Ahogyan mi is beszámoltuk róla, a Red Bull szerződtette a 20 éve a Mercedes motorrészlegén dolgozó Ben Hodgkinsont, aki részt vesz az energiaitalosok első saját gyártású, 2025-ben bemutatkozó erőforrásának fejlesztésében. Ugyan a bejelentés óta kiderült, hogy a brit szakember 18 hónapig nem állhat munkába, vagyis csupán 2022 őszén kezdhet el dolgozni a Red Bull Powertrains technikai igazgatójaként, de így is rengeteg hasznos információ birtokában távozott Brixworth-ből.
A Toto Wolff-vezette Mercedesnek már önmagában ez a hír hatalmas csapás lehet, de itt még nincs vége: a Corriere dello Sport beszámolója szerint ugyanis arra is fény derült, hogy Hodgkinson két-három kollégájának már korábban beszámolt döntéséről,
és a gyártónál elképzelhetőnek tartják, hogy őket is próbálta a rávenni a váltásra.
Ennek tudatában nem meglepő, hogy az olasz sportnapilap értesülései alapján a felek nem a legjobb viszonyban váltak el egymástól, olyannyira, hogy a Mercedesnél árulásnak tartják a történteket. Az esetnek extra pikantériát ad, hogy a két istálló várhatóan sokáig harcban lesz egymással a bajnoki címért, Hodgkinson távozása pedig alighanem tovább növeli a feszültséget.
A Mercedest nem először hagyja ott valamelyik kulcsembere, ám a felek messze nem a mostanihoz hasonló körülmények között mondtak búcsút egymásnak. Az addig technikai igazgatóként tevékenykedő Paddy Lowe nem tudott megegyezni a csapattal, így 2017-ben a Williamshez igazolt; a főtervező Aldo Costa, valamint a motorrészleget vezető Andy Cowell munkaviszonya pedig
kifejezetten békés körülmények között szűnt meg.
Ennek is köszönhető, hogy a Mercedes lendületét nem törték meg ezek a váltások, hiszen jó előre gondoskodtak az említett szakemberek pótlásáról. Emellett azt is fontos hangsúlyozni, hogy egyikük sem a közvetlen riválishoz igazolt, mint ahogyan azt Hodgkinson tette.
Az olasz sportnapilap cikke szerint a címvédőnek a továbbiakban is lehet félnivalója, ha a Red Bull más mérnökeit is megkörnyékezi. Amennyiben nagyobb fizetéssel próbálják őket elcsábítani, könnyen sikerrel járhatnak, hiszen a magánéletüket nem kell fenekestül felforgatni annak érdekében, hogy munkahelyet váltsanak:
a Red Bull Powertrains Milton Keynes-i központja légvonalban mindössze 34, autóval alig több mint 40 km-re van Brixworth-től.
A cikk írója azt is megjegyezte, hogy az esetleges munkaerő-áramlást a Ferrari sem nézheti ölbe tett kézzel, ahogyan azt az elmúlt években tette. Utóbbi egy stratégiai döntésre vezethető vissza, amit az azóta elhunyt egykori elnök, Sergio Marchionne hozott meg még 2015-ben, és a maranellóiak azóta is ehhez tartják magukat.