Versenyzői pályafutása után is összeméri erejét Nico Rosberg egykori csapattársával, Lewis Hamiltonnal, ezúttal viszont már nem a volán mögött, hanem csapatfőnökként: a hétvégén zajlik az új, Extreme-E nevű elektromos tereprali-sorozat első fordulója Szaúd-Arábiában, ahol a Rosberg X Racing és az X44, vagyis Hamilton csapata is rajthoz állt.
Az első helyszínre Rosberg személyesen is ellátogatott, nem tagadta, hogy ő is úgy érzi, versenyzői pályafutása után csapatfőnökként is folytatódik a küzdelme egykori nemezisével. Arra viszont rávilágított, az istállóját másként irányítja, mint ahogy ő maga viszonyult a versenyzéshez a Forma-1-ben, megpróbálta ellesni Toto Wolff módszereit és felhatalmazni a munkatársait.
„Imádom, hogy Johan [Kristoffersson] és Molly [Taylor] nagyon jól összedolgozik, tiszteletteljesek és az egész csapat együttműködik – utalt két pilótájára, akik egymást váltják az autóban. Az én csapattársam [az F1-ben] a legnagyobb ellenségem volt a világon, az együttműködés lényege pont a fordítottja volt: az, hogy miként tudnám őt lelassítani” – nyilatkozta a Reutersnek.
„Itt az a lényeg, hogy miként tudjuk segíteni egymást és gyorsabbá válni, tanulni egymástól. Ezt nagyszerű látni” – árulta el a 2016-os világbajnok, aki gyerekkora óta többször is volt Hamilton csapattársa és ellenfele, eleinte baráti kapcsolatot ápoltak, később viszont ez megromlott, és előfordult, hogy szóba sem álltak egymással.
„Nagyszerű lenne, ha a Lewis-Nico csata az Extreme-E-ben is megismétlődne, csodás lenne, ha a kettőnk autói küzdenének – idézte a BBC. – Manapság már semleges a kapcsolatunk. Mindketten Monacóban élünk, úgyhogy néha belebotlunk egymásba a boltokban” – tette hozzá a német expilóta.
Hamiltonhoz hasonlóan visszavonulása óta Rosberg is a környezetvédelem és a fenntarthatóság pártfogója lett, több ilyen célú befektetése is van, és az Extreme-E-t is fontosnak tartja, mert a helyszínek kiválasztása révén a sorozat környezetvédelmi problémákra hívja fel a figyelmet, és a működése révén példát is mutat más, hasonló rendezvényeknek.
Rosberg úgy véli, a motorsportoknak hasznossá kell válniuk az emberiség számára, ezen belül az F1-nek is konkrét feladatot kell találnia.
„Az segít, hogy a versenypályákról átkerülnek a közutakra a fejlesztések. A Forma-1-nek van hova fejlődnie, de dolgoznak rajta. Például a szintetikus üzemanyagokkal. Ha e téren felpörögnek és tényleg létrehoznak innovációkat, az emberek millióinak a javát szolgálhatja világszerte. Viszont, az F1 már eddig is sokat tett például a könnyű anyagok vagy a hibrid erőforrások révén, már most is a a világ legjobb hatásfokú motorjait használják.”