a motorfejlesztéseket, előtte viszont még az erőforrásokat át kell állítani E10-es benzin használatára. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak elárulta, bár ez már a Honda F1-es korszaka után esedékes, a japán gyártó besegít a csapatnak.
„Minden gyártónak nagy kihívás az új üzemanyag bevezetése. Amíg a forrásaik a rendelkezésre állnak, a Honda mindent megtesz majd, hogy a befagyasztás időszakára a lehető legjobb formában érkezzünk. Szakurában zajlik a munka még addig, amíg a Honda részt vesz, mielőtt mindent átadnak” – összegzett.
Horner kijelentette, fontos volt megőrizni az erőforrás versenyképességét a várhatóan 2025-ben véget érő átmeneti időszakra, a köztes éveket a motorgyár szervezetének felépítésére fordítják. Az első komolyabb igazolásuk, a Mercedestől érkező Ben Hodgkinson várhatóan 2022 végén állhat majd munkába.
„A Hondától átveszünk majd néhány remek szakembert és tehetséget, de abszolút elkötelezettek vagyunk amellett, hogy megszerezzük a megfelelő embereket a megfelelő munkakörökbe, és hatékonyan integráljuk ezt a karosszériaépítés folyamatába.”